Robale czarno-czerwone

1. Data: 2003-01-14 07:15:21

Temat: Robale czarno-czerwone
Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
Nie udało mi się znaleźć co to może być, więc może wy pomożecie.
Trochę większe od zwykłej biedronki. Też w czarno-czerwony wzorek ale w
odróżnieniu od biedronki płaski i matowy grzebiet a cały robal bardziej
owalny niż biedronka. Całymi rodzinami przesiadują w suchych miejscach (kora
starych drzew, lub sterty drewna do kominka. Nie zauważyłem żeby coś zżerały
ale musi coś jedzą. Może ktoś z Was zna albo podpowie: Czy szkodniki czy
pomocniki?
Wydają się być dość pospolite ale to może tylko u nas. Na razie traktuję je
jako wzbogacenie ekosystemu z nadzieją ze nie wyżrą mi drzew.
Pozdrawiam
BoGusław

2. Data: 2003-01-14 07:33:27

Temat: Re: Robale czarno-czerwone
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> wrote in

> [...]
> Wydają się być dość pospolite ale to może tylko u nas. Na razie
> traktuję je jako wzbogacenie ekosystemu z nadzieją ze nie wyżrą mi

To kowale. Zaraz Ci puszcze nazwe lacinska, tylko znajde :-) Sa czeste,
ladne, zawsze wystepuja w masie - bo glownie je widac, jak sie cala banda
grzeja na przedwiosniu. Lubie je widziec - wiadomo, ze wiosna tuz tuz.
Czyzby Ci juz wylazly?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2003-01-14 07:48:11

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in
8:

> To kowale.

Kowale bezskrzydle (Pyrrhocoris apterus)
Ewa Sz.

4. Data: 2003-01-14 08:46:59

Od: "Too Old" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in
8:

> Kowale bezskrzydle (Pyrrhocoris apterus)
> Ewa Sz.

Córka mówi na nie tramwaje ;-))
http://www.powiat-legionowski.pl/galerie_foto/galeri
a_07/foto_34.html

--
kochany J.Krzysztof Chiliński - Tymofarm (www.tymofarm.pl)
dom: j...@p...pl (www.republika.pl/jkch1)

5. Data: 2003-01-14 23:47:46

Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Too Old" <j...@i...pl> wrote in message news:3e23ce67@news.vogel.pl...
> Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w
wiadomości
8...
8:
Ewo, Krzychu,
Bardzo dziekuje,
Teraz rozumiem z kąd te podkowy wykopywane z ziemi :-) Dziadek mój też był
kowal więc jakoś i tradycje rodzinne będą zachowane.
Zgodnie z linkiem Krzyśka u nas też na lipie. Dzisiejsze roztopy to było
oczywiście za mało ale przy poborze drewna do kominka z pryzmy dało sie
zauważyć parę stadek.
Pozdrawiam serdecznie
BoGsław

Zdjęcia z Bielska