Roztocz truskawkowy

1. Data: 2005-07-25 15:18:33

Temat: Roztocz truskawkowy
Od: "Fruta" <p...@...googlach.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sobie z nim poradzic?
Jakie sa dostepne srodki na rynku, ktore
wylecza truskawki z tego?
Bardz prosze o rade.
Pozdrawiam serdecznie
Ania Sikora

2. Data: 2005-07-25 15:44:43

Temat: Re: Roztocz truskawkowy
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dc2vs4$siq$1@psi-bronek-118.man.polbox.pl Fruta

> Jak sobie z nim poradzic?
> Jakie sa dostepne srodki na rynku, ktore
> wylecza truskawki z tego?

Hejka Najlepszym środkiem na roztocza truskawkowego jest Thiodan płynny
350 EC. Ponadto zalecane są Mitac 200 EC i Sanmite 20 WP, które zwalczają
równocześnie przędziorki oraz Thionex 350 EC.
Roztocza truskawkowego zwalcza się opryskując plantacje wymienionymi
preparatami przed kwitnieniem ( na 2 tygodnie przed i bezpośrednio przed
kwitnieniem) oraz dwukrotnie po zakończeniu zbioru owoców w odstępie 7 dni.
Temperatura w chwili oprysku powinna być nie niższa niż 15 C. W trakcie
oprysku należy zwrócić szczególną uwagę na dokładne zwilżenie cieczą
najmłodzych liści.
Teraz szybko bym ściął i usunął liście truskawek i niezwłocznie opryskał
"ściernisko" Thiodanem.
Pozdrawiam pilnie Ja...cki

3. Data: 2005-07-25 15:47:47

Od: "Fruta" <p...@...googlach.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 350 EC. Ponadto zalecane są Mitac 200 EC i Sanmite 20 WP, które zwalczają
> równocześnie przędziorki oraz Thionex 350 EC.

Bardzo dziekuje za szybka odpowiedz.
O tiodanie cuda slyszalam, ale czy on jest dostepny na rynku?
Jesli tak to gdzie??
Czytalam, ze jest wycofany ze sprzedazy "dla kazdego".
A reszta preparatow?
Pozdrawiam
Ania Sikora

4. Data: 2005-07-25 16:04:36

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dc31j1$3r4$1@psi-bronek-118.man.polbox.pl Fruta

> O tiodanie cuda slyszalam, ale czy on jest dostepny na rynku?
> Jesli tak to gdzie??
> Czytalam, ze jest wycofany ze sprzedazy "dla kazdego".
> A reszta preparatow?

Hejka. Thiodan ma II kl. toksyczności a więc każdy go nie kupi. :-( Może
ktoś znajomy ma zapasy strategiczne, tak jak mirzan ;-) i użyczy Ci.
Pozostaje do kupienia w sklepie tylko Sanmite. :-)
Pozdrawiam reglamentacyjnie Ja...cki

5. Data: 2005-07-25 16:24:31

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> [...]
> ktoś znajomy ma zapasy strategiczne, tak jak mirzan ;-) i użyczy Ci.
> Pozostaje do kupienia w sklepie tylko Sanmite. :-)

Hejka, hola ponoć jest dostępny i w pierwszej klasie:
cyt.
Chlorowane węglowodory - związki nieselektywne, trwałe, zwykle
akumulujące się w tkankach zwierząt oraz w glebie. Należy tu m.in. DDT,
thiodan, dieldrin. DDT zostało w Polsce wycofane z użycia w 1973 r.,
thiodan i HCH używano także później. Obecnie można nabyć m.in. (tu, jak
i poniżej podano jedynie związki o pierwszej klasie toksyczności):
Thiodan 350 EC (zwalcza szpeciele).

Zanim kupisz przeczytaj:
http://www.zb.eco.pl/zb/106/pestycyd.htm

A kupisz tutaj:
http://www.zzowarka.pl/oferta_b.html
pozdr. Jerzy

6. Data: 2005-07-25 16:51:23

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dc33q0$l2q$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN
<0...@m...pl> napisał(a):

> Hejka, hola ponoć jest dostępny i w pierwszej klasie:

Hejka. Jerzy, zanim napiszesz hola i zrobisz ludziom wodę z mózgu
przeczytaj ustawę o ochronie roślin uprawnych:
Art. 26. 1. Osoby stosujące środki ochrony roślin oraz nabywające środki
ochrony roślin zaliczone do I i II klasy toksyczności dla ludzi powinny być
przeszkolone przez jednostki organizacyjne upoważnione przez wojewódzkiego
inspektora i posiadać świadectwo ukończenia szkolenia.

2. Osoby prowadzące obrót środkami ochrony roślin są obowiązane prowadzić
ewidencję nabywców środków ochrony roślin zaliczonych do I i II klasy
toksyczności dla ludzi.

Art. 27. 1. Zabrania się:

1) sprzedaży środków ochrony roślin:

a) zaliczonych do I i II klasy toksyczności dla ludzi, osobom nie
posiadającym świadectwa ukończenia szkolenia, o którym mowa w art. 26 ust.
1,

Pozdrawiam ustawowo Ja...cki

7. Data: 2005-07-25 20:28:51

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> W wiadomości news:dc33q0$l2q$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN

> Hejka. Jerzy, zanim napiszesz hola i zrobisz ludziom wodę z mózgu

Myślałem, że może masz wiecej znajomych, którzy mogą z dobrego serca
odstąpić ten "pierwszorzędny".

> przeczytaj ustawę o ochronie roślin uprawnych:
[...]

Zanim coś takiego napiszesz sprawdź googlami czy aby masz rację.
:-P

"Jerzy 21 Lip. 2000 09:00 pokaż opcje
Grupa dyskusyjna: pl.rec.ogrody
Od: "Jerzy" <j...@m...pl> - Znajdź wiadomości tego autora
Data: 2000/07/21
Temat: Re: Prawo a środki ochrony roślin
[...]
> Nie wydaje mi sie, zeby takie regulacje istnialy. Czy masz klopoty z
> ktoryms z sasiadow?
To są te przepisy:
USTAWA z dnia 12 lipca 1995 r. o ochronie roślin uprawnych."
:-)))

pozdr. Jerzy

8. Data: 2005-07-25 21:58:11

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dc3i46$7t5$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN
<0...@m...pl> napisał(a):

> Myślałem, że może masz wiecej znajomych, którzy mogą z dobrego
> serca odstąpić ten "pierwszorzędny".

Hejka. Akurat ja nie muszę liczyć na znajomych, bo mógłbym kupić Thiodan
legalnie.

> przeczytaj ustawę o ochronie roślin uprawnych:
> [...]
>
> Zanim coś takiego napiszesz sprawdź googlami czy aby masz rację.
> :-P

Mam. Jeżeli nawet przeczytałeś cała ustawę, w co wątpię, to pewnie już
dawno zapomniałeś jej treść. Repetitio est mater studiorum. :-)
Pozdrawiam endosulfanowo Ja...cki

9. Data: 2005-07-26 18:54:32

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> W wiadomości news:dc3i46$7t5$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN

> Hejka. Akurat ja nie muszę liczyć na znajomych, bo mógłbym kupić Thiodan
> legalnie.

To dlaczego wpuszczasz w maliny mirzana?

> Mam. Jeżeli nawet przeczytałeś cała ustawę, w co wątpię, to pewnie już
> dawno zapomniałeś jej treść. Repetitio est mater studiorum. :-)
> Pozdrawiam endosulfanowo Ja...cki

Nie masz racji a ja treści nie pamietam i nie muszę, wystarczy, ze znam
zasady i nie spodobało mi się to, ze mówisz otwarcie jak posiąść
"dwójkę" aby ot tak sobie innych truć bez znajomości podstaw.
:-(
pozdr. Jerzy

choroba kasztana
Cena trawnika