SARS takie podejzenia

1. Data: 2003-04-01 21:53:33

Temat: SARS takie podejzenia
Od: "zzz marcheweczka" <k...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam takie podejzenia dot.SARS ,ktore chcialbym zweryfikowac przy pomocy tej
grupy bo nie jestem jakims tam lekarzem czy cos:
1.smiertelnosc w tej chorobie wynosi do tej pory ok 4-5% (wg www.who.int ),
jednak ok 20% chorych przechodzi postac ciezka tj. wymaga intensywnej opieki
(respirator itp.) , czy jezeli SARS rozprzestrzeni sie np. w indonezji
,gesto zaludnionym kraju o bardzo zlej opiece medycznej to ten procent
(smiertelnosc) drastycznie wzrosnie?
2.czy jezeli prawda jest ,ze SARS powoduje coronavirus podobny do
powodujacego zwykle przeziebienia - moze on byc mniej zarazliwy od grypy
czy przeziebienia jak uspokaja sie w miedzynarodowych mediach?
3.czy jezeli wg.WHO w ciagu ostatnich 14 dni ilosc zachorowan (nie liczac
chin) wzrosla z 167 do ponad 1000 przypadkow (ponad 5x) to za 4 tygodnie
tych zachorowan bedzie analogicznie ponad 25000 a za 12 tg. ponad 15 mln
(jezeli oczywiscie epidemia samoistnie nie wygasnie) lub wiecej biorac pod
uwage ,ze pojawi sie w biedniejszych krajach takich jak indonezja czy indie?
4.dzisiaj (wg www.reuters.com) bada sie przyczyny duzej ilosci zachorowan na
jednym z osiedli w HK, jest podejzenie ze wirus zmutowal w kierunku takim
,ze rozprzestrzenia sie droga powietrzna (tak tam pisza :0). czy jest
mozliwe ze jakis wirus "mutuje" w jakims kierunku w tak krotkim czasie? a
jezeli tak to dlaczego innym wirusom sie to "nie udaje" (np innemu
podejzanemu o SARS - paramyxovirus)?
5. i ostatnie moje pytanie : jezeli moje obawy nie sa bezpodstawne to czy
informacji o tym nie ma zbyt malo? , oczywiscie wojna w iraku jest duzo
wazniejsza jak i dymisja ministra balickiego , jednak 750 tys mozliwych
ofiar w ciagu 3 miesiecy to tez moglby byc jakis temat.

mam nadzieje ze trafilem na wlasciwa grupe ...
pozdrawiam
zzz

2. Data: 2003-04-02 04:24:14

Temat: Re: SARS takie podejzenia
Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <3e8a0a6d$1@news.vogel.pl>, zzz marcheweczka wrote:
> [...]
> uwage ,ze pojawi sie w biedniejszych krajach takich jak indonezja czy indie?

Trudno rzetelnie przewidzieć w kontekscie tych 2ch ostatnich krajów ale
np. w Wietnamie, który też do bogatych bynajmniej nie należy a gdzie
przecież nie tak dawno były właśnie notowane masowe przypadki tej choroby,
od 8-miu dni nie było nowych zachorowań. WHO podaje że jest to okres w
którym można przyjąć że ta konkretna epidemia wygasa. W bardziej
cywilizowanych regionach, początkowy silny wzrost był spowodowany głównie
nieświadomością istnienia problemu. W Singapurze przykładowo, w tej chwili
notuje się wyłącznie pojedyńcze przypadki nowych zachorowań i w dodatku
nie są one nowe w sensie pierwotnego źródła pochodzenia.

> [...]
> jednym z osiedli w HK, jest podejzenie ze wirus zmutowal w kierunku takim
> ,ze rozprzestrzenia sie droga powietrzna (tak tam pisza :0). czy jest

No on się od początku rozprzestrzeniał głównie drogą kropelkową (stąd te
całe zabiegi z maseczkami) wiec nie wiem czy sie coś komuś nie pomyliło
tym bardziej że WHO we wczorajszym raporcie we fragmencie o omawianym
przypadku podaje:

(http://www.who.int/csr/sars/press2003_04_01/en/)
[..]So what it appears is that there is now some environmental factor, not
the air, but some other factor it could be water, it could be sewage, it
could be many different things but some environmental factor which is
taking this disease from one human to another. It could even be such a
thing as a door handle[...]

"..not the air"

Zresztą w sumie, że są tu jakby różne formy czynnika zakaźnego to
wiedziano już wcześniej. Przykładowo, we wspomnianym już Singapurze na ca
90 wszystkich przypadkow Sars 60 osob zarazilo sie bezposrednio od trzech
osób.

> [...]
> wazniejsza jak i dymisja ministra balickiego , jednak 750 tys mozliwych
> ofiar w ciagu 3 miesiecy to tez moglby byc jakis temat.

Informacji jest MZ w sam raz. Media i również na początku same WHO posiały
mniej lub bardziej celową panikę. Ludzie są bardziej w tej chwili
wyczuleni i o to w sumie chodzi.

--
Marcin

3. Data: 2003-04-02 10:13:37

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zzz marcheweczka" <k...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> (jezeli oczywiscie epidemia samoistnie nie wygasnie) lub wiecej biorac pod
> uwage ,ze pojawi sie w biedniejszych krajach takich jak indonezja czy

Pierwsze dane nie obejmowały Chin (806 przypadków), gdzie SARS jest od
listopada

Witek

4. Data: 2003-04-02 19:44:18

Od: "zzz marcheweczka" <k...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witek" <w...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Pierwsze dane nie obejmowały Chin (806 przypadków), gdzie SARS jest od
> listopada

ale ten pieciokrotny wzrost to wlasnie , jak pisalem , nie liczac chin

zzz

Co moze byc przyczyna...?
krwawienia z nosa- gdzie leczyc?
Uszczerbek na zdrowiu