Restauracja / bar dietetyczny w W-wie - są takie?

111. Data: 2015-08-13 16:22:57

Temat: Re: Restauracja / bar dietetyczny w W-wie - są takie?
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-13 o 14:04, Ikselka pisze:

> :-))

a w tłuszczu nie można gotować? Można!
pozdr
Stefan

112. Data: 2015-08-13 16:27:00

Temat: Re: do Ikselki
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-13 o 15:02, Ikselka pisze:

> Prawdę mówiąc nie znam takiego serwera plików - chyba że masz na myśli
> fotosiki itp, ale tam skany tekstu, i to w formacie .jpeg, z powodu
> narzuconych ograniczeń wielkości plików, mogą być kiepsko czytelne. Może
> podsuniesz jakiś serwer?
> Jeśli chcesz, prześlę Ci na mail - podaj mi jakiś prywatny adres na
> ikselk[małpa]gazeta.pl
> Dziś/jutro wieczorem postaram się zeskanować i wysłać.

Mozna w chmurze trzymać, np https://mega.co.nz
Ja tam trzymam pliki po 800-900 mega :)
pozdr
Stefan

113. Data: 2015-08-13 16:30:16

Od: "Justyna" <1...@1...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ikselk[małpa]gazeta.pl
> Dziś/jutro wieczorem postaram się zeskanować i wysłać.

Ostatnio, czyli w czerwcu, korzystałam z https://www.sendspace.com/
i o ile pamiętam to limit wielkości pliku wynosi tam 300 MB.
Moja skrzynka pocztowa ma chyba pojemność 20 MB.
Przepraszam za sprawiany kłopot.

Cieszę się, że podzielasz moją opinię na temat wagi problemu związanego
z gotowaniem na parze spryskiwanych warzyw.
Znam osobę, której to bardzo zaszkodziło, miała okropny atak uczulenia,
dużo nie brakowało a wylądowałby w szpitalu. Jednak muszę dodać,
że jest to osoba o bardzo wrażliwym żołądku.

Pozdrawiam
Justyna

114. Data: 2015-08-13 17:16:02

Od: u2 <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-13 o 16:22, stefan pisze:

> a w tłuszczu nie można gotować? Można!

smazyc nalezy na oleju, najlepiej roslinnym:)

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

115. Data: 2015-08-13 20:20:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Aug 2015 16:30:16 +0200, Justyna napisał(a):

> Ostatnio, czyli w czerwcu, korzystałam z https://www.sendspace.com/

Spróbuję.

> i o ile pamiętam to limit wielkości pliku wynosi tam 300 MB.
> Moja skrzynka pocztowa ma chyba pojemność 20 MB.
> Przepraszam za sprawiany kłopot.

Żaden kłopot, przykro mi tylko, że mam akurat teraz nawał zajęć.

> [...]
> dużo nie brakowało a wylądowałby w szpitalu. Jednak muszę dodać,
> że jest to osoba o bardzo wrażliwym żołądku.

O tej kwestii myślę już od dawna i cieszę się, że ktoś oprócz mnie zwrócił
na nią uwagę.
Myślę, że sensownym rozwiązaniem byłoby mycie NIEROZDROBNIONYCH warzyw w
kąpieli, tj poprzez ich całkowite zanurzenie na dłużej (godzina? pół?) w
LETNIEJ (lepsze rozpuszczanie) wodzie, potem jeszcze chwilę w zimnej.
Dlaczego? Otóż substancje używane do spryskiwania zapobiegawczego warzyw i
owoców są z reguły (bo są wyjątki - jak np substancje woskowe używane do
pokrywania jabłek - zapob. przed wysychaniem i grzybami) rozpuszczalne w
wodzie. Przez moczenie i płukanie usunąć można warstwę tych substancji ze
skórki. Teoretycznie nie powinny owe substancje wnikać do wewnątrz
warzywa/owocu, więc usuniemy większość zagrożenia. Oczywiście na substancje
używane podczas uprawy, które wniknęły do środka, wpływu żadnego nie mamy.

--
XL
"Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

116. Data: 2015-08-13 20:21:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Aug 2015 16:27:00 +0200, stefan napisał(a):

> Mozna w chmurze trzymać, np https://mega.co.nz
> Ja tam trzymam pliki po 800-900 mega :)
> pozdr
> Stefan

Cenna informacja, być może skorzystam teraz i/lub w przyszłości - dziękuję
:-)

117. Data: 2015-08-13 20:23:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Aug 2015 16:22:57 +0200, stefan napisał(a):

> a w tłuszczu nie można gotować? Można!

Jeśli chodzi o temperaturę - i owszem, jednak efekt inny, ponieważ gotując
nie pozbawiasz żywności wody, a w tłuszczu woda odparuje, a na jej miejsce
wejdzie on sam. Ble :-)

118. Data: 2015-08-13 21:18:26

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-13 o 20:23, Ikselka pisze:

> Jeśli chodzi o temperaturę - i owszem, jednak efekt inny, ponieważ gotując
> nie pozbawiasz żywności wody, a w tłuszczu woda odparuje, a na jej miejsce
> wejdzie on sam. Ble :-)

Spróbuj to:
http://www.smakowekubki.com/przepis/confit-z-gesi
zamiast gęsi mogą być kacze udka (piersi też robiłem).
Rilletes też jest boskie:
http://www.kuchnianadatlantykiem.com/2013/01/rillett
es-de-porc-czyli-co-francuzi.html
polecam!
pozdr
Stefan

119. Data: 2015-08-13 21:40:02

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

pan stefan napisał:

> Spróbuj to:
> http://www.smakowekubki.com/przepis/confit-z-gesi
> zamiast gęsi mogą być kacze udka (piersi też robiłem).

Nie można było po prostu napisać, że chodzi o nasze
swojskie półgąski przechowywane na cięższe terminy?
A nie że konfitura z gęsi jakaś, francuska.

Jarek

--
Majorze, mówił Sędzia, choć pozwiesz do prawa,
Cóż wygrasz? tu nie zaszła żadna bitwa krwawa,

120. Data: 2015-08-13 22:09:04

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie można było po prostu napisać, że chodzi o nasze
> swojskie półgąski przechowywane na cięższe terminy?
> A nie że konfitura z gęsi jakaś, francuska.
>
> Jarek

Mnie półgęski zawsze się kojarzą z ptactwem lekko podwędzonym -
przynajmniej tak u ciotek się robiło i tak mi zostało :)
pozdr
Stefan

żółty ser
Zmiękczanie mięsa - czym i jak?