Rózanecznik - przesadzanie

1. Data: 2003-05-19 16:44:14

Temat: Rózanecznik - przesadzanie
Od: "Janek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam problem z posadzonym w niewlasciwym miejscu rozanecznikiem, bowiem
wskutek ciaglego kontaktu z pieskami - posadzilem go przy ulicy - i byc moze
zbyt przewiewnej lokalizacji, rosnie on bardzo slabo a na poszczegolnych
pedach liscie oraz kwiaty znajduja sie tylko w ich gornych czesciach. Chce
go wiec przesadzic (jeszcze w tym miesiacu) do miejsca bardziej cienistego i
mniej przewiewnego. W tym celu rowniez chce skrocic wydluzone ogolocone
pedy, zmniejszy to powierzchnie transpiracji i przywroci normalny pokroj
krzewu. Chcialbym przed tym ryzykownym zabiegiem spytac o Wasze zdanie czy
moge liczyc, ze ten zabieg mi sie powiedzie? Ma ktos doswiadczenia
praktyczne ?
Pozdrawiam Jan

2. Data: 2003-05-19 16:58:46

Temat: Odp: Rózanecznik - przesadzanie
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janek <j...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bab1cb$6r1$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> krzewu. Chcialbym przed tym ryzykownym zabiegiem spytac o Wasze zdanie czy
> moge liczyc, ze ten zabieg mi sie powiedzie? Ma ktos doswiadczenia

Zabieg nie jest ryzykowny. Rózaneczniki bardzo dobrze znoszą przesadzanie.
Co do cięcia niech się wypowiedzą ci co przycinali.
--
Pozdrawiam, Kaśka

3. Data: 2003-05-19 17:29:22

Temat: RE: Rózanecznik - przesadzanie
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Katarzyna Tkaczyk

> Zabieg nie jest ryzykowny. Rózaneczniki bardzo dobrze znoszą przesadzanie.
> Co do cięcia niech się wypowiedzą ci co przycinali.
> --
> Pozdrawiam, Kaśka

Również dobrze znoszą cięcie, należy pamietać że płytko się korzenią i
warto je wyściółkować korą
:-) Bogusław

4. Data: 2003-05-19 19:11:38

Od: "Janek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> krzewu. Chcialbym przed tym ryzykownym zabiegiem spytac o Wasze zdanie czy
> moge liczyc, ze ten zabieg mi sie powiedzie? Ma ktos doswiadczenia

Przesadzam - to brzmi dwuznacznie, wiec wole powiedziec, ze zmieniam
srodowisko.
Dziekuje za rady
Jan

Super hiper pilne!!! :)