Rekordowe zarobki polskich lekarzy!

1. Data: 2010-01-11 02:38:05

Temat: Rekordowe zarobki polskich lekarzy!
Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://biznes.interia.pl/news/rekordowe-zarobki-pols
kich-lekarzy,1421981#skipAdnews

Rekordowe zarobki polskich lekarzy!

Na badaniach klinicznych zarabiają lekarze-badacze, ale nie publiczne
szpitale /AFP

Sobota, 9 stycznia (06:54)

Miliard dolarów. Co najmniej tyle inwestują koncerny farmaceutyczne w
Polsce, przeprowadzając badania kliniczne leków. W grę mogą wchodzić
jednak sumy znacznie większe - przyznaje dr Wojciech Masełbas,
przewodniczący Stowarzyszenia na rzecz Dobrej Praktyki Badań Klinicznych,
w rozmowie z "Rzeczpospolitą".

Znaczną część tej sumy stanowią honoraria lekarzy. Lekarz rodzinny za
zaszczepienie jednego pacjenta testowana szczepionką przeciwko grypie
otrzymuje od firmy zwykle ponad 100 euro. Profesor w renomowanej klinice
za długotrwałe i skomplikowane badanie kliniczne dostaje nawet 10 tys.
euro za pacjenta. Rekordowe honoraria polskich profesorów otrzymywane od
koncernów wynoszą ponad milion złotych rocznie.

Na badaniach klinicznych zarabiają lekarze-badacze, ale nie publiczne
szpitale, w których są one przeprowadzane. Zdarzają się wypadki, w których
szpital - przynajmniej oficjalnie - nie ma pojęcia, iż takie badanie się w
nim odbyło.

--
animka

2. Data: 2010-01-11 03:05:15

Temat: Re: Rekordowe zarobki polskich lekarzy!
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szpitale, w których są one przeprowadzane. Zdarzają się wypadki, w
> których szpital - przynajmniej oficjalnie - nie ma pojęcia, iż takie

Pacjenci zawsze byli, są i będą królikami doświadczalnymi.
Mengele był, następcy jego są i będą.

Pokaż lekarzu co masz w garażu!
;-)

zyga
--
--force --nodeps --all

3. Data: 2010-01-11 12:16:26

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
<z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
a.com> napisał w
wiadomości news:hie2vk$8h2$1@news.interia.pl...

> Pacjenci zawsze byli, są i będą królikami doświadczalnymi.
> Mengele był, następcy jego są i będą.
>
> Pokaż lekarzu co masz w garażu!
> ;-)

Nie tak.

"Yyyyy, mmm, pokaż, eeeee, lekarzu, aaaaa, yyyy, co, eeeeee, masz, yyyyy, w,
ooooo, garazu" uf.

4. Data: 2010-01-14 20:50:21

Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
> [...]

Nie do do ortografu - powinno być:

"PokaRZ lekaRZu co masz w garaRZu,
a w danej chwili, w jakiej mieszkasz willi..."

Sorry, tyrają ciężko, ale kto z nas odmówi sobie operacji ślepej kiszki
bo nie stać go na kilka tysięcy złotych... Znajoma zoperowała sobie chore
kolano za 4500 zł. Tydzień po operacji pani z NFOZ zadzwoniła i chciała ją
umówić
na przyszły tydzień na operację bo sie miejsce zwolniło. Wcześniejszy termin
miał być za pół roku.
To urzędnicy z NFOZ są pijawkami, zużywają pieniądze, które
można by przeznaczyć na naprawę życia.
Masz kasę = umrzesz zdrowszy. Tu nie ma sprawiedliwości.
Grasz w szachy to wiesz, jak porusza się konik. Lekarze nie są skorumpowani,
może niektórzy. Ale za morderczą pracę PRZY RATOWANIU ŻYCIA
należy im się wielokrotnie więcej, niż pani w kiosku sprzedającej papierosy.

To tylko moja decyzja, na co idą moje pieniądze....

Feromon

5. Data: 2010-01-19 22:09:25

Od: Cosa <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Mon, 11 Jan 2010 04:05:15 +0100, "Zygmunt M.
napisał coś takiego:

>Pacjenci zawsze byli, są i będą królikami doświadczalnymi.
>Mengele był, następcy jego są i będą.
>
>Pokaż lekarzu co masz w garażu!

Problem polega na jednej drobnej rzeczy - badania kliniczne o w naszej
smutnej rzeczywistości w większości przypadków jedyny sposób na
najnowocześniejsze leczenie pacjenta, a np. w onkologii czasem jedyna
szansa na przeżycie pacjenta ( pamiętacie aferę z niestardardową
chemioterapią i stosowane argumenty?)
Skądinąd wiem że niekiedy pacjenci sami dopytują się o programy
badawcze - ponieważ udział w nich po prostu jest dla nich korzystny.

--
MK
"Rozwój medycyny spowoduje koniec dobrych czasów kiedy każdy mógł umrzeć kiedy

6. Data: 2010-01-21 20:20:25

Od: tomekr <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cosa pisze:

> Skądinąd wiem że niekiedy pacjenci sami dopytują się o programy
> badawcze - ponieważ udział w nich po prostu jest dla nich korzystny.

Przykładowe doświadczalne badanie leków:

http://www.naturalnews.com/019316_Big_Pharma_drugs_T
GN1412.html

http://www.naturalnews.com/019371_TGN1412_health_BBC
.html

http://www.naturalnews.com/019928.html

7. Data: 2010-01-21 21:43:33

Od: Lech Trzeciak <l...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomekr pisze:

> Przykładowe doświadczalne badanie leków:
> [...]

Ono jest tak samo PRZYKŁADOWE, jak lot Challengera z 28 stycznia 1986
jest przykładowym lotem w kosmos:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_promu_Challe
nger

W badaniu tym testowano lek TGN1412 o zupełnie nowym mechanizmie
działania, którego celem jest układ immunologiczny, a jak wiadomo, układ
immunologiczny człowieka jest jednym z bardziej skomplikowanych, dość
unikatowych i w miarę dobrze modelowany jest tylko przez układy
immunologiczne naczelnych. W przypadku TGN1412 badania na naczelnych
ZOSTAŁY (!!!) przeprowadzone i naukowcy podali ludziom dawkę 500x
mniejszą, niż dawka bezpieczna dla zwierząt. Mimo to doszło do
gwałtownego pobudzenia układu immunologicznego, wyrzutu najrozmaitszych
cytokin i wstrząsu z monstrualnymi obrzękami tkanek miękkich oraz
następczą niewydolnością wielonarządową. Wszystkich badanych udało się
uratować, ale jeden stracił palce stóp i kilka palców rąk. Krąży
informacja, jakoby jeden z badanych miał w konsekwencji rozwinąć chorobę
nowotworową, ale nie znalazłem potwierdzenia tej informacji w poważnych
źródłach, trudno też wskazać konkretny mechanizm, który mógłby do tego
prowadzić. Czas to pokaże, IMHO chodziło raczej o wysokość
odszkodowania...

Tu jest ogólnie dostępny, choć nie najnowszy, artykuł komentujący
przebieg badania i przygotowań do niego oraz wnioski, jakie wyciągnięto
z tego wydarzenia i z kolejnych badań mechanizmu działania

St Clair EW: The calm after the cytokine storm: lessons from the TGN1412
trial. J Clin Invest 2008 Kwiecień ;118(4):1344-1347.
http://www.jci.org/articles/view/35382

Jest też całkiem niezłe omówienie w Wikipedii:
http://en.wikipedia.org/wiki/TGN1412

Nawiasem mówiąc twórca leku, firma TeGenero, nie jest wcale
przedstawicielem 'Big Pharma', a sam lek tworzono w ramach programów
zwalczania chorób, na które nie ma dobrego sposobu.

Jeśli chcecie podyskutować sensownie na temat badań klinicznych, polecam
zacząć od tego:
http://en.wikipedia.org/wiki/Clinical_trial#Criticis

Leszek

Polipy zatok nosowych. Jakiego lekarza polecacie? Proszę o poradę!
wapno a ból brzuszka?
faceci ginekolodzy
Plomby stomatologiczne reklama a rzeczywistość
Rehabilitacja po usunięciu łakotki...