Rumień "pokleszczowy"

1. Data: 2003-10-17 13:22:33

Temat: Rumień "pokleszczowy"
Od: "kec" <k...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio ukąsił mnie kleszcz.
Oczywiście wyciągnąłem, została tylko mała czerwona plamka.
Jednak problem polega na tym, że zauważyłem go po 4-5 dniach.
Moje pytanie: czy przez ten czas rumień mógł się już rozejść?
Jednym słowem jak długo taki rumień się rozchodzi?

Precz z wampirami:)

2. Data: 2003-10-17 13:37:55

Temat: Re: Rumień "pokleszczowy"
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmoqep$avu$...@i...gazeta.pl,
kec <k...@g...SKASUJ.TO.pl>:
> [...]
> Moje pytanie: czy przez ten czas rumień mógł się już rozejść?
> Jednym słowem jak długo taki rumień się rozchodzi?

Mylisz pojecia - rumien to objaw zakazenia. Wiekszosc kleszczy nie jest
zakazonych, a zakazenie kleszcza nie zawsze sie przeniesie na czlowieka.

Jesli jest zakazenie borelioza, rumien typowo pojawia sie po kilku
tygodniach.

Ale zachowaj spokoj. Ja kleszczy mialem juz ponad setke, czasem po kilka na
raz, nie zawsze zauwazylem od razu i nic mi nigdy nie bylo.

Po prostu obserwuj.

--
Robert

3. Data: 2003-10-17 14:18:46

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kec" <k...@g...SKASUJ.TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Moje pytanie: czy przez ten czas rumień mógł się już rozejść?
> Jednym słowem jak długo taki rumień się rozchodzi?

witam
rumien ma określenie pełzającego ,syn koleżanki własnie to przechodzi i w
ostatnim momecnie pszli do lekarza ,rumien zaczął znikac a to nie dobrze bo
przeszło by zakażenie na organy wew.
mała przyjmuje leki i jest ok.lepiej dmuchac na zimne :)
pzdr.
p.

4. Data: 2003-10-17 21:24:01

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "kec" napisał:

Sprawy nie należy bagatelizować. Tak jak w przypadku zwierząt zakażonych
wścieklizną, w jednych regionach kraju zakażonych kleszczy boreliozą jest
mniej a w innych więcej. Każda choroba wcześnie wykryta zwiększa szanse
szybkiego wyleczenia, borelioza również. 4-5 dni to długi czas. Mimo
wszystko sugerowałbym skontaktować się z doświadczonym w tej materii
lekarzem.

Pozdrawiam, andrzej

Do poczytania:
http://www.halat.pl/kleszczyca.html
http://ratusz.ids.pl/wspolpraca/aura/07_2001/kleszcz
e/

Dla wszystkich którzy mieszkają w Warszawie i mają zwierzaki gorąco polecam
bialy osad na jezyku
Prelekcja nt.alternatyw wobec wykorzystywania zwierząt w edukacji, Warszawa
wynik cytologii
Zakazenie