Robespierre Kaczyński (link) (Polityka)

1. Data: 2011-04-17 20:06:25

Temat: Robespierre Kaczyński (link) (Polityka)
Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.polityka.pl/kraj/wywiady/1514976,1,rozmow
a-socjolog-o-strategii-jaroslawa-kaczynskiego.read

Jarosław Kaczyński stosuje taki zabieg erystyczny polegający na
niedopowiedzeniach. One budują atmosferę zagrożenia i pozwalają wielorako
interpretować stwierdzenia niekiedy bardzo bulwersujące, ale nieuchwytne
empirycznie. Ale właśnie taka jest konwencja tych przemówień. Ich
interpretacji dokonują akolici, z namaszczenia lidera. Jeśli któryś nie
potrafi wczuć się w myśli lidera, nie odgadnie ich trafnie, jest odsuwany,
albo wyrzucany jako zdrajca. Zresztą nie zawsze muszą to robić, bo wyznawcy
wiedzą, co wódz ma na myśli.

Bo ta katastrofa była tak wielką tragedią, że przykładanie do niej etykiety
"katastrofa komunikacyjna" jest zbyt prozaiczne. Według wyznawców, musiało
być coś więcej, bo nie dałoby się jej zmitologizować. Jeśli więc Smoleńsk
miał być podstawą nowej mitologii założycielskiej, to nie ma wyjścia - musi
być czymś więcej niż katastrofą komunikacyjną. Musi być spiskiem, a nawet
zamachem.

2. Data: 2011-04-17 20:34:02

Temat: Re: Robespierre Kaczyński (link) (Polityka)
Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Kwi, 22:06, "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> wrote:

> http://www.polityka.pl/kraj/wywiady/1514976,1,rozmow
a-socjolog-o-stra...

Spotkalem sie niedawno z czyjas prywatna teoria, ze facetowi zaczelo
zwyczajnie odwalac. Otoz stracil brata - jedynego brata. Malo tego,
byl to brat blizniak, i to taki blizniak z prawdziwego zdarzenia. Do
tego wszystkiego, Jarek nie ma zony, nie ma dzieci, a zyl praktycznie
tylko zyciem brata.

Coz, powyzsze nie jest moim pomyslem, ale sadze, ze moglbym smialo
podpisac sie pod tego typu pogladami. On zawsze mial jakies tam swoje
wady, teraz jednak pewne jego dzialania jakby przybraly na sile.
Moznaby powiedziec, ze obecnie dziala z wiekszym rozmachem, z pasja
wrecz, wklada w te swoje dzialania o wiele wiecej sily i energii, niz
mialo to miejsce kiedys. Czy czyni to w poczuciu jakiejs misji, z
poczucia obowiazku braterskiego, zadzy zemsty badz sprawiedliwosci -
byc moze. Posrednio jednak, tragiczna smierc brata, na pewno nie
pozostaje bez wplywu na obecne dzialania Jarka. Moim skromnym zdaniem.

Zupelnie inna sprawa, czy go to usprawiedliwia i czy on powinien tak
postepowac. Jak dla mnie, na pewno to co robi, robi swiadomie i w
sobie tylko znanym celu, zmierzajac (z cala pewnoscia) do osiaginecia
takich czy innych efektow.

Pzdr.,
darr

3. Data: 2011-04-17 20:46:20

Temat: Re: Robespierre Kaczynski (link) (Polityka)
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "darr_d1" <d...@w...pl> napisal w wiadomosci
b.googlegroups.com...

> [...]
> byl to brat blizniak, i to taki blizniak z prawdziwego zdarzenia. Do
> tego wszystkiego, Jarek nie ma zony, nie ma dzieci, a zyl praktycznie

Kaczynski w ogole nie zmienil sie - on taki byl juz przedtem. Oczywiscie
katastrofa na pewno go mocno poruszyla.

4. Data: 2011-04-17 20:59:39

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Kwi, 22:46, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

> Kaczynski w ogole nie zmienil sie - on taki byl juz przedtem. Oczywiscie
> katastrofa na pewno go mocno poruszyla.

Szczerze mowiac, nie pamietam dokladnie jaki on byl kiedys (nie za
bardzo sie interesowalem wtedy). Odnosze jednak wrazenie, ze on w
pewnym sensie zyl w cieniu brata, byl jakby "tym drugim". Teraz jednak
doszly do glosu zarowno jego racje (ambicje, plany czy marzenia), jak
rowniez te (w jego pojeciu) nierealizowane brata - ś.p. Lecha. I to
sie w pewien sposob wlasnie kumuluje w nim.

Pzdr.,
darr

5. Data: 2011-04-17 21:12:45

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a pisze:
> [...]
> trafnie, jest odsuwany, albo wyrzucany jako zdrajca. Zresztą nie zawsze
> muszą to robić, bo wyznawcy wiedzą, co wódz ma na myśli.

Łe tam. Posłuchaj sobie cobie co mówi Jaruś w oryginale, a potem
posłuchaj jak to co Jaruś powiedział - swoimi słowami mówią w jego
imieniu "obiektywne" media. Bardziej skurwić to się już nie da. I mówię
to jako jego przeciwnik. Warunek - wyłapać oryginał a nie sprawozdanie
made in TVN24.

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

6. Data: 2011-04-17 23:10:02

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panowie redaktorzy muszą robić programy, aby zarabiać
kasę na nowe, ekscytujące atrakcje dla właścicieli stacji,
oraz uciułać coś przy okazji dla siebie.
Więc ciułają jak potrafią i jak mogą.

No i jest kilka "sztampowych" metod na takie ciułanie.

Natomiast jeśli jest duża różnica potencjałów, to nie trzeba
specjalnie się wysilać, aby na tym zarobić.

Itd...

Czy to jest skurwienie?
Pewnie tak, choć może bardziej skurwienie jako efekt skurwienia.

--
CB

7. Data: 2011-04-18 06:28:19

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darr_d1" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
p.googlegroups.com...

>Szczerze mowiac, nie pamietam dokladnie jaki on byl kiedys (nie za
>bardzo sie interesowalem wtedy). Odnosze jednak wrazenie, ze on w
>pewnym sensie zyl w cieniu brata, byl jakby "tym drugim".

Zgadzam sie z Toba, niewiele pamietasz. Od zawsze to Jarislaw byl mozgiem, a
Lechu byl po prostu jego przedluzeniem, nadajacym sie na obsadzenie
najistotniejszych stanowisk, ktore jednak wiaza sie z utrata pewnych
mozliwosci.

8. Data: 2011-04-18 07:01:29

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "obiektywne" media. Bardziej skurwić to się już nie da. I mówię to jako
> jego przeciwnik. Warunek - wyłapać oryginał a nie sprawozdanie made in

Na ten przyklad?

9. Data: 2011-04-18 10:54:58

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> "obiektywne" media. Bardziej skurwić to się już nie da. I mówię to jako
> jego przeciwnik. Warunek - wyłapać oryginał a nie sprawozdanie made in

A jednak przelukrowałeś, jak dla mnie. TVN24 może i mieć swoje fascynacje
i preferencje, ale przecież nie izolują PiSowców, zapraszają ich do siebie
na równi z innymi, pozwalają się uzewnętrzniać.

Kiedyś pytałem kumpla historyka, dlaczego media tworzą taką gembę
Kaczyńskim. Odpowiedź była prosta: bo oni po prostu mają
taką gembę. Tacy są i tyle.
A że TVN nie ma interesu w tym, by próbować wykreować Kaczorom
zrównoważonego wizerunku to mnie akurat nie martwi, bo to byłby
fałsz.

50% ludzi nie chodzi na wybory - to grupa, do której w bardzo
dużej mierze można trafić tylko przez hasła anarchistyczne,
antydemokratyczne.
Kaczory świadomie budują na tym swoją siłę - i to jest działanie grubo
poniżej pasa.

Sytuację najlepiej imo skomentował ostatnio Mleczko takimi mniej wiecej
słowy:
"Zawsze się zastanawiałem, jak to możliwe, że nasz raj, bywało bardzo
silny w przeszłości, zastanawiało mnie to, jak taka Rzeczpospolita
Jagiellonów
mogła po prostu upaść, a teraz PiS mi to doskonale obrazuje, pokazuje,
te siły w naszym narodzie."

10. Data: 2011-04-18 11:59:18

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od pewnego czasu zdaje się TVN24 odkryło, że PO też
"mają taką gebę" jaką po prostu ~mają.

Z dwojga złego bardziej mi pasuje ujęcie PD.

--
CB

Nihil novi sub sole.
Palmowoniedzielnie.