Rododendrony a mroz

1. Data: 2008-01-05 10:50:29

Temat: Rododendrony a mroz
Od: "soleil" <s...@N...PL> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Jakos zdecydowanie oklaply liscie w moich 2 w tym roku zakupionych
rododendronach.
Nie mam ich wiecej, wiec nie mam tez porownania.

Czy mogla im zaszkodzic ta przedziwna aura (desz, brak sniegu + przymrozki)?

Czy jakos ratowac je w tej chwili? Czy na wiosne?

Jak to w tej chwili wyglada z Waszymi rododendronami?

Pozdrawiam:)
s.

2. Data: 2008-01-05 11:22:40

Temat: Re: Rododendrony a mroz
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

soleil pisze:

> [...]
> przymrozki)?
> Czy jakos ratowac je w tej chwili? Czy na wiosne?
> Jak to w tej chwili wyglada z Waszymi rododendronami?

MOje też "oklapły", ale to normalny objaw przy takich mrozach;-)Czekaj
do wiosny, i jak będzie plusowa temperatura, to je dokładnie podlej.
--

Gosia

3. Data: 2008-01-05 12:10:33

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "soleil" <s...@N...PL> napisał w wiadomości

> Jak to w tej chwili wyglada z Waszymi rododendronami?

Moje wygladaja tak samo :))
Widac, ze pierwszy raz widzisz rododendrony w zimie :)

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2008-01-05 15:57:02

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to w tej chwili wyglada z Waszymi rododendronami?

Jesienia zrzucily wszystkie liscie, wiosna wypuszcza nowe,
bez obawy.

5. Data: 2008-01-05 16:21:08

Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

soleil pisze:
> [...]
> przymrozki)?
>
> Czy jakos ratowac je w tej chwili? Czy na wiosne?
>
> Jak to w tej chwili wyglada z Waszymi rododendronami?

Moj jest pod "wigwamem" coby mrozne wiatry gonie wysyszyly, ale i tak
wysechl.
Zdazylem jeszcze przed mrozami podlac, ale i tak oklapl.
Uzbroj sie w cierpliwosc i wiadro z woda. Jak sie zrobi w plusie
temperatura to porzadnie podlej.

BR
Igus'

6. Data: 2008-01-05 17:51:13

Od: "stclaus" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie mam ich wiecej, wiec nie mam tez porownania.
>
> Czy mogla im zaszkodzic ta przedziwna aura (desz, brak sniegu +

Mi kiedys tłumaczono coby je okrywać na zimę. A że wtedy miałem działkę na
tzw. wygwizdowie to je okrywałem. Objawów podobnych do Twoich nie miałem
liści też nie wymieniłały tak jak inni piszę w postach.

Z drugiej strony np w Bytomie w parku jest dosyc duzo rododendronów i nic im
się jakoś nei dzieje. Jak teraz wyglądają nei wiem, nie byłem tam dawno ale
zerknę na nie przy okazji.

Pozdrawiam

stclaus

7. Data: 2008-01-07 13:50:40

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie!
>
> Jakos zdecydowanie oklaply liscie w moich 2 w tym roku zakupionych
> rododendronach.

To naturalny objaw. Liście rododendronów zimozielonych już przy temperaturze -2
(-3)*C zwijają się lekko i stają się oklapłe. To jest naturalna obrona przed
mrozem i przed wysychaniem liści podczas gdy rośliny te nie mogą pobierać wody
z gruntu. Takie kurczenie się liści zapobiega też rozerwaniu komórek
budujących liście w których jest zawarta oczywiscie woda i ich całkowitemu
zniszczeniu.
Łukasz

8. Data: 2008-01-07 18:48:29

Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "?" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jesienia zrzucily wszystkie liscie, wiosna wypuszcza nowe,
> bez obawy.

Ja przy takich objawach jednak bym się obawiał - chyba ci się z azaliami
pomerdało ;)
Pozdrawiam
FJ

9. Data: 2008-01-09 11:14:41

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja przy takich objawach jednak bym się obawiał - chyba ci się z azaliami
> pomerdało ;)

Azalia to nie Rhododendron ???

10. Data: 2008-01-10 00:35:32

Od: "Moon" <n...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

? wrote:

> Azalia to nie Rhododendron ???

azalia zrzuca liście na zimę, a rododendron nie.
wygląda również inaczej, ale poza tym wszystko podobnie:)

moon

TaBaza
Wermikulit
Carpie carpiarrum A.D 2007