Relanium w ciazy

1. Data: 2002-09-18 07:38:06

Temat: Relanium w ciazy
Od: Aida <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy stosowanie relanium 2 mg jeden raz dziennie jest bezpieczne dla
dziecka (29 tydzien ciazy)? Wczoraj zalecil mi to lekarz a ja mam pewne
watpliwosci, czy nie zaszkodze dziecku.
Joanna

2. Data: 2002-09-18 10:20:30

Temat: Re: Relanium w ciazy
Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aida" <a...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> Czy stosowanie relanium 2 mg jeden raz dziennie jest bezpieczne dla
> dziecka (29 tydzien ciazy)? Wczoraj zalecil mi to lekarz a ja mam pewne
> watpliwosci, czy nie zaszkodze dziecku.

Miałam zleconą dawkę maksymalną Relanium (duuużo większą od Twojej) + masę
innych strasznych świństw - dziecię zdrowe :)
Znam też kilka innych mam, które musiały zażywać relanium jak środek
rozkurczowy. Też mają zdrowe dzieci.
Zaufaj lekarzowi, a jak nie ufasz - zmień go.
Ola

3. Data: 2002-09-18 10:25:00

Od: "Dana" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aida <a...@p...wp.pl> napisał(a):

> Czy stosowanie relanium 2 mg jeden raz dziennie jest bezpieczne dla
> dziecka (29 tydzien ciazy)? Wczoraj zalecil mi to lekarz a ja mam pewne
> watpliwosci, czy nie zaszkodze dziecku.
> Joanna

Istnieje prawdopodobieństwo, że lek może oddziaływać na dziecko zarówno
podczas ciąży, jak i w czasie karmienia. Dlatego w tym okresie nie powinno
się go zażywać.

Pozdr. D.S.

4. Data: 2002-09-18 14:02:14

Od: "Monika" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe jak to naprawdę wygląda, bo na przykład u nas na oddz. patologii
ciąży Relanium jest nagminnie stosowane.
W sumie sprawa się ma chyba podobnie jak z Turinalem, na ulotce jest
napisane że nie powinno się go stosować w ciąży, a we wskazaniach jest
"poronienie zagrażające".
Wybiera sie chyba mniejsze zło.
Pozdrawiam.
Monika.

5. Data: 2002-09-18 15:09:29

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> Ciekawe jak to naprawdę wygląda, bo na przykład u nas na oddz. patologii
> ciąży Relanium jest nagminnie stosowane
Nie wiem, gdzie to " u Was", ale "u nas" też :)
Ja dostawałam max. dawkę Fenoterolu, max. Relanium i max. dawkę No-spy.
Wystarczyło odrobinę zmniejszyć którąkolwiek i zaczynały się mocne skurcze.
Spędziłam w szpitalu 3 miesiące (do 38 tyg.). Jak widać, leki były niezbędne
w tak końskich dawkach.
Ola

6. Data: 2002-09-21 10:11:55

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Oleńka <o...@b...wroc.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:am9jiq$oi6$...@o...biskupin.wroc.pl...

> [...]
> rozkurczowy. Też mają zdrowe dzieci.
> Zaufaj lekarzowi, a jak nie ufasz - zmień go.

No wiesz, cmentarze sa pełne tych, którzy zaufali lekarzom. Słusznie, że Ola
stara sie uzyskać info z innych źródeł.

> Ola

PSA-pilne
Grypa - pytanie o szczepienie i szczepionki
Godna staroś
Skierowanie do szpitala
Jaka maść na hemoroidy?