Rusza Pegaz 2003

1. Data: 2006-03-10 07:05:55

Temat: Rusza Pegaz 2003
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zarząd PFRON uchwalił terminy skladania wniosków o dofinansowanie w ramach
akcji PEGAZ 2003 na 2006 rok jak następuje:

"KOMUNIKAT z 8 marca 2006 roku
Zarząd PFRON ustala termin od 15 marca do 15 maja 2006 roku na przyjmowanie
w 2006 roku, przez Oddziały PFRON, wniosków o dofinansowanie w ramach
realizacji programu pn. "Pegaz 2003" w module pomocy w aktywizowaniu osób
niepełnosprawnych poprzez likwidację barier transportowych i w komunikowaniu
się oraz w module pomocy w dofinansowaniu likwidacji barier transportowych
osób niepełnosprawnych - uczestników warsztatów terapii zajęciowej."
(źródło: www.pfron.org.pl) .

Jak wynika z podanego wyżej ogłoszenia, w tym roku nie uwzględniono (jak
dotąd) modułu II.

Podaję tym, którzy mogliby wskazane terminy przegapić.

Zdrówko!
--
Zbig A Gintowt

2. Data: 2006-03-10 07:43:42

Temat: Re: Rusza Pegaz 2003
Od: "zbig" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie, czy jeżeli w 2004 roku uzyskało sie dofinansowanie do
komputera mozna składac wniosek np. na sfinansowanie zuzytej drukarki.?

3. Data: 2006-03-10 08:16:35

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-03-10 08:43, użytkowniczka/użytkownik zbig napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> Czy ktoś wie, czy jeżeli w 2004 roku uzyskało sie dofinansowanie do
> komputera mozna składac wniosek np. na sfinansowanie zuzytej drukarki.?

no niestety nie, dofinansowanie jest na długie pięć lat, a drukarka,
wiesz - to koszt jest 200-300 zł (laser kolorowy juz spadł poniżej 1000
zł, atramentówki są tanie w podanym przedziale) - nie wiem czy to jest
warte zachodu, czy nie lepiej jakiś market z rtv i na raty typu 3x0 %

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

4. Data: 2006-03-10 08:18:32

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszku G. - Wielkie dzięki za info.
Dorota

Użytkownik "zbig" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czy ktoś wie, czy jeżeli w 2004 roku uzyskało sie dofinansowanie do
> komputera mozna składac wniosek np. na sfinansowanie zuzytej drukarki.?

Po co Ci zużyta drukarka? ;-)
Kup se nową.
Dorota

5. Data: 2006-03-10 11:54:34

Od: "zbig" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> napisał w wiadomości

> Kup se nową.
> Dorota

Własnie myślę o zakupie nowej, laserowej. Przy takiej częstotliwości druku
jaka mamy u nas w domu, drukarka atramentowa nie zdaje egzaminu. poza tym
materiały eksploatacyjne wyszłybu mi taniej.

6. Data: 2006-03-10 12:04:06

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> napisała w wiadomości

> Zbyszku G. - Wielkie dzięki za info.
> Dorota
>
> Użytkownik "zbig" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> Po co Ci zużyta drukarka? ;-)
> Kup se nową.
-----------------
Dorotko, cała przyjemność po mojej stronie. Cieszę się, że dopisuje Ci
poczucie humoru, bo przecież nikt dzisiaj nie kupuje zużytej drukarki.
(Przy okazji: pozdrawiam Ciebie i Roberta :) ).

Regulamin programu Pegaz 2003 w najnowszym wydaniu stwierdza:

Cytuję: "II. Warunki uczestnictwa w programie
5. W ramach każdego z obszarów programu można uzyskać dofinansowanie raz na
pięć lat, licząc od daty zawarcia umowy dofinansowania.
7. O dofinansowanie w ramach obszaru B programu nie mogą ubiegać się
Wnioskodawcy, którym w okresie ostatnich 5 lat udzielono pomocy ze środków
PFRON w zakupie sprzętu komputerowego, chyba że aplikują w ramach programu o
elementy uzupełniające lub służące rozbudowie posiadanego sprzętu lub
oprogramowania komputerowego, których nie objęto uprzednio dofinansowaniem
ze środków PFRON, albo zaistniały zdarzenia losowe, potwierdzone przez
właściwe jednostki, skutkujące utratą lub całkowitym zniszczeniem
dofinansowanego uprzednio sprzętu komputerowego, z uwzględnieniem
postanowień ust. 5. Koniec cytatu.

Niech ktoś spróbuje przeczytać ze zrozumieniem podany wyżej cytat i objaśnić
jak to właściwie jest. Proponuję skupienie się na problemie utraty lub
całkowitym zniszczeniem sprzętu. Najpierw ogólnie: z punktu 5 wynika, że
dofinansowanie mozna uzyskać raz na 5 lat i kropka, ale...
z punktu 7 wynika, że jeśli w okresie ostatnich 5 lat uzyskało się pomoc z
PFRON na zakup sprzętu, to nie można już ubiegać się o dofinansowanie, czyli
punkt 5 "nie działa". No, chyba że ubiegamy się o sprzęt dodatkowy albo
utracony lub zniszczony, wówczas jak najbardziej punkt 5 "działa". Ciekawi
mnie też kim są owe tajemnicze "właściwe jednostki" :).

Zacytowany przykład z regulaminu ilustruje jak można pokomplikować pozornie
bardzo proste sprawy. Mnie kojarzy się to trochę z "Paragrafem 22" Josepha
Hellera, albo tym wyświechtanym dowcipem: Punkt 1: Szef ma zawsze rację...
Punkt 2: Jeśli szef nie ma racji, patrz punkt 1...

Zdrówko!
--
Zbig A Gintowt

7. Data: 2006-03-10 12:30:52

Od: Arkadiusz&Zieliński <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl>

(....)

> [...]
> 22" Josepha Hellera, albo tym wyświechtanym dowcipem: Punkt 1: Szef ma
> zawsze rację... Punkt 2: Jeśli szef nie ma racji, patrz punkt 1...

Witam Cie Zbig'u !

Osobiscie zgadzam sie z Toba w 100% !
Zauwz(my) ze wszystkie przepisy sa tak pisane i sformulowane
by zwykly smiertelnik nie mogl ich zrozumiec
jednoczesnie zostawia sie furtki by mozna bylo
dany przepis w razie potrzeby obejsc ;-(

Pozdr. Arek

8. Data: 2006-03-10 16:53:48

Od: Gupik <gupik22@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

a skorzystałem z programu Drogowskaz , B [ pożyczka na zakup komputera ]
w 2002 roku, czy już mogę składać nowy wniosek, czy dopiero za rok lub 2
lata ?? za info, Dzięki :)

9. Data: 2006-03-10 18:03:21

Od: "BTR" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gupik" <gupik22@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl> napisał w wiadomości
>a skorzystałem z programu Drogowskaz , B [ pożyczka na zakup komputera ] w
>2002 roku, czy już mogę składać nowy wniosek, czy dopiero za rok lub 2 lata
>?? za info, Dzięki :)
Ja korzystalem w 2000 i dopiero w tym roku moge znowu skorzystac, wiec Ty
mozesz dopiero w 2008 roku.

10. Data: 2006-03-17 11:12:10

Od: "Lech" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Andrzej Gintowt wrote:
> [...]
> o sprzęt dodatkowy albo utracony lub zniszczony, wówczas jak
> najbardziej punkt 5 "działa". Ciekawi mnie też kim są owe tajemnicze

Cześć :)
Moim zdaniem ktoś formułujący program zauważył trzeźwo dwie rzeczy: 1) że w
dziedzinie komuterów 5 lat to bardzo dużo i przez ten czas może się okazać
konieczne/możliwe dokupienie do sprzętu czegoś, co kilka lat wcześniej nie
było potrzebne lub zbyt drogie. 2) że mogło się użytkownikowi zdarzyć
nieszczęście - pad sprzętu po grawancji (zwykle dwuletniej) albo...
kradzież?
Tylko nie udało się tego sformułować. Moim zdaniem można na podstawie pkt. 7
ubiegać się o dofinansowanie do np. kolorowej laserówki lub monitora LCD,
czy większego twardego dysku. Tylko kłopot z tymi "jednostkami". Można
przekonująco wyjaśnić, że potrzebujemy laserówki, ale kto ma to jeszcze
potwierdzić..? Albo kto ma potwierdzić pad dysku? Panowie z serwisu wystawią
zaświadczenie? Zagwozdka ;-)
Proponuję zadzwonić do oddziału PFRON i spytać.
Pozdrawiam
Lech

czy na to można dostać rentę ?
Orzecznie o stopniu niepełnosprawności i związany z nim zasiłek pielęgnacyjny
Orzeczenie o stopniu niepełnosprawno
Orzeczenie o stopniu niepełnosprawno
wiadomosci z Turynu