Rozrywkowo...

231. Data: 2017-06-23 22:47:49

Temat: Re: Rozrywkowo... religia dzieli ludzi.
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

andal <a...@a...org> wrote:
> [...]
3%B3j_Ameryki

> myslacy czleku
>
> skad wiesz ze moj ?

Twój w znaczeniu przez Ciebie tu zaprezentowany, niekoniecznie przez Ciebie
wymyślony.

232. Data: 2017-06-23 23:19:12

Temat: Re: Rozrywkowo...
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.06.2017 o 14:21, Pszemol pisze:

> No ale gdzie tu jest dowód że mi bog przeszkadza?
> Przeszkadzają mi wierni.

Coraz lepiej. W czym Ci przeszkadzają?

> Uważasz, że teologia chrześcijańska jest nielogiczna? :-)

W sensie naukowym? Nie jest i być nie musi.

> ??

Zwykle twierdzisz, że chodzi Ci o niewtrącanie się Kościoła do życia
innych oraz publicznego, ale dyskutujesz na zupełnie inny temat, np.
oczekujesz udowadniania, uzasadniania religijnych dogmatów.

> Może takie samo interesowne?
> Że napisze książkę, wyda ją w dużym nakładzie i dostanie tantiemy?
> No chyba że książka jest za darmo? :-)

Czyli w zasadzie każdego, kto napisze książkę można by o takie intencje
posądzić.

> Lektura jest w moich oczach zdyskredytowana Twoim własnym
> streszczeniem w którym stwierdziłaś, że są to obserwacje z obozów.
> Dla mnie są to rzeczy które nie przystają do niczego co dziś ma miejsce.

Bez sensu - w jednym zdaniu mi piszesz, że wspomnienia z życia obozowego
nie przystają do dzisiejszej rzeczywistości, a jak ja Ci na to
odpowiadam, że w trudnych sytuacjach ludzie bywają także dziś, chociaż
nie tak masowo i nie dokładnie takich samych oczywiście, ale pewne
analogie można zauważyć, to z kolei nie podoba Ci się zachowanie "jak
trwoga, to do Boga" (o tym poniżej). Tak możemy się kręcić w kółko.

> Ale wciąż oznacza to tylko tyle, że chwytają się wtedy brzytwy...
> I "jeśli trwoga to do boga" ma być jedyną zachętą do Twojej teologii
> to wybacz, ale to jest budowanie zamków na piasku - bez sensu.

Po pierwsze - to żadna moja teologia. Na marginesie - spójrz w słowniku,
co to jest teologia.
Po drugie - to raczej tak nie działa "jak trwoga, to do Boga." Jeśli nie
wierzysz, to wiara w sytuacji kryzysowej Ci nie pomoże, bo niby jak? Nie
wytrzaśniesz jej nagle znikąd.
Po trzecie - a nawet jeśli to tak właśnie miałoby działać, to co Ci
właściwie to przeszkadza, że komuś w czymś pomoże nawet na takiej
zasadzie? Ubędzie Ci czegoś? ;)
Po czwarte - nikogo nie zachęcałam do niczego poza ewentualnie
przeczytaniem książki. Ale przecież musu nie ma.

A teraz jadę na wakacje. Trzymaj się.

Ewa

233. Data: 2017-06-24 00:06:36

Od: andal <a...@a...org> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 Jun 2017 20:47:49 +0000, Pszemol wrote:

3%B3j_Ameryki

> Bedę się sprzeciwiał odbieraniu wolności osobistych niezależnie od tego
> kto je będzie próbował odbierać.

jestes tu z przymusu ?

234. Data: 2017-06-24 10:24:50

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-23 o 20:19, Chiron pisze:

> Dobrze, Średniowiecze. Proszę o przykład wojny religijnej w Średniowieczu
>
> --
> Chiron

Przecie to nie moja teoria abym Ci dawał przykłady. Jeżeli chcesz danych
autorstwa historyków to sobie poszukaj. Zresztą "wojny religijne" to jak
i w przypadku innych wojen termin umowny. Tak naprawdę to zawsze
walczono o władzę albo jakieś dobra materialne należące do innych -
nigdy o dobra duchowe.

235. Data: 2017-06-24 10:25:10

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-23 o 19:45, pinokio pisze:

> Musi?

Nie ma wyboru.

236. Data: 2017-06-24 10:25:43

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-23 o 20:17, Chiron pisze:

> Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

> Wyobraź sobie kodeks karny, w którym by nie było spenalizowanej
> kradzieży. No i społeczeństwo takim kodeksem się posługujące. Widzisz
> to oczyma wyobraźni?
>
> --
> Chiron

Nie równajmy zamysłów Boga z kodeksami ustalanymi przez małych chciwych
i pazernych ludków.

237. Data: 2017-06-24 10:26:35

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-23 o 20:49, Pszemol pisze:

> Dlaczego uważasz że ktoś może uznać Twoją opinię na temat bożych przykazań
> za obraźliwe? Myślisz, że autor tych przykazań może czytać grupę i nie
> chcesz zranić jej/jego wrażliwych uczuć? :-)

Czytać mogą ci co w nie wierzą i ich przestrzegają.

238. Data: 2017-06-24 10:27:19

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-23 o 19:48, pinokio pisze:

> Ważne jest tez zachowywanie przykazań

Jasne, to taki rodzaj kodeksu honorowego, czyli cel w życiu. Już samo to
może pomagać łatwiej znosić trudy codziennej egzystencji.

239. Data: 2017-06-24 10:29:33

Temat: Re: Rozrywkowo... dyktatura.
Od: "Mirko" <v...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale tak się składa że wierzyć można tylko w wymyślonego Boga. Co w tym
> złego, skoro daje jakąś nadzieję i jednocześnie nakazuje być porządnym
> człowiekiem w życiu doczesnym?

Nie zapominaj ze bóg też nakazuje głosować na kandydatów wskazanych
przez właścicieli boga. Taki Parlament głosuje tak jak właściciele boga
każą,
czyli mamy dyktaturę właścicieli boga.

240. Data: 2017-06-24 10:29:56

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Z deszczu pod rynnę :-)

Jasne - jedynym zagrożeniem dla Polaków zdają się być tylko ci co nas
straszą.

> Tak, są rodzajem laski, kuli dla inwalidy.

Bo człowiek to stworzenie ułomne. Niby mamy otwartą świadomość, ale
możliwości zmian swojej rzeczywistości żadne.. A Wiara daje nadzieję.

Osobowosc autorytarna
byli zdrajcami narodu plującymi na Polskę walczącą
Bycie ostatnim
Strzały padły pod Notre Dame - panika w Paryżu
futurologia