Rosół

21. Data: 2011-10-14 21:17:00

Temat: Re: Rosół
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

lamia wrote:

> u mnie: kości z mięsem. - Zupa na kości i mięsie (nie odwrotnie). Kości,
> szpik - budulce dla organizmu.
>
> co do mięsa - nie widzę nic złego w wygotowanym mięsie - czy w
> rozole/zupie czy na zimno do kanapek - nadal ma smak - lepszy kawałek
> takiego czegoś, niż wyroby mięsopodobne, w których smak mięsa to i tak
> aromaty dodatki polpeszacze, plus wpompowana masa chemiczna trzymająca
> wodę i wszytko abyś tylko uzależł kubki smakowe od podrasowanych smaków i
> zapomniał smak mięsa.

Możesz powyższe na polski przetłumaczyć?

Waldek

22. Data: 2011-10-14 21:20:56

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-14 23:17, Waldemar Krzok pisze:

> Możesz powyższe na polski przetłumaczyć?

Stream of (un)consciousness ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

23. Data: 2011-10-14 22:08:54

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

> ilością tłuszczu.

no tak - jest to odpowiedź.

Jeśli ktokowliek robił kiedyś bulion warzywny - to może wiedzieć, że nie
tylko tłuszcz musi stanowi ćo zupie (choć to kwestia nawykówsmakowych - no i
faktycznie takie są 'klasycznie' przyzwyczajenia / oczekiwania wobec
rosołu). Tym tropme jednak jak do zupy dodamy śmietany czy/i masła, to też
jest smaczniejsze czy pełniejsze czy bardziej wyraziste. Więc wywar warzywny
z masłem (np dyniowa-krem czy soczewicowa-krem) nie powinien w tej kategorii
uchodzić rosołowi z tłustej sztuki. Fat zwięrzęcy zdrowynie jest w naszej
diecie, więc rosół z nieciekawego kurczaka może być wg. niektórych lepszy
(choć nie koniecznie smaczniejszy) od wersji a'la wiejska dorodna kura z
kuprem jak szafa.

24. Data: 2011-10-14 22:12:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Oct 2011 23:12:47 +0200, lamia napisał(a):

> [...]
> tylko uzależł kubki smakowe od podrasowanych smaków i zapomniał smak mięsa.

Ależ oczywiście.
--
XL
Bronisław Komorowski określający się jako konserwatywny, wierzący otworzył

* Źródło: Barbara Fedyszak-Radziejowska - Walka z krzyżem to powtórka
z PRL, naszdziennik.pl, 11 sierpnia 2010

25. Data: 2011-10-14 22:13:57

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

lamia wrote:

> [...]
> niektórych lepszy (choć nie koniecznie smaczniejszy) od wersji a'la
> wiejska dorodna kura z kuprem jak szafa.

Nie zabardzo mogę znaleźć puentę twojej wypowiedzi. Prawdą jednak jest, że
tłuszcz jest nośnikiem niektórych substancji smakowych (a właściwie
zapachowych). Zupy dyniowej z rosołem bym nie porównywał.

Waldek

26. Data: 2011-10-14 22:57:30

Od: Andy Niwiński <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@g...pl>

> Ależ oczywiście.

Napisałaś kretynko j/w i dokleiłaś sygnaturkę na 8 linijek. Brawo, lepiej
nie gotuj już więcej, bo potrujesz domowników...

27. Data: 2011-10-15 09:42:38

Od: Waw <n...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.10.2011 00:13, Waldemar Krzok pisze:
> Nie zabardzo mogę znaleźć puentę twojej wypowiedzi. Prawdą jednak jest, że
> tłuszcz jest nośnikiem niektórych substancji smakowych (a właściwie
> zapachowych). Zupy dyniowej z rosołem bym nie porównywał.

A z kury skore sciagacie? Bo ze skora wychodzi strasznie tlusty rosol.

28. Data: 2011-10-15 13:48:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Oct 2011 00:57:30 +0200, Andy Niwiński napisał(a):

> "Ikselka" <i...@g...pl>

> Napisałaś kretynko j/w i dokleiłaś sygnaturkę na 8 linijek. Brawo, lepiej
> nie gotuj już więcej, bo potrujesz domowników...

Spadaj.

29. Data: 2011-10-15 13:57:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Oct 2011 11:42:38 +0200, Waw napisał(a):

> A z kury skore sciagacie? Bo ze skora wychodzi strasznie tlusty rosol.

No ale rosół MA BYĆ tłusty. Poza tym jak juz pisano, tłuszcz jest nośnikiem
smaku i aromatu. Kto nie lubi, może sobie nadmiar tłuszczu z rosołu po
ugotowaniu zebrać łyżką.

30. Data: 2011-10-15 15:11:28

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-15 00:57, Andy Niwiński pisze:

> "Ikselka" <i...@g...pl>

> Napisałaś kretynko j/w i dokleiłaś sygnaturkę na 8 linijek. Brawo,
> lepiej nie gotuj już więcej, bo potrujesz domowników...

Jeszcze zobacz, CO dokleiła. Tak jak pisałam, teraz działa politycznie :>

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

Cukinia marynowana
zypa warzywna a witaminy - gotować na bulionie czy na wodzie?
pojechany mix
Jaka sałatka z fetą?
wdłuż (zlewu)