Religijne zapalenie mózgu.

101. Data: 2013-05-18 15:17:41

Temat: Re: Religijne zapalenie mózgu.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 14:54:54 +0200, Trybun napisał(a):

> No, tak to chyba się nie prowadza, choć podobno ma swój ulubiony pub na
> mieście do którego czasem zagląda. :-)

> Rola duszpasterzy została sprowadzona do decydowanie tylko w sprawach
> wiary.

> Ale to dziś to EWIDENTNY skutek tamtych wydarzeń! To owe Rewolucje
> sprawiły że dzisiejsi monarchowie to tylko folklor.

No niekoniecznie tylko folklor - penią ważną rolę integrujac społeczeństwo.
Tego brak w innych ustrojach. A zintegrowane wokół jakiegoś centrum
społeczeństwo jest spójne i stać je na wiele działań polepszających jego
byt. Społeczeństwa zdezintegrowane sa łatwo sterowalne przez kliki. jak u
nas.

> Marzę o takim tytule, ale jak na razie to pretenduję dl roli skromnego
> sympatyka ruchu i ludzi dla których dobro innych jest dobrem najwyższym.
> I powiem dodatkowo że zupełnie nie rozumiem jak można hasło Bóg, Honor,
> Ojczyzna, które są puste bo odnoszące się w sumie do niczego, stawiać
> wyżej od hasła Wolność Równość Braterstwo.

> TAK, przecież to oczywiste.

He he, przynajmniej lud w to wierzy - ale jakoś nikt z tej sfery się z nim
nie brata, prawda? :-)
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

102. Data: 2013-05-18 15:18:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 14:56:17 +0200, Trybun napisał(a):

> Udało mi się jak do tej pory być
> niezależnym od nikogo, nigdy nie mialem żadnego pana nad głową.

Żyjesz złudzeniami...

103. Data: 2013-05-18 16:24:10

Od: Leming Show <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jednak palenie swojej własnej
> Biblii czy Koranu, podobnie i Dzieł Lenina nie ma prawa powodować u
> nikogo żadnej obrazy. Taką obraźliwość jak u stalinowców, że mordowano
> ludzi w łagrach za podarcie Dzieł Lenina, trzeba leczyć w zakładach
> dla psychicznie i nerwowo chorych.

Picie piwa tez nie powinno nikogo demoralizowac, otworz butelke piwa i
chodz po miescie. Co innego jak robisz to w domu a co innego jak
publicznie. Takie normy.

Wazne sa proporcje: http://www.youtube.com/watch?v=5D_IbSD2nUs

104. Data: 2013-05-18 16:46:21

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-18 15:17, Ikselka pisze:

> [...]
> byt. Społeczeństwa zdezintegrowane sa łatwo sterowalne przez kliki. jak u

Tak, tu się z Tobą zgodzę. I jest moje przyzwolenie na wybór głowy
państwa, warunek jeden - musi to być ktoś spoza polityki i wybrany
faktycznie z woli narodu i zastąpić obecny urząd Prezydenta, który tak
naprawdę tylko dzieli Polaków. Nawet myślę że dałoby się wybrać kogoś
mądrego i porządnego na przywódcę narodu. Mam już nawet swojego
kandydata - skończył z polityka i bezinteresownie wspomaga
potrzebujących, zna kilka języków i raczej jest nieprzekupny i łatwo nie
da się zastraszyć.

105. Data: 2013-05-18 16:46:47

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-18 15:18, Ikselka pisze:

> Żyjesz złudzeniami...

Nie, realiami. Np. nie muszę się nikomu kłaniać.

106. Data: 2013-05-18 16:47:33

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-18 15:01, Chiron pisze:

> Tyle, że pisaliśmy o Rewolucji- nie o wojnie pruskiej.

Jedno z drugim jest ściśle powiązane.

107. Data: 2013-05-18 16:48:25

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-18 13:13, Paweł pisze:

> skórę ściągano nie zawsze z trupa. rozcinano nie zawsze martwe kobiety.
> na barkach topiono zdecydowanie ludzi nie ciała. i budzi to u mnie taki
> sam sprzeciw jak wymyślne tortury św Inkwizycji czy torturowanie Arabów
> w Guantaco0śtam. nie wmówisz mi także że idea wolno0ści, równo0ści i
> braterstwa wymagała tego wszystkiego. co innego starcie wojsk, co innego
> mordowanie w okrutny sposób ludności cywilnej.

Idea wolności równości i braterstwa warta jest wielu poswięceń.
Właściwie to nie ma nic bardziej godnego walki, niż walka o te sprawy. I
to tylko przeciwnicy takiego podejścia do życia sprawiają że walka była
(i jest) tak okrutna.

108. Data: 2013-05-18 16:52:04

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-18 12:48, Chiron pisze:

> [...]
> komunardzi paryscy na barykadach z Rewolucja Francuską. Podpowiem: 100
> lat różnicy. Rewolucja rozwaliła bramy więzienia- Bastylii, z której
> uwolniła TRZY osoby (tylu było więźniów). Zaraz potem przepełniono ją
> tak, jak jeszcze nigdy dotąd. A nadmiar szybko gilotynowano- własciwie
> bez żadnych powodów. Klasa społeczna, która przejęła władzę po
> rewolucji- to mieszczaństwo, które było w Paryżu bogate. Czyli:
> zubożała szlachta (pieniądze trzymał król) została zastąpiona bogatą
> burżuazją. Podobnie jak w Anglii- tylko tam jakby nie było tak krwawo

Ale po co ściągać ludność całej Europy? Po to aby pomagali mordować
niewinnych współobywateli? Wiesz, ja w tym kontekście nie postrzegam
nawet dyktatora Franco, jemu chodziło nie o mordowanie, a o władzę.
Natomiast Rewolucja Francuska na pewno nie była wywołana w celu
przejecia władzy, a obaleniu tyranii szlachty i kleru. No Ty twierdzisz
że jedyny cel to było mordowanie...
Tak tak, ten gmach więzienia postawił dobry król po to aby zapewnić
tym nielicznym więźniom komfort przestrzeni, sorry za tą odrobinę
sarkazmu, ale nie sposób inaczej odpowiedzieć na TAKI Twój argument.
I to jednak nie Rewolucja wymyśliła gilotynę.

109. Data: 2013-05-18 16:59:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 16:46:21 +0200, Trybun napisał(a):

> warunek jeden - musi to być ktoś spoza polityki i wybrany
> faktycznie z woli narodu

...i żyli długo i szczęśliwie, i ja tam byłem, miód i wino piłem.

> i zastąpić obecny urząd Prezydenta, który tak
> naprawdę tylko dzieli Polaków.

Zastąpić prezydenta... paraprezydentem? - i co to zmieni niby?
3333-)

110. Data: 2013-05-18 17:03:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 16:46:47 +0200, Trybun napisał(a):

> Nie, realiami. Np. nie muszę się nikomu kłaniać.

Tobie naprawdę o te powierzchowne gesty chodzi? No nie żartuj. Nie kłaniasz
się, ok, jednak gniesz kark ciągle - pod rządami oligarchii płacisz
drakońskie podatki, oddając im lwią część swoich dochodów choćby. Płacisz
też na coś, z czego nikt Ci się nie rozlicza - vide ubezpieczenia
obowiązkowe. Itd. I robisz to bez możliwości protestu - machina działa tak,
ze jak nie zapłacisz, to wejdzie Ci na hipotekę... Itp.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,
zaś na dnie szklanki czeka na ciebie Bóg."
Werner Heisenberg, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki

Nieszczęsliwi są wśród nas... :)
Dla zainteresowanych tematem mutacji w genie BRCA1 i BRCA2
Prełka
Bilans
Kiedyś w bardzo religijnym kraju zrobiono kobietom to: