Ryba po grecku

1. Data: 2000-12-07 12:46:14

Temat: Ryba po grecku
Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Czy macie sprawdzony i szybki przepis na rybe po grecku? BYlabym wdzieczna.
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-12-07 14:12:28

Temat: Odp: Ryba po grecku
Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię ją tak:
-ryba (dorsz lub morszczuk)
-marchew, pietruszka, cebula, seler
- sól, pieprz, papryka...

Warzywa oprócz cebuli ścieramy na tarce (nie za drobno). Cebulę kroimy w
krążki. Wszystko razem wrzucamy do garnka z odrobiną osolonej i
posłodzonej(!) wody. Dodajemy kilka łyżek oleju lub oliwy. Dusimy bez
przykrycia do miękkości. W tym czasie smażymy ryby. Ja obtaczam w jajku i
panierce z tartej bułki. Kiedy warzywa zmiękną dodajemy rozdrobnioną rybę i
doprawiamy ketchupem.

Osobiście taką rybę konsumuję na zimno. Warzywa są wtedy szkliste (pewnie od
oliwy) i pyszne i nie potrzeba zbyt dużo ryby.

P.S (czyt.: Przypomniałem Sobie). Muszę zrobić ww. rybę.

Smacznego!
Załączam różne wyrazy...

Pooh

1. Data: 2000-12-07 16:26:51

Temat: Re: Ryba po grecku
Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

DZieki!
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-12-07 18:57:22

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Danka" <j...@z...nl> wrote in message
> Czy macie sprawdzony i szybki przepis na rybe po grecku? BYlabym
wdzieczna.
> Pozdr.,
> Danka

Ja rybe po grecku robie inaczej:

wstep taki sam: rybe porcjujemy, solimy, nastepnie w jajku, bulce tartej ,
po usmazeniu zostawiamy do wystudzenia

Dalej robimy sos:( dla ulatwienia podaje proporcje warzyw)
np: marchew- 225 gr
seler - 150 gr
pietruszka- 75 gr
cebula- 100gr
wiesz to jest potrzebne do tego, aby jak wezmiesz piec marchewek- to
widzisz wzrokowo ile trzeba tej reszty aby smak sosu greckiego byl
zachowany.

Warzywa ucieramy na duzych oczkach tarki, cebule w kostke. Na patelni
rozgrzewamy olej podsmazamy warzywa z przyprawami (ziele ang. lisc laurowy,
papryka slodka).Gdy warzywa sie zrumienia dodajemy koncentrat pomidorowy,
razem chwile podsmazamy, nastepnie przekladamy do rondelka , doprawiamy
sola, cukrem , musztarda ( wszystko do smaku)plus troche wody i powoli
dusimy do miekkosci.W trakcie duszenia uzupelniamy wode, w fazie koncowej
wody ma byc tyle aby sos lekko podplywal woda.
Po ostudzeniu sosu zalewamy nim ostudzona rybe.

Jola

Ps: sorry, ale ryby po grecku nie robi sie na bazie ketchupu...

1. Data: 2000-12-07 21:08:22

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Baaaaaaardzo Ci dziekuje!
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-12-07 22:55:33

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wody ma byc tyle aby sos lekko podplywal woda.
> Po ostudzeniu sosu zalewamy nim ostudzona rybe.

A ja nie używam musztardy za to wlewam sok z pół cytryny... Hmm... czy
musztarda aby nie daje goryczki?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-12-08 06:56:29

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja nie używam musztardy za to wlewam sok z pół cytryny... Hmm... czy
> musztarda aby nie daje goryczki?
> --
> Joanna

Joasiu- nie i jeszcze raz nie !
Musztarda a sok z cytryny to naprawde dwa rozne smaki. Wymiennie mozna
stosowac do polewania galaretki z nozek sok z cytryny albo ocet ale nigdy
nie zastapisz smaku musztardy - cytryna. Wyobrazasz sobie galaretke z
musztarda zamiast soku z cytryny?...:)))
Tak podaja wszelkie klasyczne przepisy na sos grecki. Sprawdzilam
wielokrotnie i wierz mi - zadnej goryczki. Musztarda zwykla: np
delikatesowa, lagodna ( gladka konsystencja).

Serdecznie pozdrawiam Jola

1. Data: 2000-12-09 10:38:05

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Danka wystukał w wiadomości <3a2f86ad$0$93635@news2.zeelandnet.nl>:

> Czy macie sprawdzony i szybki przepis na rybe po grecku? BYlabym wdzieczna.
> Pozdr.,

A ja sie przyznam, że za rybą po grecku nie przepadam. Mając wszystkie
składniki pod ręką wolę rybę usmażyć i zjeść tak po prostu, a z warzyw
przyrządzić sos grecki i zużyć do kanapek (chleb + sos).

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://esensja.art.pl =(';')=