Róża ale jaka ??

11. Data: 2005-07-09 11:59:43

Temat: Re: Róża ale jaka ??
Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> się nie
>

>    Basiu, moja Mama wczoraj kupiła roślinę co ma się zwać komarowcem (takie
> gruczołowate liście variegatowe) natomiast to co przywiozła do domu to po
> prostu bluszczyk kurdybanek pstry. Ja się nie złoszczę w końcu doczekałam
> się tej roślinki do zadarniania pod funkiami, ale co będzie odstraszać
> komary na tarasie ???

Pudło...Plectranthus coleoides marginatus:) Kurdybanek ma liście cieńsze,
delikatniejsze i pstra odmiana trochę ma inną tę zieleń. Tak że "komarowiec"
jak najbardziej, ale komarów nie odpędzi. I zimy w gruncie nie przeżyje;-(

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2005-07-09 12:18:15

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jul 2005 10:15:18 +0200, Teresa napisał(a):

> Chyba nie ta ,brakuje tego pomazania na płatkach,chociaż nie wszystkie to
> mają.
> Będe szukać dalej:-)
> Prosiłam też żeby sprawdzili, jakie jeszcze były w tej dostawie i od kogo,
> bo o ile pamiętam to hodowcy nazwy nie było(-:

No niestety więcej Ci nie pomogę, bo wielkokwiatowych róż nie lubię i
prawie wcale nie uprawiam. Szczególnie za czerwonymi nie przepadam.
Wprawdzie mam sporo pięknych atlasów, ale wiele z tych odmian to marzenie
ścietej głowy w Polsce.

Sprawdż jeszcze Papa Meilland, Ingrid Bergman, Hidalgo i Kardinal.

Pozdrawiam
Marta

13. Data: 2005-07-09 14:08:32

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
"komarowiec"
> jak najbardziej, ale komarów nie odpędzi. I zimy w gruncie nie przeżyje;-(

Chyba nie zrozumiałaś dokładnie mojej myśli. Mam do posadzenia 5
sadzonek roślinki którą sprzedawca nazwał komarowcem natomiast w
rzeczywistości to pstry bluszczyk kurdybanek, taki jak pod hostą 'Wide Brim'
w Bazie.

http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Tabaza
&file=foto&fid=587

Serdecznie Miłka

14. Data: 2005-07-09 15:23:07

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> prostu bluszczyk kurdybanek pstry. Ja się nie złoszczę w końcu doczekałam
> się tej roślinki do zadarniania pod funkiami, ale co będzie odstraszać

Plectranthus coleoides ukorzenia się bezproblemowo. Skubię, ukorzeniam i
rośnie ekspansywnie.

:-)

Pozdrawiam pogodnie

skryba

15. Data: 2005-07-09 17:34:50

Temat: Re: Róża ale jaka ?? -OT
Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sadzonek roślinki którą sprzedawca nazwał komarowcem natomiast w
> rzeczywistości to pstry bluszczyk kurdybanek, taki jak pod hostą 'Wide Brim'

A, to przepraszam:)Przypuszczam, że wkrótce będziemy od Ciebie sępić tenże
bluszczyk...albo wykopywać z okolicznych rowów, dokąd będziesz go wyrzucać :-D
A poważnie, to ci sprzedawcy nadają się tylko na kompost;)

Pozdrawiam, Basia.

16. Data: 2005-07-09 19:07:48

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ścietej głowy w Polsce.
>
> Sprawdż jeszcze Papa Meilland, Ingrid Bergman, Hidalgo i Kardinal.

Wielkie dzięki , też nie przepadam za czerwonymi, ale wielkokwiatowe lubię
do bukietów:-)

Pozdrawiam TeresaR

17. Data: 2005-07-09 19:10:58

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:33a6.00000af2.42d00aba@newsgate.onet.pl...

Jeszcze kompost spaskudzą (-:

Pozdrawiam TeresaR

18. Data: 2005-07-09 19:37:32

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Plectranthus coleoides ukorzenia się bezproblemowo. Skubię, ukorzeniam i
> rośnie ekspansywnie.

Ale co robisz z nią na zimę Drogi Skrybo, czy zachowujesz sadzonki w
domu czy też jakoś przeżyje szczątkowo w gruncie, bo myślę jednak poszukać
osobiście na straganach ;-)

Serdecznie Miłka

19. Data: 2005-07-09 21:31:26

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teresa <t...@o...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:33a6.00000af2.42d00aba@newsgate.onet.pl...

> Jeszcze kompost spaskudzą (-:

:-(
Im gorszy wsad tym kompost lepszy.
pozdr. jerzy

20. Data: 2005-07-10 10:13:07

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale co robisz z nią na zimę Drogi Skrybo, czy zachowujesz sadzonki w
> domu czy też jakoś przeżyje szczątkowo w gruncie, bo myślę jednak poszukać
> osobiście na straganach ;-)
>
> Serdecznie Miłka

Przechowuję w skrzynce balkonowej tuż przy oknie w piwnicy lekko ogrzewanej
(ca 10 - 13°C). Na wiosnę solidnie zasilam i gdy roślina nabierze wigoru
około połowy kwietnia uszczukuję 10 - 12 cm szczepki. Reszta jak w poście
wyżej.
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

Chwast czy nie chwast?
kora
Projekt ogrodu - czy te rosliny trudno dostać (i za ile)?
bluszcz - zaszczepka?
Gdzie tanio Thuje w Slaskim??