Recepta na wózek - od kogo?

1. Data: 2005-09-06 20:12:08

Temat: Recepta na wózek - od kogo?
Od: dario <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Proszę o pomoc i poradę: który z lekarzy może wystawić receptę na wózek,
który kiedyś był przyznawany bezpłatnie co 5 lat? Czy zmieniło się coś w
przepisach ostatnio? Jak się zabrać do tej sprawy? Sam jestem zdrowy,
chcę pomóc osobie niepełnosprawnej (SM).

Dario

2. Data: 2005-09-07 06:58:20

Temat: Re: Recepta na wózek - od kogo?
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

idz do lekarza ortopedy, neurologa i chyba nawet pierwszego kontaktu ten
wypisze recepte i wniosek, pozniej do kasy chorych. kasa refunduje chyba
wozek do 1400 zl. jezeli osoba ma niski dochod to moze sie starac z
regionalnego osrodka pomocy rodzinie dofinansowania (200% otrzymanej kwoty z
kasy chorych), za to mozna juz cos kupic.

arek

3. Data: 2005-09-07 10:37:29

Od: dario <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

algraf napisał(a):
> [...]
> regionalnego osrodka pomocy rodzinie dofinansowania (200% otrzymanej
> kwoty z kasy chorych), za to mozna juz cos kupic.

Dzięki za pomoc!

4. Data: 2005-09-08 09:00:01

Od: "Jagna" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dario" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przepisach ostatnio? Jak się zabrać do tej sprawy? Sam jestem zdrowy,
> chcę pomóc osobie niepełnosprawnej (SM).

Moi przedpiśccy nie udzielili Panu pełnej informacji, więc dołożę swoje trzy
groszę. Należy zgłośić się do lekarza pierwszego kontaktu, aby dał Panu
skierowanie do lekarza specjalisty posiadającego umowe z NFZ o swiadczenie
usług w danej specjalności lekarskiej. Tylko wnioski wystawione przez
takiego lekarza są honorowane przez NFZ.
Wnisek wystawiony przez takiego lekarza należy wysłać bądź samemu
dostarczyć do najbliższej siedziby NFZ.
Ukłony
Jagna

5. Data: 2005-09-10 05:43:52

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sam jestem zdrowy,
> chcę pomóc osobie niepełnosprawnej (SM).
>
> Dario

Witam!
Ponieważ sama kupiłam sobie nowy wózek niedalej jak 2 miesiące temu, powiem
krótko jak to wyglądało u mnie.
Poprzedni wózek zakupiłam w czerwcu 2000r. oczywiście z dofinansowaniem z
kasy chorych to o nowy nie mogłam wystąpic wcześniej jak po upływie 5 lat.
Wniosek - zlecenie na wózek wzięłam bezpośrednio od swojego lekarza
pierwszego kontaktu, który akurat ma specjalizację z reumatologii więc
spełnia wymagania NFZu co do możliwości wystawiania tego typu wniosków.
Gdyby nie miał mój lekarz pierwszego kontaktu specjalizacji z zakresu
reumatologii, bądź ortopedii, neurologii i być może jeszcze czegoś tam,
wiążącej się z narządem ruchu to musiałby mnie skierować po taki wniosek na
wózek właśnie do specjalisty wymienionych specjalizacji a tym samym droga
byłaby dłuższa.
Z wnioskiem poszłam do najbliższego oddziału NFZu (u nas akurat przy
szpitalu powiatowym taka jednostka się znajduje, na dodatek w bezpośrednim
sąsiedztwie sklepu rehabilitacyjnego, poprzez który kupić zamierzałam
wózek). Na wniosku pani z NFZu wpisała kwotę jaką zrefundował NFZ, było to
800 zł czyli maksimum, resztę ceny wózka miałam pokryć sama. Na wniosku
wystawiono też datę końcową realizacji wniosku, nie dalszą jak 3 miesiące od
daty wystawienia wniosku.
Z takim wnioskiem udałam się do sklepu ze sprzętem rehabilitacyjnym,
wybrałam wózek, ustaliłam termin dostawy go do domu (na sklepie wózka nie
było) oraz cenę jaką mogłam dopłacić powyżej tych 800 zł od NFZu. Po
tygodniu sklep dostarczył mi do domu wózek i fakturę na 1000 zł, gdzie było
rozliczone, że mam dopłacić 200 zł. Musiałam dopłacic natychmiast, inaczej
by mi wózka nie zostawiono :-)
Z fakturą poszłam do PCPRu, gdzie znowu wypelnić musiałam kolejny wniosek o
zwrot tych 200 zł. Czekam już 2 i pół miesiąca na te pieniądze.
Pozdrawiam
Dorota

6. Data: 2005-09-11 09:02:21

Od: "Sylwi@" <e...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> napisał w wiadomości

> Witam!
> Ponieważ sama kupiłam sobie nowy wózek niedalej jak 2 miesiące temu,
powiem
> krótko jak to wyglądało u mnie.
>
> Dorota

Dzien dobry,

A co zrobilas ze starym ?

--
Do usłyszenia
Sylwi@

7. Data: 2005-09-12 05:27:52

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Sylwia!
Na starym ciągle jeżdżę, nowy trzymam dla Roberta bo on w każej chwili może
potrzebowac swojego wózka. Tak np. było nad morzem w tym roku - nie mieliśmy
drugiego i musieliśmy pożyczać od osrodka żeby Robert w domu nie siedział
tylko z nami spacerował. On jest bardzo przeciwny ponownemu "usiądnięciu" na
wózku, nie chce mieć własnego wózka, ale rzeczywistośc jaka jest - każdy
widzi.

Pozdrawiam Cię cieplutko i innych też :-).

PS. Bogusia po operacji a ma siły i chęci wspólredagować "KURIERA IdNu".
Właśnie wpadł nowy nr do mojej skrzyneczki za co szczególnie Jej dziękuję.
Dorota

Użytkownik "Sylwi@" <e...@-...pl> napisał w
wiadomości news:dg0rum$21m$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> Gdy uda Ci się swoją rzeczywistość potraktować jak marzenia,
> to wszystkie Twoje marzenia staną się rzeczywistością.

rosyjscy okuliści w Poznaniu
Platworma Obywatelska chce zlikwidować PFRON
Parada Rownosci Niepelnosprawnych
American Civil Liberties Union
Druga grupa inwalidzka i praca