Retors

1. Data: 2003-01-10 14:28:43

Temat: Retors
Od: "Justycja" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o uświadomienie co to jest retors ??

Pozdrawiam Justyna K. (Białystok)

1. Data: 2003-01-10 15:12:01

Temat: Re: Retors
Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak wiadomo DMC na rozne rodzaje nici.Jednymi z nich jest wlasnie retors
czyli inaczejDMC Matte Cotton(matowa bawełna) w odroznieniu od innych
rodzajow np;DMC Pearl Cotton czyli perłowy z połyskiem,DMC Metallic Pearl
Cotton czyli metaliczny,DMC Pearl Mettalic Cotton czyli połaczenie jednego z
drugim itp itd,jest jeszcze wiele innych.Retorsu czyli matowej bawełny
najczesciej uzywa sie do haftu gobelinowego i czesto w firmach wysylkowych
ma jest to zaznaczone w opisach.Czesto nazywa sie rowniez ten rodzaj nici po
prostu wełna gobelinowa.To tyle co wiem o retorsie.

Pusia

1. Data: 2003-01-10 15:18:14

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pusia wrote:
Czesto nazywa sie rowniez ten rodzaj nici po
> prostu wełna gobelinowa.To tyle co wiem o retorsie.
>
> Pusia

Mam wraz.enie, ze retors i we?na gobelinowa to dwie róz.ne rzeczy. We?na
gobelinowa jest zrobiona z we?ny, dos'c' gruba i drapie, natomiast retors
jest znacznie cien'szy, bawe?niany i rzeczywis'cie wygla;da jak mulina bez
po?ysku. Z tego co zauwaz.y?am, u nas we?ne; moz.na cze;s'ciej dostac' Anchor,
natomiast retors widzia?am jak dota;d tylko na S'niadeckich w W-wie.
Poza tym róz.nego rodzaju nitki najpros'ciej obejrzec' na stronie producenta :)
pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-01-10 15:23:16

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak,to prawda,retors i welna gobelinowa to dwie rozne nitki,zapomnialam
dodac slowka....nieslusznie........nieslusznie nazywa sie..retors welna
gobelinowa,wystarczy zajrzec na pares tronek firm wysylkowych i czesto
retors pojawia sie tam w dziale Tapestry wools czyli welny gobelinowe.Nie
wiem czemu......

Pusia

1. Data: 2003-01-10 15:26:21

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pusia wrote:
> retors pojawia sie tam w dziale Tapestry wools czyli welny gobelinowe.Nie
> wiem czemu......
>
> Pusia

Pewnie dlatego, że też służy do haftu gobelinowego :)
J.

1. Data: 2003-01-10 15:27:54

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> ma jest to zaznaczone w opisach.Czesto nazywa sie rowniez ten rodzaj nici po
> prostu wełna gobelinowa.

Retors jest bawełniany. Wełna gobelinowa DMC nazywa się Colbert.
Pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2003-01-10 20:44:22

Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo proszę o uświadomienie co to jest retors ??

A poza tym wszystkim co jest wyżejnapisane retorsu sie nie rozdziela na
poszeczególne nitki (z tego co słyszałam). W Białymstoku jest do kupienia
cała gama retorsu DMC w pasmanterii na rogu Alei i Sienkiewicza :)))

Pozdrawiam
Magda

Witam po przerwie... :-)
patchwork-pomoc