Różnica miedzy kapustą kwaszoną a kiszoną ? jaka?

11. Data: 2007-10-18 09:23:38

Temat: Re: Różnica miedzy kapustą kwaszoną a kiszoną ? jaka?
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los pisze:

> To nie mogą sprzedawać zwykłej kiszonej?

Nie. Jakieś tam unijno-higieniczne ograniczenia.

--
XL wiosenna

12. Data: 2007-10-18 10:38:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"artman" <a...@o...pl> wrote in message

> mhm no tak ale
> kapusta swieza pokrojona w skrawki i przesypana solą
> tez wytwarza kwas mlekowy a benzoesanu dodaje sie jako konserwantu, wiec
czy
> da sie wogóle odróżnic te dwie metody ?
> i jak ?
> inaczej smakuje kiszona a inaczej kwaszona ?

Inaczej.

A oba terminy w zależności od strony Polski - kiszony - kiselina albo
kwaszony - kwas...

13. Data: 2007-10-18 10:39:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message

> Zapewne można i tak, tylko po co?
>
> Władysław

Aby sprzedać towar tym, którzy nie znają się na smakach. Ja kapustę mam
nakiszoną. Nie będę klientem.

14. Data: 2007-10-18 11:21:49

Od: "jur@s" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> To jest też prawda. Niemniej istnieje technologia ukwaszania kapusty
> poprzez
> zalewanie roztworem soli, kwasu mlekowego i benzoesanu sodu.

Ten zawsze cos wymysli chociaz ma w tym duzo racji. Nalezy dodac ze te
zwiazki chemiczne tak grozne z nazwy same sie tworza w procesie kiszenia
kapusty, no moze bez benzoesanu sodu. Tak dla ciekawosci mozna dodac ze
waznym srodkim chemicznym przy produkcji wszelkiego rodzaju kostek
rosolowych jest kwas solny -:))

15. Data: 2007-10-18 11:28:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jur@s" <p...@g...com> wrote in message

> [...]
> kapusty, no moze bez benzoesanu sodu. Tak dla ciekawosci mozna dodac ze
> waznym srodkim chemicznym przy produkcji wszelkiego rodzaju kostek

I sera twarogowego chudego i tłustego w zakładach mleczarskich.

Można rozróżnić kapustę ukiszoną od ukwaszanej - ta druga ma posmak
zjełczały...

16. Data: 2007-10-18 16:44:00

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można rozróżnić kapustę ukiszoną od ukwaszanej - ta druga ma posmak
> zjełczały...

tak tak jeszcze z lekką nutką dekdencji.
- posmak jełki tworzy się w produktach zawierających tłuszcz!!! a nie
w kapuscie!

różnica pomiędzy nimi jest taka że kiszoną (czyli tą zwykła,
tradycyjną)
produkuje się dłuzej, znacznie dłużej i po dostarczeniu do sklepów
nadal dojrzewa, zmieniając swe właściwości sensoryczne.

Kwaszona jest produkowana metodą szybką, po przez dodatek kwasu
mlekowego
po to by nie czekać tak długo aż się on sam w niej wytworzy.

Dodatek konserwantu benzoesanu sodu jest po to by zatrzymać proces
kiszenia/kwaszenia tj. wytwarzania kwasu mlekowego przez drobnoustroje
by kapusta miała jakiś stadnardowy smak a nie codziennie inny.

pozdrawiam,

17. Data: 2007-10-18 17:03:44

Od: "krzys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie. Jakieś tam unijno-higieniczne ograniczenia.
>
> --
> XL wiosenna

co ty gadasz jakie ograniczenia

18. Data: 2007-10-18 17:15:35

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

krzys pisze:
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> co ty gadasz jakie ograniczenia

Te same, które pozwalają sprzedawać tylko mleko "ukwaszone" po
sterylizacji, a nie bez niej.
Nie wolno sprzedawać prawdziwej kiszonej kapusty czy ogórków wprost "z
beczki", a już zakwaszone sztucznie (czyli nie w tradycyjny sposób) -
tak. Przy czym te niby kiszone - to sama sól.

--
XL wiosenna

19. Data: 2007-10-18 17:29:44

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ff794h$5i5$1@nemesis.news.tpi.pl>,
Ikselka <i...@p...onet.pl> wrote:

> Nie. Jakieś tam unijno-higieniczne ograniczenia.

Jakie?

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

20. Data: 2007-10-18 17:31:54

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ff84h6$r1v$1@atlantis.news.tpi.pl>,
Ikselka <i...@p...onet.pl> wrote:

> Te same, które pozwalają sprzedawać tylko mleko "ukwaszone" po
> sterylizacji, a nie bez niej.

Tzn. tyule że mleko ma b?ć najpierw sterylizowane, a potem zaszczepione
bakteriami kwasu mlekowego.

> Nie wolno sprzedawać prawdziwej kiszonej kapusty czy ogórków wprost "z
> beczki", a już zakwaszone sztucznie (czyli nie w tradycyjny sposób) -

A w jaki?

> tak. Przy czym te niby kiszone - to sama sól.

To skąd kwaśny smak?

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

ZUPA FASOLOWA...
jak obieracie dynie?
DZIEKI
nalewka z pigwy