Roundup - jak uzyc aby byly efekty - nowy trawnik

1. Data: 2010-05-31 09:09:13

Temat: Roundup - jak uzyc aby byly efekty - nowy trawnik
Od: "Ferugs" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem zielony w kwestiach ogrodniczych.
Jakis czas temu kupilem dom z dzialka.
Dzialka byla kompletnie zapuszczona. Bylo na niej mnostwo gruzu, kamykow,
chwastow, trawy itp.
W ub. usunalem wiekszosc tego. W tym roku gruzu juz nie ma ale zielsko
wyroslo na nowo.
Nie mam juz sily i ochoty znowu kopac. Kumpel doradzil mi abym wszystko zlal
roundapem a po 2-3 tygodniach wypozyczyl glebogryzarke i to wszystko
przeoral.

Czy Waszym zdaniem pomysl jest ok?
Co dalej zrobic z taka pusta i przorana ziemia?
Sypnac po 3 tygodniach wapnem? jakimis nawozami? Jak przygotowac ziemie po
roundapie aby przyjela sie ladna trawa i kwiatki (gdzie niegdzie)?

Z gory dziekuje za pomoc.

2. Data: 2010-05-31 12:23:55

Temat: Re: Roundup - jak uzyc aby byly efekty - nowy trawnik
Od: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

Ferugs wrote on 2010-05-31 11:09:
> [...]
> Sypnac po 3 tygodniach wapnem? jakimis nawozami? Jak przygotowac ziemie po
> roundapie aby przyjela sie ladna trawa i kwiatki (gdzie niegdzie)?

Dobrze kombinujesz. Potraktuj roundupem jak leci, po 3 tygodniach
popraw, zeby usunac niedobitki i nowe okazy. Po kolejnych 2-3 tygodniach
zaoraj glebogryzarka i mozesz zakladac trawnik. Jesli ziemia
nieurodzajna, to dobrze nawiezc troche dobrej ziemii, ewentualnie sypnac
nawozem.

Jak chwasty beda ci odrastac na mlodym trawniku, to nie przejmuj sie za
bardzo, tylko kos regularnie. Wiekszosc nie toleruje koszenia i juz w
kolejnym roku sie nie pojawi.

BbT

3. Data: 2010-06-01 05:01:22

Od: "wolim" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja też mam pytanie odnośnie roundapu.

Część działki porośnięta jest chwastami i perzem od niepamiętnych czasów -
conajmniej kilka lat nie koszona.
W tej chwili, po zimie, chwasty sięgają już ok. 40 cm i są bardzo gęste.

Czy można to potraktować Roundapem tak jak jest, czy najpierw skosić?

Pozdry,
MW

4. Data: 2010-06-01 06:27:24

Od: "jurek" <news.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W tej chwili, po zimie, chwasty sięgają już ok. 40 cm i są bardzo gęste.
>
> Czy można to potraktować Roundapem tak jak jest, czy najpierw skosić?

Nie kosić. Czym większa powierzchnia liąci ma styczność z roztworem
Roundapu, tym
lepsza skuteczność zabiegu. Perz też zginie. Włąsciwie wszystko. Po dwóch
tygodniach
będzie widać co ewentualnie może chcieć przetrwać, wówczas można punktowo
powtórzyć
większym stężeniem.
Pozdrawiam
JF

5. Data: 2010-06-01 06:52:16

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> W tej chwili, po zimie, chwasty sięgają już ok. 40 cm i są bardzo gęste.
> Czy można to potraktować Roundapem tak jak jest, czy najpierw skosić?

Hejka. Oczywiście, że skosić. Potem poczekać aż chwasty odrosną na
wysokość 10-15 cm i dopiero opryskać Roundup'em.
Pozdrawiam wrażliwie Ja...cki

6. Data: 2010-06-01 06:57:18

Od: "jurek" <news.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Oczywiście, że skosić. Potem poczekać aż chwasty odrosną na
> wysokość 10-15 cm i dopiero opryskać Roundup'em.
> Pozdrawiam wrażliwie Ja...cki
Jeżeli chwasty w fazie kwitnienia, zdrewniałe, to można skosić, gdyż takie
rośliny są mniej wrażliwe na herbicydy.
Pozdrawiam
JF

7. Data: 2010-06-01 07:43:48

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
> Użytkownik "wolim" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
>>
> Hejka. Oczywiście, że skosić. Potem poczekać aż chwasty odrosną na
> wysokość 10-15 cm i dopiero opryskać Roundup'em.
> Pozdrawiam wrażliwie Ja...cki
Jarku, a masz może doświadczenie z Roundupem Energu 450 SL?
Zwykłym 360 nie mogę sobie poradzić, nawet z siarczanem.

Pozdrawiam,
Krzysztof

8. Data: 2010-06-01 07:48:25

Od: "J_K_K" <J...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
Zwykłym 360 nie mogę sobie poradzić, nawet z siarczanem.
----------------------------

A jakie stężenie dajesz ?

Pzdr

JKK

9. Data: 2010-06-01 07:51:34

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <news.tpnet.pl> napisał w wiadomości

> Jeżeli chwasty w fazie kwitnienia, zdrewniałe, to można skosić, gdyż takie
> rośliny są mniej wrażliwe na herbicydy.

Hejka. Części zdrewniałe roślin są niewrażliwe na Roundup.
Pozdrawiam odpornie Ja...cki

10. Data: 2010-06-01 07:56:16

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

J_K_K pisze:
> Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> Zwykłym 360 nie mogę sobie poradzić, nawet z siarczanem.
>
> A jakie stężenie dajesz ?

Zgodnie z instrukcją dla: Likwidacja ugorów.

Jaka roślinka na skarpę
Co mi żre liście winogron?
Babesia canis
Jaka to roslina?