Rozne cisnienie w obu rekach

1. Data: 2007-09-23 14:37:13

Temat: Rozne cisnienie w obu rekach
Od: "jozek" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Zauwazam ostatnio przy pomiarze cisnienie (jestem nadcisnieniowcem),
ze przy pomiarze na lewej rece mam cisnienie mniejsze o jakies
15 do 30 jednostek jak na prawej (skurczowe, rozkurczowe moze
o mniej jednostek, ale takze).
W literaturze medycznej spotkalem twierdzenie, ze w normalnych
warunkach powinno byc takie samo, no ale nigdzie nie trafilem
na wyjasnienie, czego objawem moze byc sytuacja gdy nie jest...

Jest sie czym niepokoic ?

Pozdrawiam

Józek

2. Data: 2007-09-23 19:16:52

Temat: Re: Rozne cisnienie w obu rekach
Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jozek" <j...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> warunkach powinno byc takie samo, no ale nigdzie nie trafilem
> na wyjasnienie, czego objawem moze byc sytuacja gdy nie jest...

Jest objawem roznych rzeczy. Napewno jesli to sie powtarza,to nalezy szybko
to zdiagnozowac. Moze byc objawem nawet tetniaka aorty, tak wiec nie ma na
co czekac. Polecam dobrego kardiologa, niech zrobi USG i wyjasni sie sprawa
co i jak.

Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl
GG:1277234

3. Data: 2007-09-24 17:07:17

Od: "jozek" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sq1euo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> co czekac. Polecam dobrego kardiologa, niech zrobi USG i wyjasni sie sprawa

Dzieki za odzew. Troche sie zaniepokoilem
i... w efekcie poprawilem sposob mierzenia,
zwracajac uwage na usytuowanie mankietu
na poziomie serca w obu przypadkach; w efekcie
roznica znacznie zmalala, jest pomijalna
uwzgledniajac dokladnosc pomiaru elektronicznego.
Gdyby nadal sie pojawiala podobna do tej
o jakiej pisalem, skorzystam z porady.

Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

Józek

4. Data: 2007-09-24 20:18:30

Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roznica znacznie zmalala, jest pomijalna
> uwzgledniajac dokladnosc pomiaru elektronicznego.
> Gdyby nadal sie pojawiala podobna do tej

Mierz co jakis czas na obu. Pamietaj,ze przy miernikach elektornicznych
miedzy pomiarami trzeba odczekac troche czasu,...wedlog instrukcji. Jesli
ronica bedzie dalej wystepowala, USG serca zalecane :)

Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl
GG:1277234

5. Data: 2007-09-26 23:18:53

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 23 Sep 2007, jozek wrote:

> [...]
> warunkach powinno byc takie samo, no ale nigdzie nie trafilem
> na wyjasnienie, czego objawem moze byc sytuacja gdy nie jest...

15 to nie jest duża różnica, 30 już tak. Duża różnica może
świadczyć o miażdżycowym zwężeniu tętnic (to najczęściej wywołuje
tą różnicę) - więc jeśli taka tendencja będzie się utrzymywała
warto zwrócić uwagę na to lekarzowi (ja zawsze gdy po raz pierwszy
badam pacjenta z nadciśnieniem mierzę ciśnienie na obu kończynach,
zazwyczaj robią to także rutynowo neurolodzy) aby ew.
zalecił odpowiednie badania lub skierował do specjalisty

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

Nootropil a terapia jąkania i zaburzeń mowy
Co na ostry bol gardla???
adrenalina i encorton
podejście holistyczne, gdzie ?
Przykurcz wyprostny kciuka