Recepta wydana w prywatnej klinice, a możliwość realizacji państwowo ?

1. Data: 2006-12-01 18:04:49

Temat: Recepta wydana w prywatnej klinice, a możliwość realizacji państwowo ?
Od: OLA_K <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy jeśli pójdę do specjalisty prywatnie, z zleci mi on np. badania krwi
to mogę je wykonać nieodpłatnie (państwowo), zaznaczę że jestem
ubezpieczona - i należę do kasy mazowieckiej - nie wiem czy ma to jakieś
znaczenie.
pozdrawiam,
Ola

2. Data: 2006-12-01 18:06:58

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 01 Dec 2006 19:04:49 +0100, OLA_K napisał(a):

> czy jeśli pójdę do specjalisty prywatnie, z zleci mi on np. badania krwi
> to mogę je wykonać nieodpłatnie (państwowo)

Tak

--
best regards,
scream (at)w.pl

3. Data: 2006-12-01 18:12:18

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

scream napisał(a):

> Tak

Nie, bynajmniej u mnie tak jest. Jeśli gabinet jest prywatny i nie ma
nic wspólnego z NFZ to nie wystawi skierowania na bezpłatne badanie w
NFZ --> jęśli pacjentka nie zapłaci to laboratorium wysyła rachunek na
adres gabinetu prywatnego ze "skierowania".

4. Data: 2006-12-01 19:00:35

Od: "murziczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy jeśli pójdę do specjalisty prywatnie, z zleci mi on np. badania krwi
> to mogę je wykonać nieodpłatnie (państwowo), > Ola

Witam,
chodzę w zasadzie tylko prywatnie do lekarzy,wszystkie badania robię
odpłatnie,tak samo płacę za zastrzyki.
Oczywiscie mozna isc panstwowo ale do dobrego lekarza długo się czeka a ten
taki sobie czasem nie da skierowania na to badanie,ktore potrzebujemy bo nie
uwaza zeby było potrzebne.
Chyba ze prywatny gabinet ma umowę z NFZ ,wtedy jest inna sytuacja.
pozdrawiam
Iwona

5. Data: 2006-12-01 19:01:56

Od: animka <a...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

scream napisał(a):

> Tak

...ale musi najpierw pójść z tym skierowaniem do lekarza rejonowego, czy
tam z NFZ po nowe skierowanie. Lekarz da jak będzie chciał.

--
animka

6. Data: 2006-12-01 20:11:28

Od: "Greg" <wojtek###cut_it###@alexandria.cc> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wspólnego z NFZ to nie wystawi skierowania na bezpłatne badanie w NFZ -->
> jęśli pacjentka nie zapłaci to laboratorium wysyła rachunek na adres

bo badanie diagnostyczne np. krwi nie ma nic
wspólnego z NFZ.
żadne badania poza badniami wspófinansowanymi (ASDW) nie są refundowane
przez nfz.
Istnieje stara zasada kto zleca ten płaci. Nie rozdzielamy tutaj prywaty i
kontraktu.
Nie zaszkodzi zapytać czy owy doktorek zapłaci za zlecenie.

Istnieje jeszcze inna zasada , trochę nie pisana : lekarz zlecający musi
mieć
podpisaną umowę z labolatorium - może być przypadek lab nie zrealizuje
zlecenia.

7. Data: 2006-12-01 21:13:50

Od: OLA_K <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

OLA_K napisał(a):
> [...]
> to mogę je wykonać nieodpłatnie (państwowo), zaznaczę że jestem
> ubezpieczona - i należę do kasy mazowieckiej - nie wiem czy ma to jakieś
Dokładnie chodzi mi o badania endokrynologiczne - jeśli można tak to nazwać.
Mam umówioną wizytę u Ginekologa - endokrynologa, jednak mam ją dopiero
24 stycznia - chcę zatem iść już z jakimiś badaniami, bo inaczej jak
pójdę w styczniu bez nich to lekarka po wie, że po badaniach zobaczymy
co i jak no i kolejna wizyta będzie w celu interpretacji wyników
pewnie w kwietniu ;-( Wydaje mi się, że nie mogę tak długo czekać!
Nie wie co już robić, moja lekarz przyjmuje też prywatnie - tylko że tam
zamiast 50 zł muszę zapłacić 150 i wizytę mam 1 lutego ;-(
Dlatego wymyśliłam, że pójdę do prywatnego ginekologa i poproszę o
jakieś badania .... tylko wiadomo one strasznie drogie są, więc
chciałabym je wykonać państwowo.
Dziękuję za wszelkie informacje.
pozdrawiam raz jeszcze,
Ola

8. Data: 2006-12-02 08:45:45

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Greg napisał(a):

> bo badanie diagnostyczne np. krwi nie ma nic
> wspólnego z NFZ.

Mylis sie w tym miejscu, badania laboratoryjne rowniez sa finansowana przez
NFZ, z tym ze laboratoriom nie placi bezposrednio NFZ a placówka, ktora z
tym laboratorium ma podpisana umowe na badania. POZ, ZOZ , szpital ma
wowoczas w sprawozdaniach do NFZ wyszczegolnia zlecone badania i za tym tez
ida konkretne pieniadze z NFZ.

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

9. Data: 2006-12-02 09:55:30

Od: "AWJ" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "OLA_K" <o...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Dlatego wymyśliłam, że pójdę do prywatnego ginekologa i poproszę o jakieś
> badania .... tylko wiadomo one strasznie drogie są, więc chciałabym je

Niestety, wiekszość badań hormonalnych, nawet zleconych przez lekarza NFZ,
jest odpłatna. Sama tego doświadczyłam. A robiłam badania hormonów tarczycy.
W tym przypadku tylko TSH było za darmo, natomiast pozostałe już nie. AJ

10. Data: 2006-12-02 11:30:07

Od: "Greg" <n...@k...tylko.grupa> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma wowoczas w sprawozdaniach do NFZ wyszczegolnia zlecone badania i za tym

w ramach jakiego rodzaju świadczeń ?
proszę o przykład.

Zapalenie mieszkow czy opryszczka?
Metoda Bates'a - leczenie krótkowzroczności
Materiały SDI w stomatologii
Za dużo pieniędzy w NFZ + brak orgaznizacji pracy.
złe ciśnienie i tętno