ucieczka od pożądania?

1. Data: 2005-04-10 11:29:22

Temat: ucieczka od pożądania?
Od: "Marta" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy istnieje jakakolwiek ścieżka, którą można uciec od myśli o pragnieniach
i pożądaniu?
M.

1. Data: 2005-04-10 11:40:30

Temat: Re: ucieczka od pożądania?
Od: "Mlask" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> czy istnieje jakakolwiek ścieżka, którą można uciec od myśli o pragnieniach
> i pożądaniu?

Tak, dać sobie zrobić tuzin dzieci i zająć się nimi.
Do tego przecież to (pożadanie) służy.
Nie zauważyłaś? ;) hehe

1. Data: 2005-04-10 11:58:44

Od: elgar_mail <e...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 10 Apr 2005 13:29:22 +0200, Marta wrote in

czemu o to pytasz?

elgar

1. Data: 2005-04-10 12:00:58

Od: konik z biegunka <s...@C...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta napisał(a):
> czy istnieje jakakolwiek ścieżka, którą można uciec od myśli o pragnieniach
> i pożądaniu?
> M.

Niby buddyzm, ale nigdy nie podążyłem ścieżka buddyjską, bo lubię swoje
pragnienia i pożądania :-). W necie jest mnóstwo darmowych książek o
buddyźmie, jeśli oczywiście, nie odpycha cię lektura po angielsku :-)

także pozdrawiam,
M.

1. Data: 2005-04-10 12:12:46

Od: "Marta" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

konik:
>...jeśli oczywiście, nie odpycha cię lektura po angielsku :-)

nie, nie odpycha, sprawdzę...
M.

1. Data: 2005-04-10 12:13:48

Od: "Marta" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mlask:
> Tak, dać sobie zrobić tuzin dzieci i zająć się nimi.
> Do tego przecież to (pożadanie) służy.
> Nie zauważyłaś? ;) hehe

cóż, mając jedno, nie zauważyłam...
M.

1. Data: 2005-04-10 12:21:28

Od: "Nikt" <A...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy istnieje jakakolwiek ścieżka, którą można uciec od myśli o
> [...]

A czy istnieje ścieżka, którą można uciec od życia?

Pragnienia, pożądania i jeszcze kilka uczuć to to dlaczego warto żyć.

A w odpowiedzi na twoje pytanie. Tak, jest ścieżka bólu i cierpienia

1. Data: 2005-04-10 12:32:34

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "konik z biegunka" <s...@C...tlen.pl> napisał w wiadomości

> Niby buddyzm, ale nigdy nie podążyłem ścieżka buddyjską, bo lubię swoje
> pragnienia i pożądania :-). W necie jest mnóstwo darmowych książek o
> buddyźmie, jeśli oczywiście, nie odpycha cię lektura po angielsku :-)

Buddyzm nie jest ucieczką ;)
Bardzo proszę się na temat buddyzmu nie wypowiadać bez odpowiedniego
przygotowania (co rozumiem, jako coś więcej, niż wiersze dekadentów
przerabiane w liceum i wykłady na katechezach).

1. Data: 2005-04-10 12:48:21

Temat: Odp: ucieczka od pożądania?
Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy istnieje jakakolwiek ścieżka, którą można uciec od myśli o
pragnieniach
> i pożądaniu?

- można wykorzystać to, że świadomość może skoncentrować się tylko o jednej
rzeczy naraz i założyć sobie, że będzie się myśleć o konkretnym czymś innym
(wybrać temat). Każdorazowo kiedy zaczniesz myśleć o czym nie chcesz
myśleć - zaczynaj myśleć o czym chcesz myśleć. Gwarantuję Ci, że wówczas nie
będziesz myśleć o tym o czym nie chcesz myśleć!

Proste i skuteczne ale do tego niestety trzeba zacząć żyć bardziej świadomie
i odpowiedzialnie :-(

1. Data: 2005-04-10 13:48:48

Od: konik z biegunka <s...@C...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Redart napisał(a):

> [...]
> przygotowania (co rozumiem, jako coś więcej, niż wiersze dekadentów
> przerabiane w liceum i wykłady na katechezach).

Sądziłem, że celem buddyzmu jest wyzwolenie od cierpienia, którego
źródła upatruje się np. w pragnieniach (mylę się?), ale faktycznie nie
zagłebiałem się zbytnio :].

Czy to jest grupa o psychologi czy o dupie maryny?
DRUGI X
alkoholizm
Metoda Silvy
nudaaa