Roślinne figury

11. Data: 2004-10-19 14:59:47

Temat: Re: Roślinne figury
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cl38tg$62t$1@nemesis.news.tpi.pl Kuleczka
<a...@i...pl> napisał(a):
> a już na pewno lepsze od palmy warszawskiej z ronda de Gaulla :(

Hejka. Joanna Rajkowska ze swoją palmą wpisuje się w długą, choć w
Polsce dotąd słabo reprezentowaną tradycję, wielkich realizacji
artystycznych w przestrzeni publicznej. Skala robi swoje, a wyjście ze
sztuką z galeryjnych katakumb na miasto daje okazję na zderzenie z
faktem artystycznym każdego przechodnia zamiast wciąż tej samej garstki
koneserów i bywalców. Z protoplastę wielkich miejskich realizacji
artystycznych można uznać ponad 30 metrowego Kolosa Rodyjskiego ...

O palmie i o kwiatowym piesku: http://www.palma.art.pl/rozmowy.html

Miłośnik piękna i wyrafinowanego kiczu, Jeff Koons stworzył w 1992 r.
13 metrowej wysokości szczeniaczka, zbudowanego w całości z żywych
kwiatów. W 1998 wielki piesek trafił na ulice Bilbao, przed fasadę
tamtejszego oddziału Muzeum Guggenheima.
Pozdrawiam monumentalnie Ja...cki

12. Data: 2004-10-19 15:11:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> >
> Hejka. Joanna Rajkowska ze swoją palmą wpisuje się w długą, choć w
> Polsce dotąd słabo reprezentowaną tradycję, wielkich realizacji

Dla mnie raczej marnotrawienia publicznych pieniędzy.

Zgryźliwie, Basia.

13. Data: 2004-10-19 15:27:16

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cl3aq6$pg5$1@polsl.gliwice.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

> Dla mnie raczej marnotrawienia publicznych pieniędzy.

Hejka. No cóż, wielcy artyści zazwyczaj nie byli doceniani za życia.
:-( Ale cóż tam palma Rajkowskiej przy twórczości Jeffa Koonsa
http://kiosk.onet.pl/art.html?DB=162&ITEM=1097600&KA
T=238
Pozdrawiam awangardowo Ja...cki

14. Data: 2004-10-19 17:22:51

Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. No cóż, wielcy artyści zazwyczaj nie byli doceniani za życia.
> :-( Ale cóż tam palma Rajkowskiej przy twórczości Jeffa Koonsa

Nie mam nic przeciwko palmom,ani nic przeciwko rzeźbom, po prostu nie lubie
sztucznych roślin wolałabym juz łyżeczkę z wisienką:)

"Jednym z największych (przynajmniej jeżeli chodzi o wymiary prac)
współczesnych rzeźbiarzy jest weteran pop-artu Claes Oldenburg. Artysta
odpowiedzialny jest między innymi za 13 metrowej wysokości klamerkę do
bielizny ustawioną w Filadelfii, gigantyczną szminkę, oraz monumentalnych
rozmiarów łyżeczkę do herbaty, z 300-kilową wisienką."
Wisienkę mozna zobaczyć tu :
http://www.artsconnected.org/artsnetmn/whatsart/olde
c01d.jpg

pzdr owocowo Kuleczka

15. Data: 2004-10-19 17:35:30

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> [...]
>
> Hejka. Joanna Rajkowska ze swoją palmą wpisuje się w długą, choć w
> Polsce dotąd słabo reprezentowaną tradycję, wielkich realizacji

Plastikowej palmy "wielką realizacją artystyczną" bym nie nazwała.
Chyba, że chodzi o rozmiar, bo faktycznie duża jest.
Inna artystka obierała w Zachęcie ziemniaki i określała to mianem
sztuki. Taką twórczość uprawiam codziennie, ale za artystkę bynajmnie
się nie uważam :).

Pozdrawiam
Bea

16. Data: 2004-10-19 17:41:11

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:
> Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Dla mnie raczej marnotrawienia publicznych pieniędzy.

Na szczęście Rajkowska swoją palmę sfinansowała z pieniędzy sponsora.

Pozdrawiam
Bea

17. Data: 2004-10-19 18:48:12

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:41755062.3060008@gazeta.pl Beata Mateuszczyk
<b...@g...pl> napisał(a):

> Inna artystka obierała w Zachęcie ziemniaki i określała to mianem
> sztuki. Taką twórczość uprawiam codziennie, ale za artystkę bynajmnie
> się nie uważam :).

Hejka. Skromność przez Ciebie przemawia, Beato. :-)
Pozdrawiam amatorsko Ja...cki

18. Data: 2004-10-19 22:59:51

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N...@m...pl> wrote in message

> W Ameryce też tego nie brakuje, przynajmniej nad Niagarą.

Przeciez nie twierdze, ze w Ameryce nie ma.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

19. Data: 2004-10-20 08:15:04

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl>
> Użytkownik Rafał Wolski <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> w
wiadomości do
> grup dyskusyjnych napisał:cl131v$qs9$...@n...news.tpi.pl...
>
> "Nie koniecznie muszą" to elegancki eufemizm...

Januszu, czy naprawdę nie dostrzegasz, ze są to przestrzenne formy
klombów i kwiatowych dywanów?
Tego też w publicznych parkach i ogrodach nie popierasz?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

20. Data: 2004-10-20 09:42:36

Temat: Odp: Roślinne figury
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN <N...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cl56us$r3g$...@n...news.tpi.pl...

> Januszu, czy naprawdę nie dostrzegasz, ze są to przestrzenne formy
> klombów i kwiatowych dywanów?
> Tego też w publicznych parkach i ogrodach nie popierasz?

Dostrzegam.
Jednak bez przesady. Na pawia puszczam pawia. Wolno mi??
Pozdrawiam ;-)
Janusz

(OT)Czas posadzic drzewo. Sosny czarne.
chryzantema na pniu