Rukola

1. Data: 2004-06-22 20:41:52

Temat: Rukola
Od: "XX" <X...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to za przyprawa ? jak wyglada ??

1. Data: 2004-06-22 21:09:07

Temat: Re: Rukola
Od: "Aleksanderka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiem na pewno, ze mozesz isc kupic nasiona w sklepie ogrodniczym i hodowac
ja np. na balkonie. W polskich sklepach (przynajmniej w moim miescie )
nieosiagalna.
pozdrawiam

Aleksanderka

1. Data: 2004-06-22 22:44:12

Od: "RaV" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "XX" <X...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> Co to za przyprawa ? jak wyglada ??

Eruca sativa - rokietta siewna. Roślina jednoroczna lub dwuletnia . W Polsce
była kiedyś uprawiana, a później zdziczała. Rośnie nawet na słabych glebach,
w miejscach lekko ocienionych. Sieje się ją od marca. Liście, długości około
5 cm, zbiera już po 6 tygodniach (na plantacjach kosi się je maszynowo).
Dodatkiem do potraw mogą być również liście z kwitnących roślin oraz kwiaty.

za www.onet.pl

rodzaj sałaty :))
Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
..Rafał

1. Data: 2004-06-22 23:28:43

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XX" <X...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> Co to za przyprawa ? jak wyglada ??

To właściwie nie przyprawa, ale zielsko w typie sałaty czy rzeżuchy. nadaje
się do łączenia z sałatą, a także samodzielnie.

Widuję czasem nawet w supermarkecie, choć świeżość oczywiście
supermarketowa.

Natalia

1. Data: 2004-06-22 23:44:40

Od: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Natalia" <b...@o...pl> wrote in message news:cbafbb$mjv$1@news.onet.pl...
> To właściwie nie przyprawa, ale zielsko w typie sałaty czy rzeżuchy. nadaje
> się do łączenia z sałatą, a także samodzielnie.

Swieta prawda. Po angielsku to nazywa sie arugula i jest uzywane w
kombinacjach z roznymi salatami do dodania uroku i smaku. Jedna odmiana ma
troche okraglawe liscie a druga poszarpane, dosyc nieregularne. Np. czesto
laczy sie mlode liscie salaty, szpinaku, endywii, "arugula" i np. radicchio
produkujac w ten sposob elegancka zielona salata (np. z lekkim vinegrette.)

1. Data: 2004-06-23 07:01:38

Od: "qd" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co to za przyprawa ? jak wyglada  ??

Waskie, poszarpane liscie, gorzkawa, zalicza sie do salat, ale ja uzywam jak
zielona pietruszke czyli posiekane.
Mozna czasami dostac w marketach w doniczkach, firmy swedponic.
Z takiej doniczki ja przesadzam do normalnej, z wieksza iloscia ziemi i trzymam
na balkonie. Po dwoch dniach odzyskuje fason ( bo najpierw zdycha) i świetnie z
niej sie korzysta az sie wykorzysta. Niestety, dosc drogo to wypada, bo
ostatnio kupowalam po 3,99 za doniczuszke w Geancie.

1. Data: 2004-06-29 13:02:30

Od: "Monika Janowiak" <m...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

to odmiana sałaty, smak specyficzny gorzkawy, raczej jako dodatek do sałatki
, ale w Szwecji podaje się ja jak naszą sałatę z sosem vinegre

1. Data: 2005-04-24 16:26:16

Od: b...@m...pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

to odmiana sałaty, smak specyficzny gorzkawy, raczej jako dodatek do sałatki
, ale w Szwecji podaje się ja jak naszą sałatę z sosem vinegre
=================

Czy sa odmiany, ktore nie sa gorzkawe???
Barbara

1. Data: 2005-04-24 17:47:52

Od: "katarzynams" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara Czaplicka" <b...@m...pl> wrote in message
.

> Czy sa odmiany, ktore nie sa gorzkawe???<

rukola jest moze ostra, ale nie powiedzialabym, ze gorzkawa.
katarzyna

nalesniki bananowe [P]
Garnek na prazonki/prażynki/duszo nki... czy jakoś tak :)
Bób
Czereśnie
LODY BEZ JAJEK