Roślinne figury

1. Data: 2004-10-18 18:29:30

Temat: Roślinne figury
Od: "Weronika Styka" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jeżdżąc po świecie ;)) spotykam w wielu miastach wspaniałe kompozycje
roślinne składające się na figury geometryczne, przedstawiające kształty
zwierząt, bajkowych i kosmicznych ludzików, futurystyczne przedmioty
codziennego użytku itp. Opisane figury to stelaż z drutu (może się powinno to
nazwać prętem?) wypełnione prawdopodobnie torfem lub innym podłożem na którym
rosną precyzyjnie dobrane rośliny. całość kompozycji kończy się niekiedy już
poza właściwą bryłą roślinami posadzonymi bezpośrednio w gruncie.
Już kiedyś miałam zapytać na grupie: jakie rośliny nadają się na takie
nasadzenia - wyleciało mi z głowy, przypomniałam sobie po przejeździe przez
Rybnik, wjeżdżając do miasta przywitał mnie wspaniały paw w skali chyba 50:1
którego ogon (poza stelażem) to wielka kompozycja kwiatowa. Zauroczona
zatrzymałam samochód widząc w małym parku kaczkę, _bajkowa_, cała z jakichś
pnączy w różnych kolorach zieleni, z czerwonym (!) dziobem, kontrastowo
dobranym kolorem skrzydeł i ogona, całość jakby cieniowana, super. Kaczkę
obrastał chyba ten sam gatunek rośliny - takie wrażenie odniosłam o
odległości ok 5m (bliżej podejść się nie dało). Jeśli można zapytać: jakie
rośliny nadają się na takie figury? Może ktoś zna technikę przygotowania
konstrukcji wraz z podlożem?

Pozdrawiam
Weronika

2. Data: 2004-10-18 18:35:05

Temat: Odp: Roślinne figury
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Weronika Styka <w...@W...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cl122a$8n3$...@i...gazeta.pl...
> [...]
50:1
> którego ogon (poza stelażem) to wielka kompozycja kwiatowa.

Toć plastikowe krasnale chyba tańsze i użyteczniejsze.
Pozdrawiam ;-)
Janusz ( już na samo wyobrażenie puszczający tego pawia.)

3. Data: 2004-10-18 18:43:44

Temat: Re: Roślinne figury
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Janusz ( już na samo wyobrażenie puszczający tego pawia.)

Ee przesadzasz Janusz. Te konstrukcje roślinne faktycznie robią wrażenie. o
ile w ogrodzie nie koniecznie muszą się dobrze komponować o tyle w
publicznych parkach i na miejskich skwera są jak najbardziej na miejscu.
Przynajmniej według mnie.

Jakie rośliny się nadają to nie wiem, ale w kwietniku jakiś czas temu (może
nawet rok) był dokładny artykuł jak przygotować takie coś.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

4. Data: 2004-10-18 18:56:39

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafał Wolski <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:cl131v$qs9$...@n...news.tpi.pl...

> Ee przesadzasz Janusz. Te konstrukcje roślinne faktycznie robią wrażenie.
> ile w ogrodzie nie koniecznie muszą się dobrze komponować

"Nie koniecznie muszą" to elegancki eufemizm...
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2004-10-18 19:14:00

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cl122a$8n3$1@inews.gazeta.pl Weronika Styka
<w...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> ... Jeśli można zapytać:
> jakie rośliny nadają się na takie figury? Może ktoś zna technikę
> przygotowania konstrukcji wraz z podlożem?

Hejka. To potrafią być prawdziwe dzieła sztuki. :-) Mam gdzieś na
kasecie film przegrany z telewizora, w którym amerykański artysta
bodajże węgierskiego pochodzenia tworzy takiego kwiatowego pieska.
Ogromnie mi się ten piesek podobał, zaś pozostała twórczość artysty
raczej nie. ;-)
Pozdrawiam dekoracyjnie Ja...cki

6. Data: 2004-10-19 08:08:07

Od: "PawKa" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tutaj jest zdjęcie tego pawia
oraz parę zdań na jego temat włącznie z zastosowanymi roślinami
http://www.nowiny.rybnik.pl/index.php?last=&numer=20
0433&show=artykul&id=4060

7. Data: 2004-10-19 10:54:39

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PawKa <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cl2i9c$brg$...@n...news.tpi.pl...
> Tutaj jest zdjęcie tego pawia
> oraz parę zdań na jego temat włącznie z zastosowanymi roślinami

> [...]
No i miałem rację. Radom ma palmę to Rybnik ma pawia. :-(
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2004-10-19 14:00:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> http://www.nowiny.rybnik.pl/index.php?last=&numer=20
0433&show=artykul&id=4060

> No i miałem rację. Radom ma palmę to Rybnik ma pawia. :-(

Nawet widac na zdjeciu ludzi, ktorzy go puszczaja :-)

Na serio - mnie tez sie takie dziwactwa nie podobaja. Chociaz od palmy
radomskiej lepsze.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2004-10-19 14:41:48

Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na serio - mnie tez sie takie dziwactwa nie podobaja. Chociaz od palmy
> radomskiej lepsze.
>
> Pozdrowienia,
> Michal
>
> --
a już na pewno lepsze od palmy warszawskiej z ronda de Gaulla :(

pzdr zdecydowanie Kuleczka

10. Data: 2004-10-19 14:54:45

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>
> Nawet widac na zdjeciu ludzi, ktorzy go puszczaja :-)
>
> Na serio - mnie tez sie takie dziwactwa nie podobaja. Chociaz od palmy
> radomskiej lepsze.

W Ameryce też tego nie brakuje, przynajmniej nad Niagarą.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---