Roaccutan a ciąża

1. Data: 2004-07-17 16:31:32

Temat: Roaccutan a ciąża
Od: "Grzeogrz" <g...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Zażywałam Roaccutan przez pół roku. Teraz jestem rok po kuracji, zresztą
bezskutecznej. Słyszałam, że kobiety leczące się tym lekiem nie powinny
zachodzić w ciąże przez dwa lata od zakończenia kuracji. Czy to prawda?

Słyszałam, że w Stanach kilka kobiet, które właśnie brały Roaccutan urodziły
chore dzieci. W Polsce ten fakt jest podobno ukrywany. Nie jestem pewna czy
to prawda.

Pozdrawiam Kaśka.

2. Data: 2004-07-17 23:01:00

Temat: Re: Roaccutan a ciąża
Od: "agnuk" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałam, że kobiety leczące się tym lekiem nie powinny
> zachodzić w ciąże przez dwa lata od zakończenia kuracji. Czy to prawda?

Nie
Wystarczy miesiąc po skończonej kuracji, dla pewności dwa

> Słyszałam, że w Stanach kilka kobiet, które właśnie brały Roaccutan
urodziły
> chore dzieci.

w trakcie brania lub bezpośrednio przed lub po zaszły w ciążę, wtedy jest
berdzo silne działanie teratogenne

Aga

3. Data: 2004-07-19 18:28:43

Od: "Rafał" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agnuk" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> urodziły
>
> w trakcie brania lub bezpośrednio przed lub po zaszły w ciążę, wtedy

Czytała Pani ulotkę?
Zalecam niezachodzenia w ciążę 2 lata po zakończeniu kuracji.
PS: Uwaga lek krąży przez całe życie w twoim organiźmie.
Ile zjadłaś tabletek i ilo mg???

4. Data: 2004-07-20 09:19:26

Od: "Grzeogrz" <g...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Brałam Roaccutan, przez pół roku po 40mg na dobę .
Zdania lekarzy sa podzielone jedni mówią że 3 miesiące wystarcza na
całkowite oczyszczenie sie orgnizmu, inni że potrzeba dwa lata.
Gdzie mogę poczytać coś na ten ttemat ?
Pozdrawiam Kaśka

5. Data: 2004-07-20 09:25:35

Od: "Rafał" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzeogrz" <g...@r...net> napisał w wiadomości
> [...]
> Zdania lekarzy sa podzielone jedni mówią że 3 miesiące wystarcza na
> całkowite oczyszczenie sie orgnizmu, inni że potrzeba dwa lata.

Zależy ile ważysz.
Podejrzewam, że 70 kg.
To wtedy musisz zażyć 8400 mg Roaccutane.
40 mg x 5 miesięcy - 6000 mg izotertynoiny.
To dużo, powinnaś się wyleczyć.
Bo to trochę kasy Ci zeżarło.
Ale może pijaś alkohol, za mało wody pijaś, a może nie sporzywałaś leku z
obfitym obiadem tylko na czczo???
Kuracja nie powinna trwać dłużej niż 12 miesięcy, inaczej wykończysz
organizm.

6. Data: 2004-07-23 17:08:55

Od: "Grzeogrz" <g...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Ważę ok. 56 kg, Pytasz mnie o picie alkoholu - tak zapewne zdarzyło mi się
wypić parę kieliszków wina, nikt mnie nie poinformował, że powinnam się
zupełnie wystrzegać alkoholu. O obfitych obiadach też nie słyszałam,
tabletki zażywałam 2 razy dziennie, zawsze po posiłku (śniadanie, kolacja),
ale one na pewno nie były obfite. Czy to naprawdę mogło mieć wpływ na
działanie leku? A kasy to mi naprawdę ze żarło i dlatego jestem podłamana.

Jeśli chodzi o ciąże to zadzwoniłam do producenta (Roche). Otrzymałam
wiadomość, że 2 lata trzeba odczekać po leku przeciwłuszczycowym
(Neotigason). Sprawdzałam w pharmindexie i rzeczywiście, tam wyraźnie piszą
o 2 latach.

Nie wiem co o tym sądzić.

Pozdrawiam

7. Data: 2004-07-25 13:11:35

Od: "Rafał" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie można pić alkoholu.
Z dwóch względów: wątroba i intereakcje lekiem - bardzo niebezpieczne dla
zrowia, mogą doprowadzić do śmierci!!!
Obiad powinien zawierać tłuszcz (antybiotyk rozpouszcza się w tłuszczu) i
musisz go sporzywać w trakcie posiłku najlepiej, a nie po.

jak zredukowac pocenie sie?
wybielanie zebow
Nerwica i PRAMOLAN
Bardzo pilne !!!