Rosyjska pułapka

81. Data: 2011-04-12 21:18:37

Temat: Re: Rosyjska pułapka
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Apr 2011 17:02:05 +0200, medea napisał(a):

> Znaczy - w Kieleckiem masz na myśli?

Wołyń, ale i Małopolska Wschodnia.
http://iarchiwum.pl/artykul/350/ludobojcze-rzezie-na
-kresach-2-1.html
"(...)Dalsze krwawe rzezie
W kolejnych miesiącach 1943 roku, a później także 1944 roku dochodziło do
dalszych bestialskich rzezi na Polakach. Na przykład 30 sierpnia 1943 r.
bandy UPA wymordowały około 700 Polaków we wsiach Stary i Nowy Gaj.
Poprzednio "nacjonaliści ukraińscy przez całe miesiące uspokajali ich, że
mogą żyć spokojnie, że nikt ich nie ruszy" (według A. Zawilski: "Znów
ożywają kurhany", Wrocław 1997, s. 287). Wcześniej, 12 lipca 1943 roku, we
wsi Zagaje banderowcy wymordowali 165 osób, w tym wiele niemowląt,
maleńkich dzieci, kobiet w ciąży i starców. 30 sierpnia 1943 roku doszło do
opisanego już w moim poprzednim artykule wymordowania 1150 Polaków w
Ostrówkach i Woli Ostrowieckiej (por. "Nasz Dziennik", 30-31.2008). Jedną z
najohydniejszych form napaści na Polaków były tzw. napady świąteczne
zaskakujące polskich wiernych w największe święta kościelne. Pod koniec
roku 1943 dokonano kilku bandyckich napadów na Polaków zgromadzonych przy
świątecznej wigilijnej wieczerzy. Doszło do krwawych napaści również w
dzień Bożego Narodzenia 1943 roku.
Szczególnym "wyróżnikiem" tych rzezi było ich wyjątkowe bestialstwo,
wyrafinowane, godne najdzikszych praktyk azjatyckich męczenie polskich
ofiar. Aleksander Korman w książce "Stosunek UPA do Polaków na ziemiach
południowo-wschodnich II Rzeczypospolitej" (Wrocław 2003) wylicza 362
metody torturowania polskich ofiar. Przez wzgląd na odporność psychiczną
czytelników tego tekstu nie będę przytaczał podanych przez Kormana opisów
tortur, odsyłam do lektury jego książki. Wspomnę tu tylko jeden z opisanych
przez Kormana przykładów sadyzmu nacjonalistów ukraińskich: "Znany jest
również przykład zamordowania furtiana w kościele i obcięcia mu góry oraz
naigrawania się w ten sposób, że tułów banderowcy podparli z przodu i z
tyłu ławką, a do rąk złożonych jak do modlitwy włożyli jego własną głowę".
Stowarzyszenie Upamiętnienia Ofiar Zbrodni Ukraińskich Nacjonalistów już do
2003 roku zebrało ponad 3000 wspomnień i relacji naocznych świadków
ludobójstwa popełnionego na Polakach Wołynia i Małopolski Wschodniej.
Przypomnę fragment jednej z tych relacji za tekstem Krystiana Brodackiego
"Złowroga prawda" ("Tygodnik Solidarność" z 18 lipca 2003): "Słyszałem
rozpaczliwe głosy i jęki torturowanego ojca, którego oprawcy wyprowadzili
potem na podwórze i tam zamordowali. Po ich odejściu nad ranem znalazłem na
podwórzu zwłoki mojego ojca. Miał poderżnięte gardło. Matkę znalazłem w
mieszkaniu. Miała ślady uderzeń młotkiem lub czymś podobnym w głowę, a na
gardle ranę kłutą bagnetem na wylot. Siostra Helena otrzymała głęboki cios
siekierą w głowę, tak że morderca zostawił w niej siekierę. Najmłodszy z
braci Edzio, lat 2, leżał cały we krwi z roztrzaskaną główką i wbitym nożem
w piersi. Obok leżał, również cały we krwi, 16-letni brat Bronek. To jego
głos, błagający o litość, słyszałem najdłużej. Sprawiał wrażenie bryły
zmasakrowanego mięsa, nogi i ręce miał połamane (z relacji Michała
Woszczyna) (...)".
Według Apoloniusza Zawilskiego: "Banderowcy dokonywali morderstw w sposób
wyrafinowany. Rzadko się zdarzało, żeby kogoś zastrzelono od razu. Zawsze
posługiwano się nożami, siekierami, widłami, a także sporadycznie piłami.
(...) 'Technika' mordowania zbiorowego była prawie zawsze taka sama.
Wiązano wszystkich i najpierw mordowano dzieci na oczach rodziców, a
następnie kolejno starszych...". Bestialstwo ludobójców z UPA było tak
wielkie, że profesor Ryszard Szawłowski zaproponował, by stosowany przez
nich typ ludobójstwa określić specjalnym terminem "genocidium atrox" -
genocyd okrutny, okropny, dziki, straszny. W rozmowie ze mną prof.
Szawłowski przypomniał, że były takie kobiety polskie, które ze strachu
przed torturami całowały upowców po butach, prosząc: "Zabijcie, ale nie
torturujcie!". Prezes Patriotycznego Ruchu Kresowego płk Jan Niewiński,
były komendant skutecznej polskiej samoobrony w Rybczu - powiat
krzemieniecki, pisał, że w czasie obrony przed atakującymi upowcami obrońcy
powszechnie modlili się, aby im dane było zginąć od kul, a nie od tortur.
Pisząc o bestialskim ludobójstwie popełnionym na Polakach, nie wolno
zapomnieć jednak o tym, że ofiarami UPA nierzadko padali również Ukraińcy.
Upowcy mordowali wszystkich Ukraińców wykazujących litość wobec Polaków i
chcących ich ratować, czy po prostu inaczej myślących niż fanatyczni
nacjonaliści ukraińscy. Wiktor Poliszczuk ocenia liczbę Ukraińców, którzy
padli ofiarą zbrodni UPA, na kilkadziesiąt tysięcy. Koniecznie musimy dbać
o pielęgnowanie ich pamięci na równi z pamięcią o zamordowanych Polakach.
Zbrodniarze upowscy osiągnęli swój wymarzony cel "oczyszczenia" Wołynia i
Małopolski Wschodniej z Polaków. Poza stu kilkudziesięciu tysiącami
zamordowanych Polaków dalsze 300 tysięcy uciekło z Kresów. Dzisiaj, w
miejsce jakże wielu polskich wiosek, oglądamy tylko ślady po zgliszczach i
smętne, puste pola. Zapanowała cisza śmierci. Dzieło zbrodniczego,
wojennego zniszczenia dokonanego przez oddziały UPA dopełniły powojenne
decyzje władz ukraińskich. Przez dziesięciolecia na ich polecenie niszczono
ślady polskości, jeszcze w latach 60. wysadzając ładunkami wybuchowymi
polskie kościoły rzymskokatolickie, a nierzadko i obiekty zabytkowe. Ocenia
się, że w okresie powojennym spalono lub zamknięto ponad 400 kościołów.
(...)"

82. Data: 2011-04-12 21:20:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Apr 2011 17:28:10 +0200, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> To była szczytna ofiara dla Króla Ducha Narodu Polskiego:

Powstanie Warszawskie, prócz zorganizowanej akcji, to był towarzyszący jej
zryw ludności, która nie miała innego wyjścia - w przenośni i dosłownie.

83. Data: 2011-04-12 21:30:19

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-12 23:20, Ikselka pisze:

> Powstanie Warszawskie, prócz zorganizowanej akcji, to był towarzyszący jej
> zryw ludności, która nie miała innego wyjścia - w przenośni i dosłownie.

Ciekawe czy tak samo bys twierdzila, gdybym to ja z kolesiami zrobil
sobie zryw dajc egoistycznie upust swoim emocjom i przy okazji zburzono
Twoj dom, za ktorym sie potem chowalem, a w odwecie wymordowano by za to
Twoja rodzine.
Czy tez bym nie mial innego wyjscia, zwlaszcza ze za nie caly rok
okupant przeciez skapitulowal.

84. Data: 2011-04-12 22:08:43

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

<<... prof. Roszkowski, [...] udzielił wywiadu Życiu Warszawy pt. "Gdyby
nie było Powstania, mielibyśmy dziś kaca." Już z tytułu wynika, że gdyby
nie zginęło te 230 tysięcy ludzi i nie przepadł dorobek materialny i skarby
kulturalne stolicy, to mielibyśmy dziś kaca. Niestety prof. Roszkowski
i podobni mu piewcy [i piewczynie!] "moralnego zwycięstwa" mają dziś
dobre samopoczucie.>>.

<<... Naszym dążeniem jest, aby w każdym mieście była ulica lub plac
Powstańców Warszawy [...] ale aby z tych miast zniknęły ulice imienia
Bora-Komorowskiego, Okulickiego, Chruściela czy Pełczyńskiego.
Bo ci megalomani zdolni do szafowania życiem żołnierzy i ludności cywilnej
nie zasługują na cześć i nie mogą być wzorcami do naśladowania,
a stawianie im pomników świadczy o aberracji myślowej.
[...] niech choć pamięć o Powstaniu dziś i na co dzień będzie krzykiem
protestu przeciw nagminnemu powierzaniu władzy ludziom, których
obdarzamy zaufaniem, a którzy tej władzy potem nadużywają, okazują się
niekompetentni, nieodpowiedzialni lub sprzedajni. Zakłamywanie historii,
wznoszenie pomników fałszywym bohaterom, może mieć zgubne skutki
dla rozwoju życia publicznego we współczesnej Polsce...>>

Więcej: http://powstanie.pl/

Jak gen. Borowi-Komorowskiemu i innym zdrajcom udało się doprowadzić
do wielkiej zbrodni, którą znamy pod nazwą Powstanie Warszawskie
można przeczytać m.in. tutaj:
http://www.tvn24.pl/1,251,8,73436619,190577274,93382
66,0,forum.html

--
CB

85. Data: 2011-04-13 09:57:43

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-12 23:18, Ikselka pisze:

> Wołyń, ale i Małopolska Wschodnia.

Napisałaś "u nas", więc chciałam doprecyzować, co miałaś na myśli.
Formalnie Wołyń do początków wojny też był "u nas".

Ewa

86. Data: 2011-04-13 09:59:57

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-12 23:30, Lebowski pisze:

> [...]
> wymordowano by za to Twoja rodzine.
> Czy tez bym nie mial innego wyjscia, zwlaszcza ze za nie caly rok

Czasem napiszesz coś z sensem.

Ewa

87. Data: 2011-04-13 10:13:46

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

I wreszcie jakiś rozsądny głos (ze strony mediów):

03,Pomniki_sa_zakladnikami_wielkiej_polityki.html

MK

88. Data: 2011-04-13 11:05:07

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-13 11:59, medea pisze:

> Czasem napiszesz coś z sensem.
>
> Ewa

hehe... coz za wzruszajcy wyraz akceptacji :)
Czyzbys chiala przez to powiedziec, ze nie obchodzisz rocznic i nie
czcisz bohaterskiej kleski powstancow warszawskich?
I nie wychowujesz dziecka w glebokim poszanowaniu dla takich
plemienno-narodowych numerasow i ich autorow?

89. Data: 2011-04-13 11:15:25

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-13 13:05, Lebowski pisze:

> [...]
> I nie wychowujesz dziecka w glebokim poszanowaniu dla takich
> plemienno-narodowych numerasow i ich autorow?

Odpowiem posługując się cytatem zaserwowanym przez cb:

[...]

A samym powstańcom - cześć i największy szacunek.

Ewa

90. Data: 2011-04-13 11:20:17

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-13 13:15, medea pisze:

> A samym powstańcom - cześć i największy szacunek.
> Ewa

No coz, kazdy czci i szanuje jak potrafi.
I nie cytuj mi wiecej pedzia, prosze, bo obrazasz tym moja inteligencje.
W moim odczuciu znacznie bardziej niz on kiedykolwiek ciebie, wiec mam
nadzieje, ze to zrozumiesz i takze uszanujesz.

dla Hanki i dla mnie, czyli najhotniejszych hotmamów psp'su ;)
Polacy zaczęli myśleć.
zabawa
Pimpuś Lebowski - ekspert od "uczłowieczania" KOBIET
Być ORAZ nie być - oto jest odpowiedź.