Rośliny do łazienki

1. Data: 2004-06-25 15:04:07

Temat: Rośliny do łazienki
Od: "Lennyb" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

pozwalam sobie zapytać szanowne grono, ponieważ googlanie wyrzuca mi
bzadury, a przeszukiwanie stron z encyklopediami roślin jest dla mnie
błądzeniem i nie daje mi cienia odpowiedzi.
Chcę w łazience zrobić maleńki (60x30 cm) ogródeczek. Ma symulować tropiki.
Co tam posadzić? Myślałem o jakichś bambusach, palmach itd.
Najlepiej jakby nie trzeba było podlewać/karmić/strzyc ;-)
Weźcie proszę pod uwagę, że nie mam o tym zielonego (nomen omen) pojęcia i
wszystko co wymaga więcej zachodu niż podlewanie od czasu do czasu
niechybnie zginie.

Tomasz Biernacki

2. Data: 2004-06-25 21:44:45

Temat: Re: Rośliny do łazienki
Od: "Wiesia Pawłowska" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lennyb" <l...@p...onet.pl> wrote in message
> Chcę w łazience zrobić maleńki (60x30 cm) ogródeczek. Ma symulować
tropiki.

OK, da się zrobić, ale okno w łazience musisz mieć; jak nie masz - będziesz
rośliny wymieniał na nowe co kilka tygodni.

> Najlepiej jakby nie trzeba było podlewać/karmić/strzyc ;-)

Nie przesadzaj - wetknięcie w doniczkę raz w roku kilku pałeczek nawozowych
to żadna filozofia ;-) Przy przesadzaniu ewentualnie poproś o pomoc - ja
wszystkie świeżo kupione rośliny zawsze wsadzam do większych doniczek

> Weźcie proszę pod uwagę, że nie mam o tym zielonego (nomen omen) pojęcia
I nie szkodzi...
Z własnego doświadczenia, (z ręką na sercu - nie rozpieszczam tych roślin)
do lekko zacienionej (okno nie na południe) łazienki polecam:

asparagus falcatus - raz na tydzień wstawiam do kabiny prysznicowej i
porządnie przelewam wodą; rośnie jak głupi, udaje bambusa

aspidistra elatior - ta zniesie wszystko, ale jest dość trudno dostępna, bo
staromodna

chamedora elegans -prawdziwa palemka, wytrzymała i niewymagająca, trzeba ją
tylko podlewać tak, jak asparagus

chlorofytum (zielistka) - bardzo wytrzymała, a jak będzie miała wilgoć w
powietrzu, będzie rosła pięknie

scindapsus (lub w kwiaciarni pod nazwą epipremnum albo rhaphidopora) - każda
kwiaciarnia toto ma. Jeżeli nawet nie będzie wypuszczała nowych pędów, stare
będą ładne, pod warunkiem wilgoci w powietrzu oraz podlewania metodą
"asparagusową".

spathiphyllum (skrzydłokwiat) poza dużą masą liści ładne białe kwiaty,
pokazujące się przez okrągły rok z krótkimi przerwami

Jak pogooglujesz, znajdziesz obrazki wymienionych roślin
Pozdrawiam,
Wiesia

3. Data: 2004-06-25 22:02:22

Temat: Re: Ro?liny do łazienki
Od: "Lennyb" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK, da się zrobić, ale okno w łazience musisz mieć; jak nie masz -
będziesz
> ro?liny wymieniał na nowe co kilka tygodni.

Problem w tym, że nie mam ;-( Nie da sie ich jakoś oszukać? Przecież są
takie, które rosna w gęstych lasach tropikalnych, gdzie wcale nie jest jakoś
specjalnie jasno.

> Jak pogooglujesz, znajdziesz obrazki wymienionych ro?lin
> Pozdrawiam,
> Wiesia

dzięki serdeczne, jutro poszukam

Tomasz Biernacki

4. Data: 2004-06-25 22:07:38

Od: "Wiesia Pawłowska" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem w tym, że nie mam ;-( Nie da sie ich jakoś oszukać? Przecież są
> takie, które rosna w gęstych lasach tropikalnych, gdzie wcale nie jest
jakoś
> specjalnie jasno.

Mówią, że trochę oszukać się da. Sa specjalne żarówki do doświetlania
roślin, może do kupienia w OBI. Ponoć można zamiast nich użyć zwłykłych
żarówek energooszczędnych, osobiście nie próbowałam (hurra! - mam okno w
łazience!!!). Musiałyby jednak świecić kilkanaście godzin na dobę.

Wiesia

5. Data: 2004-06-25 22:13:50

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cbi7cn$dt$1@polsl.gliwice.pl Lennyb
<l...@p...onet.pl> napisał(a):

> Problem w tym, że nie mam ;-( Nie da sie ich jakoś oszukać?

Hejka. Może aby uniknąć ryzyka niepowodzenia uprawy roślin w takich
warunkach rozwiazaniem by była jakaś tropikalna fototapeta? :-)
Pozdrawiam zastępczo Ja...cki

6. Data: 2004-06-25 22:16:41

Od: "Tadeusz" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

(hurra! - mam okno w łazience!!!).

> Wiesia

No i gdzie tu powód do radości. Przy slepej to i muchy byłe widzące inaczej.
Tadeusz z Zawady

7. Data: 2004-06-26 20:09:27

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Problem w tym, że nie mam ;-( Nie da sie ich jakoś oszukać? Przecież są
> takie, które rosna w gęstych lasach tropikalnych, gdzie wcale nie jest
jakoś
> specjalnie jasno.

Jest polcien, owszem, ale nie zupelne ciemnosci. Gdybys chcial uprawiac
rosliny, musialbys je doswietlac (jarzeniowki akwarystyczne lub lampy HQI)
przez 12 h dziennie.

Zamiast roslin w ciemnosciach proponuje ci niewielkie akwarium. Jesli nie
chcesz montowac nad nim swiatla, zastosuj sztuczne rosliny z materiulu -
wygladaja prawie nauralnie i umiesc nad zbiornikiem niewielki reflektorek
halogenowy, ktory bedzie sie palil min. 8 h dziennie. W takim akwarium
najlepiej chodowac male rybki, np. blyszczace stadko 30 neonow Innesa. Innym
rozwiazaniem sa slepce jaskiniowe.

Innym roawiazaniem sa oczywiscie rosliny sztuczne. Ich nie trzeba nawiozic
ani ciac.

Elfir

8. Data: 2004-06-27 05:12:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
| Przecież są
| jakoś

| Zamiast roslin w ciemnosciach proponuje ci niewielkie akwarium. Jesli nie
| chcesz montowac nad nim swiatla,

tu przerwa na zapamiętanie

| zastosuj sztuczne rosliny z materiulu -
| wygladaja prawie nauralnie

brr

| i umiesc nad zbiornikiem niewielki reflektorek
| halogenowy, ktory bedzie sie palil min. 8 h dziennie.

tu przerwa na przypomnienie sobie tego, co zapamiętane.

| Innym roawiazaniem sa oczywiscie rosliny sztuczne. Ich nie trzeba
nawiozic
| ani ciac.

Rośliny z materiału nie są sztuczne?

Ale niewątpliwie jest to niezła zagadka dla logików:-)

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2004-06-27 05:38:54

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cblln2$q6h$3@nemesis.news.tpi.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

> Rośliny z materiału nie są sztuczne?
>
> Ale niewątpliwie jest to niezła zagadka dla logików:-)

Hejka. Chce Ci się Basiu w niedzielę o świcie tak sobie łamać
głowę? :-)
Pozdrawiam naturalnie Ja...cki

10. Data: 2004-06-27 06:01:40

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
| W wiadomości news:cblln2$q6h$3@nemesis.news.tpi.pl Basia Kulesz

| Hejka. Chce Ci się Basiu w niedzielę o świcie tak sobie łamać
| głowę? :-)

A co mogę robić przy śniadaniu? Poza tym Elfir polecam wątek "nieśmiało".

Pozdrawiam, Basia.

czy teraz można przyciąć grab?
winorośla na północy PL
Napowietrzanie oczka