Renta socjalna a dodatkowa praca.

1. Data: 2005-02-16 08:12:40

Temat: Renta socjalna a dodatkowa praca.
Od: "natasza" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczow.

Mam pytanko.
Jestem na rencie socjalnej i co miesiac dostaje z tego tytulu z rente z
ZUS-u. Dodatkowo moge podjac prace, aczkolwiek ZUS ustala kwartalnie
max.kwote dochodu jaka moge uzyskac z tytulu wykonywanej pracy,aby przy tym
nie utracic prawa do pobierania renty. Za miesiac styczen moj dochod z pracy
przekroczyl o 144 PLN ustalona Przez ZUS kwote bazowa. Przegladalam stronke
ZUS-u i nigdzie nie jest napisane,w jaki sposob Oni rozliczaja moj dochod,
czy kwartalnie,czy miesiecznie,czy tez rocznie? I teraz nie wiem,czy
powinnam jechac do ZUS-u i zglosic,ze moj zarobek przekroczyl ustalona przez
Nich kwote i zawiesic na miesiac rente,czy nic nie robic.Jestem zatrudniona
na 3/4 etatu i normalnie nie przekraczam ustalonej przez ZUS kwoty brutto
(byl to jednorazowy dodatek) i wiem ze przez kolejne miesiace bede zarabiac
ponizej dozwolonego limitu.
Nie wiem co zrobic.
Czy ktos potrafi udzielic mi wyjasnien na nurtujace mnie problemy?
Z gory dziekuje.

2. Data: 2005-02-16 10:18:17

Temat: Re: Renta socjalna a dodatkowa praca.
Od: "Bizon" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:YfDQd.49753$2e4.33347@news.chello.at,
niejaki(a): natasza z adresu <1...@w...pl> napisał(a):

> Witam Szanownych Grupowiczow.
> ...<cut>

Cześć Nataszo :)))
Jestem dokładnie w tej samej sytuacji co Ty, a moim sposobem na nią jest
regularne 'męczenie' jednej i tej samej pani w ZUSie - w ten sposób
stworzyłem w lokalnym oddziałe ZUSu specjalistkę od osób niepełnosprawnych
( bo oczywiście inne panie nie wiedzę, bo to nie ich działka). Otóż
powiedziała mi ta Pani, że o ile dopuszczalna wartość jest naliczana
kwartalnie, to dotyczy wartości miesięcznej. A co do obowiązku zgłaszania
przekroczenia wartości dopuszczalnej, to należy to uczynić w miesiącu
otrzymania tej kwoty, tak więc zarobek wypracowany we wrześniu, ale
wypłacony w październiku, zgłaszam w październiku. Oczywiście nie biorę
żadnej odpowiedzialności, czy w innym oddziale nie zostanie opczyniona
odmienna interpretacja - co podobno jest nagminne.
ZDRÓFKA życzę
--
Bizon
"Dla moich Polaków nie ma rzeczy niemożliwych."

Twój głos w sprawie patentów na oprogramowanie
Strona dla niewidomych i niedowidzących
Program STUDENT...
a propos poprzedniego postu
Dofinansowanie komputera w PFRON