Rozpoznanie brzydala

1. Data: 2003-05-27 10:57:39

Temat: Rozpoznanie brzydala
Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zauwazylam na wierzbie cos, co zapewne zwiastuje jakiegos szkodnika lub
conajmniej jego czasowy pobyt.
Mianowicie wsrod lisci , na razie w ilosci 3-4 miejsc cos, jakby pecherzyki
wody, czy mowiac wprost spieniona sline. Na razie splukalam to normalnie
woda z weza, jednak nurtuje mnie pytanie, kogo takie slady zwiastuja ?
Dodam, ze w zeszlym roku jakies zielone male liszki z czarnymi glowkami
zezarly mi czesc lisci na tej wierzbie, wiec zainteresowanie tym czyms, badz
kims, co zostawia takie slady jest bardzo uzasadnione.

Pozdrawiam
Asia

2. Data: 2003-05-27 11:42:05

Temat: Re: Rozpoznanie brzydala
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bavgf6$dm7$1@news.onet.pl JotHa
<j...@p...onet.pl>napisał(a):
> Zauwazylam na wierzbie cos, co zapewne zwiastuje jakiegos
> szkodnika lub conajmniej jego czasowy pobyt.

Hejka. To może być pienik ślinianka (Philaneus spumarius). Widzę, że
bardzo interesujesz się owadami. Może zajrzysz do literatury. Dla
początkujących polecałbym Gottfrieda Stelzera "Choroby i szkodniki roślin
ozdobnych w ogrodzie"
Pozdrawiam zachęcająco Ja...cki

3. Data: 2003-05-27 12:02:11

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
Może zajrzysz do literatury. Dla
> początkujących polecałbym Gottfrieda Stelzera "Choroby i szkodniki roślin
> ozdobnych w ogrodzie"

Widziałam zwiastuna nowej, polskiej pozycji o ochronie roślin w ogrodach.
Bodajże Wojdyła i S-ka. To niestety ogrodowy niezbędnik w miejscowościach
nieswędowskich.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-05-27 12:04:25

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. To może być pienik ślinianka (Philaneus spumarius).
Dosc sympatyczna nazwa :-)))

Widzę, że
> bardzo interesujesz się owadami.
Nie interesuje. Poprostu lokalizuje. Poniewaz oficjalnie i swiadomie
posiadam tylko psy, wiec wszystko inne, co mi obce, staram sie albo polubic,
albo wyprosci.

Może zajrzysz do literatury. Dla
> początkujących polecałbym Gottfrieda Stelzera "Choroby i szkodniki roślin
> ozdobnych w ogrodzie"
Ale wowczas nie mialbys mnie czym zaskakiwac :-)))
A co radzisz ? Polubic te slinke ? W sumie moloski tez troche sie slinia :-)
Czy ten caly pienik jest grozny ?
Dobrze... pogoogluje troche, ale licze tez na grupe :-)

Pozdrawiam
Asia

5. Data: 2003-05-27 12:55:00

Temat: Odp: Rozpoznanie brzydala
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bavk1v$62s$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Bodajże Wojdyła i S-ka. To niestety ogrodowy niezbędnik w miejscowościach
> nieswędowskich.

Moja okolica tez nieswędowska. Jednak żadne chemiczne niezbędniki na robale
nie są mi potrzebne. Bo nie chce mi się latać z jakimś opryskiwaczem. I
robali nie widuję.
A poza tym, robal to stworzenia boże i powinien byc w oborze; lecz ze
względu na kaszatłt odwłoka człek go bierze do chałupy.
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2003-05-28 08:17:31

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem że to zielone z czarnym łbem to był jakiś brzost czy coś takiego
(podobne o nazwie boreczniki żerują na sośnie - to z tej samej rodziny:))).
Moją metodą było danie pstryczka w nos każdej sztuce:):):)

Wracając do mszyc
Garbniki
sklep w Ogrodzie Botanicznym
Czym spulchniac glebe...