Rozjechanie pojęć

1. Data: 2002-07-10 08:58:46

Temat: Rozjechanie pojęć
Od: qd <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytam naszych amerykańskich specjalistów:
w książce ":Zielone smażone pomidory" znalazłam przepis na "Biszkopty
maślane"
Zrobiłam wg podanego przepisu i wyszły krakersy. Niezłe, ale na pewno
nie biszkopty w naszym pojeciu. Maślane - bo na maślance. Czy
amerykańska maślanka rózni się od naszej? I czy dobrze zaapmietałam, że
1 lyzeczka polskiego proszku do pieczenia to 2 łyżeczki amerykańskiego?
Bede wdzieczna za wszystkie informacje jak w temacie, moze wreszcie
zrozumiem, dlaczego sie potykam, potykam, potykam :))) Pozdrawiam
upalnie ( 35) Qd

1. Data: 2002-07-10 09:46:04

Temat: Re: Rozjechanie poję
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "qd" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Bede wdzieczna za wszystkie informacje jak w temacie, moze wreszcie
> zrozumiem, dlaczego sie potykam, potykam, potykam :))) Pozdrawiam

Tak:
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia

Jola L-L

1. Data: 2002-07-10 09:53:22

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> 1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
>
> Jola L-L

i jeszcze uprzedzajac pyt. o maslo
1 kostka masla (6 oz - 1.5 stick), Magda B. kiedys tam przeliczala

Jola L-L

PS: w Gdansku zar tropikow, wczorajsze upaly to nic w porownaniu z
dzisiejszymi,odwolano nawet czesc kursow kolejki elepstrycznej ,bo tory sie
gna(om)
podskocze dopieo wieczorem poplywac dla ochlody w morzu- bo teraz to
krok samobojczy :))
a mam 4 min samochodem do plazy na Zaspie :)).

1. Data: 2002-07-10 10:18:48

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Jul 2002 11:53:22 +0200, "Jola L-L"
<j...@i...pl> wrote:

> [...]
>krok samobojczy :))
>a mam 4 min samochodem do plazy na Zaspie :)).

a to Wy macie wode czy lajno plynne? za moich czasow bylo to
drugie...ciekawe...

Trysia , "elegancka kobieta od Diora, starannie opakowana , o
powloczystym spojrzeniu, lamiaca serca mezczyzn, wulkan emocji ,
biznes lumen od Caffe Za Slupem, kobieta pelna czaru" [Jola L-L
i Lilla]

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-07-10 10:38:48

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:2f2oiuglu41d17ou13gousbs4a1tdkrfa8@4ax.com...

> a to Wy macie wode czy lajno plynne? za moich czasow bylo to
> drugie...ciekawe...
> K.T. - starannie opakowana

Nigdy nie uzywam wody w zatoce jak sa powodzie- bo wtedy rozne dziwne rzeczy
wplywaja wraz z pradem rzek.No i nie lubie jak w jakims tam okresie kwitna
glony...jakos te skubane czepialskie sa ...a tak poza tym to nie widze
przeszkod. Wieksza przeszkoda sa zapchane po brzegi plaze, dlatego najlepiej
wieczorem lubo w cieplutki wrzesien jak cepelia sie porozjezdza ( turysci
znaczy sie):)))

Jola L-L

1. Data: 2002-07-10 21:35:50

Temat: Re: Rozjechanie pojęć
Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>w książce ":Zielone smażone pomidory" znalazłam przepis na "Biszkopty
>maślane"
> Zrobiłam wg podanego przepisu i wyszły krakersy. Niezłe, ale na pewno
>nie biszkopty w naszym pojeciu.

Moze przetlumaczyli,ze to biszkopty a mialo byc cos innego,szkoda,ze Magdy nie
ma...
Pozdr.Dot

1. Data: 2002-07-12 04:23:30

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

qd <k...@p...onet.pl> wrote:

> Pytam naszych amerykańskich specjalistów:
> w książce ":Zielone smażone pomidory" znalaz"am przepis na "Biszkopty
> maślane"
> Zrobi"am wg podanego przepisu i wysz"y krakersy.

ja tam nie wiem, ale jedno ze znaczen slowa "biscuit" po angielsku jest
"thin, crisp cracker"

Wladyslaw

1. Data: 2002-07-12 05:49:30

Temat: Re: Rozjechanie poj??
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Jul 2002 06:23:30 +0200, w...@t...com.pl (Wladyslaw
Los) wrote:

>ja tam nie wiem, ale jedno ze znaczen slowa "biscuit" po angielsku jest
>"thin, crisp cracker"
>
>Wladyslaw

bo oni w Ameryce maja wszystko odwortnie..uslyszalam, ze uzywam
Graham crackers do sernika (u nas - digestive biscuits -
McVities) natomiast oni jedza biscuit and gravy....ciezko
przelknac sline na takie cos

Trysia - Possessesse d'une Chateuse sucrese et bronze (et blonde)

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-07-12 15:40:34

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Jul 2002 06:49:30 +0100, Krysia Thompson
<K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> [...]
>przelknac sline na takie cos
>
>Trysia - Possessesse d'une Chateuse sucrese et bronze (et blonde)

Zwlaszcza na sniadanie ... z kotletem schabowym z jajkiem lub dwoma na
wierzchu...
;-))0

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-07-12 19:09:32

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>natomiast oni jedza biscuit and gravy....ciezko

a w Meksyku jednym z popularnych wariantow sniadaniowych sa smazone tortille
wrzucone w sos z pomidorow i ostrych papryk,steki tez no i jajka w salsie tez
smacznego:-) ale niektorzy lubia...my chodzimy czasem w niedziele na szwedzki
stol i w sumie tez zaliczylam nawet miesko ,biscuits(ale nie slodkie)i gravy
ale to tak okolo jedenastej jest a nie bardzo rano...pyszne sa biscuits z
czekoladowym gravy(to z glebokiego poludnia zwyczaj)
Pozdr.Dot

"kelp" co to jest??
kuchnia rumuńska
Łosoś wędzony - całe pół kilo !!!