Rura 25mm na podmianę do altanki ogrodowej

1. Data: 2015-08-15 18:03:03

Temat: Rura 25mm na podmianę do altanki ogrodowej
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć.

Mam altankę 3x3 metry, taką tanią z daszkiem. Zrobiona z rur i łaczników
plastikowych.

W komplecie są rury 25mm i 31mm. Oczywiscie aby zmieścily się w pudełku
są pocięte na odcinki 1.5mm i wkładane na ścisk.

a) ścisk nie działa (chiońska precyzja), rury sie ruszają
b) rura jest cieńsza od papieru, więc mam już część popękanych w miejscu
naprężeń (2 tygodnie ;)

Chce zostawić plastiki, ale wymienić rury, przede wszystkim te ktore
tworzą daszek, czyli 25mm.

Jedyne co mi się udalo znaleźć to rury chromowane do budowania wystaw:

http://allegro.pl/rura-chromowana-fi-25-mm-3-metry-c
hrom-i5104094269.html

Mialem taką w łazience, robiła jako zawieszenie zasłonki i zaczela
rdzewieć dopiero po 4 latach. Zaskakująco dobrze wyglądała w porównaniu
z kompletami do zaslonek z plastiku za 100zł.

Czy poza tymi rurami ktoś może mi wskazać coś:
a) rownie lekkiego
b) równie sztywnego (ta rurka jest naprawdę sztywna)
c) coś odpornego na korozję
d) jednolita, czyli 3m
e) i w tej cenie ;)

Rury PP do wody się nie nadają, są za miękkie i wyginają się pod własnym
cieżarem. Są jeszcze miedziane, ale cena ...

2. Data: 2015-08-15 18:09:47

Temat: Re: Rura 25mm na podmianę do altanki ogrodowej
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> naprężeń (2 tygodnie ;)
>
> Chce zostawić plastiki, ale wymienić rury, przede wszystkim te ktore

A rury są z PCV? Bo jeśli tak, to luzy możesz raz na zawsze załatwić
tak jak się to robi z wodociągowymi rurami z PCV (ang. PVC):
mianowicie klei się je cementem - do kupienia w Castoramie itp.

3. Data: 2015-08-15 18:13:41

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-08-15 18:09, Pszemol wrote:
> A rury są z PCV?

Rury są z cieniuteńkiej blachy. I chyba ze szwem, bo wlasnie na szwie
pekają.

> Bo jeśli tak, to luzy możesz raz na zawsze załatwić

Ja je załatwie robiąc kratownice z naciągów ;) Tylko najpierw muszę
znaleźć coś na podmianę.

4. Data: 2015-08-15 18:22:45

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Sebastian Biały napisał:

> Czy poza tymi rurami ktoś może mi wskazać coś:
> a) rownie lekkiego
> b) równie sztywnego (ta rurka jest naprawdę sztywna)
> [...]

Chińczycy takie rzeczy nam sprzedają, a sami używaja bambusa.
Ten byłby najlepszy.

Jarek

--
Nie odlecimy do ciepłych krajów,
Jak pierwsza lepsza wędrowna pliszka,

5. Data: 2015-08-15 20:15:12

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wiem gdzie można kupić rury stalowe fi 19mm cienkościenne, tanie, lakierowane na
wiele kolorów. Do tego co potrzebujesz wypadało by je czymś pomalować w środku żeby
nie rdzewiały. Rury są w odcinkach od pół metra do chyba tzrech metrów. Maam pytanie.
Czy to nie ty kiedyś się do mnie przypierdalałeś?

6. Data: 2015-08-15 22:26:06

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-08-15 20:15, Zenek Kapelinder wrote:
> Czy to nie ty kiedyś się do mnie przypierdalałeś?

A możesz dokladniej opisać czynność przypierdalania? Bo niuanse j.
polskiego sa mi obce a nie kojarzę.

7. Data: 2015-08-15 23:07:52

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> A możesz dokladniej opisać czynność przypierdalania?
> Bo niuanse j. polskiego sa mi obce a nie kojarzę.

No i znów to robisz! :-)))
Zamiast odpowiedzieć tak/nie przypierdzielasz się!

8. Data: 2015-08-15 23:15:43

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Rurka jest fajna. Na zewnątrz pomalowanana czymś czego nie daje się w normalnym
używaniu zadrapać. leciutka. Wada to że nie zawsze dostępna jest w jakimś konkretnym
kolorze. No i łatwa w kupnie. Można w wielu sklepach, można przez net.

9. Data: 2015-08-15 23:47:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Rury PP do wody się nie nadają, są za miękkie i wyginają się pod własnym
> cieżarem. Są jeszcze miedziane, ale cena ...

http://sklep.hart-metale.pl/827,rura-aluminiowa-fi-2
5x1-mm.-dlug
osc-1-mb..html

Są też grubsze, 2 mm.
--
XL

10. Data: 2015-08-16 12:14:50

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-08-15 23:47, XL wrote:
> http://sklep.hart-metale.pl/827,rura-aluminiowa-fi-2
5x1-mm.-dlug
> osc-1-mb..html
> Są też grubsze, 2 mm.

Niestety nie ma 3m. Nie chcę sztukowac, zawsze bedzie w tym miejscu
dziadostwo.

Usuwanie suchych chwastow po randapie
Stacja pogodowa jaka ?
ufff jak gorąco odkurzacz nie chce się załączyć od rana
Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
Mycie auta - płyn nabłyszczający do zmywarki :-)