SKANDAL!!!!

21. Data: 2002-02-18 20:35:33

Temat: Re: medyczny SKANDAL!!!!
Od: "rymi" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "George Zieba" <b...@o...com.au> napisał w wiadomości
news:cc5589ba.0202180424.162ded0@posting.google.com.
..

| Chory ma skierowanie na amputacje nogi, ale .. jedzie to Jastrzebiej Gory
| i po kilku juz dniach ma zdecydowana poprawe w ukrwieniu konczyny,
| po dwoch , trzech tygodniach chodzi ku zdumieniu innych lekarzy.
| Takie to jest placebo. To samo z cukrzykami, u ktorych nie
| zachodzi juz potrzeba brania insuliny. Placebo ??

Lekarzem nie jestem ale nasuwa mi się pytanie dlaczego by nie leczyć dietą
optymalną wszystkich cukrzyków wszak smalec jest tańszy od insuliny.
Osobiście mam znajomego (po 50), który stosuje dietę optymalną od kilku lat,
w tej chwili cholesterol LDL na poziomie 460. Ponownie nasuwa mi się
pytanie, czy taki wysoki poziom cholesterolu (i to tego "złego") wpływa na
poprawne ukrwienie organizmu.
Pozwólcie że przytoczę fragment ze strony
http://www.optymalni.com/Listy_i_Odpowiedzi/HIV/hiv.
html
osoby stosujące dietę optymalną "Alkoholu piją mało, zawsze po zachodzie
słońca i zawsze niewiele, tak że nawet po jego wypiciu będą mieli poziom
alkoholu we krwi poniżej 0,2 promile, a taki poziom alkoholu nie upośledza
sprawności i nie wydłuża czasu reakcji (...) Ponieważ są zdrowi i nie chodzą
na żadne badania i nie dają sobie pobierać krwi do badań. nie dostają
zawału"
Jak w temacie SKANDAL !!!!!

Rox

22. Data: 2002-02-18 20:57:51

Temat: Re: SKANDAL!!!!
Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kolego, jeżeli ci LEKARZE stosują w praktyce techniki lecznicze
niepotwierdzone
> w dobrych badaniach naukowych, to w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek
szkód
> dla zdrowia wynikłych w trakcie takiej terapii ich sytuacja prawna i
zawodowa
> będzie nie do pozazdroszczenia.

Otoz wlasnie problem w tym ze niekoniecznie...

W wielu krajach swiata lekarzy obowiazuja w leczeniu konkretnych chorob
okreslone standardy, algorytmy, schematy diagnostyki i leczenia itd.
I jezeli lekarz postapi inaczej, a pacjentowi to zaszkodzi,
to jest duza szansa ze zaskarzy on lekarza o dzialanie na jego szkode.

Osobiscie nie jestem zwolennikiem takich sztywnych algorytmow,
bo odziera medycyne z tego co nazywamy "sztuka",
z drugiej strony pozwala to zmniejszyc ryzyko niewlasciwej
terapii.

Kiedy polski lekarz popelni ewidentny blad (anestezjolog zamiast tlenu poda
N2O,
chirurg amputuje omylkowo zdrowa konczyne), to sprawa jest oczywista
i odpowiada za to karnie.
Jesli natomiast bedzie leczyl niewlasciwie miazdzyce i za 10 lat pacjent
umrze na zawal, albo zle leczac cukrzyce doprowadzi pacjenta za lat 15
do slepoty, to nikt takiemu lekarzowi nawet zlego slowa nie powie.
(na wlasne uszy slyszalem jak lekarz mowil do pacjenta: "Ma pan cukier 180?
W pana wieku to calkiem niezle!"
i nie zaproponowal nawet diagnostyki, nie mowiac o leczeniu..)

Wedlug moich obserwacji zasady Evidence Based Medicine
stosuja nieliczni lekarze i to raczej w osrodkach klinicznych
i specjalistycznych.
Owszem, znam tez bardzo madrych i dobrych lekarzy, pracujacych
w POZ, o otwartych umyslach, starajacych sie byc na biezaco
z nowymi badaniami i doniesieniami. Niestety, przyjmujac codziennie
kilkudziesieciu pacjentow, pracujac w kilku miejscach, w sumie po
kilkanascie godzin na dobe, nie maja czasu i sily na systematyczne
doszkalanie.
Ale zdarzaja sie tez tacy, ktorzy metody poznane 20 lat temu,
stosuja niezmiennie do dzisiaj. (autentyczne - lekarz majacy w swym
"arsenale" lekow 2 (dwa!) antybiotyki - "ampi i genta"....)

Dlatego, jesli nawet dyplomowany lekarz, zamiast postepowac zgodnie
z aktualna wiedza medyczna, bedzie "testowal" na pacjentach
rozne "niekonwencjonalne" metody i nie spowoduje ich naglego zgonu,
a jedynie doprowadzi do pogorszenia stanu zdrowia,
pozostanie niestety bezkarny...

pozdrawiam
piotr
PS.
Na koniec humorystyczny, a zarazem tragiczny przyklad:
znam lekarza, ktory pacjentom W GABINECIE kaze odmawiac
"Ojcze Nasz", uzalezniajac od tego powodzenie leczenia.
Smutne...

23. Data: 2002-02-19 00:56:47

Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> wrote in message

> Dowód osobowy - niezbyt wiarygodny, bo brak jest grupy kontrolnej, a co
> za tym brak wyeliminowania efektu placebo.

Dzieje sie to na zbyt duzej ilosci ludzi, w roznych warunkach itd ...
zeby twierdzic o efekcie placebo.

> Cukrzyca typu II nie wymaga insulinoterapii.

W pierwszych, lagodniejszych fazach tak. Niestety, odpornosc
tak wzrasta z czasem , ze trzeba jednak siegac po insuline.
Daletego wlasnie coraz czesciej uzywa sie okreslen takich
jak cukrzyca insulinozalezna ( IDDM ) lub niezalezna ( NIDDM ).

> Efekt placebo jest silniejszy niż większość ludzi wie.

Z tym moge sie zgodzic, poniewaz jestem licencjonowanym hipnoterapeuta
i doskonale zdaje sobie sprawe z tego zjawiska.
Natomiast i tutaj tez sa ograniczenia.

> A w ogóle to spory odsetek leków działa li tylko na zasadzie efektu
> placebo i co - dalej je co niektórzy lekarze stosują, bo wierzą i oni i
> pacjenci w ich skuteczność.

Tak jest. Natomiast bardzo trudno o efekt placebo w przypadkach
cukrzycy czy Buergera zwlaszcza, ze istnieje niezalezna powtarzalnosc
wynikow.
Liczy sie rzeczywista skutecznosc metody.

Jerzy Zieba

24. Data: 2002-02-19 03:15:55

Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

"rymi" <r...@a...net.pl> wrote in message

> Lekarzem nie jestem ale nasuwa mi się pytanie dlaczego by nie leczyć dietą
> optymalną wszystkich cukrzyków wszak smalec jest tańszy od insuliny.

Tak to tez robia. Wyniki : prawie 100% cukrzykow typu 2 zaprzestaje
brac lekarswa. Cukrzycy typu 2 moglibysmy sie latwo pozbyc.
Z tym, ze nie jest to "leczenie smalcem".
Zywienie Optymalne wcale na tym nie polega. Trzeba sie z tym najpierw
dobrze zapoznac, a potem sie wypowiadac.

> [...]
> w tej chwili cholesterol LDL na poziomie 460. Ponownie nasuwa mi się
> pytanie, czy taki wysoki poziom cholesterolu (i to tego "złego") wpływa na

Osobiscie mam tez znajomych, ktorzy mowia , ze sa na Diecie
Optymalnej.
Niestety w ogromnej wiekszosci przypadkow, kiedy sie juz dokladnie
ustali co jedza itd ... okazuje sie, ze wcale to nie bylo ani nie jest
DO.
Prawda jest jednak , ze szczegolnie w poczatkowym okresie, przy
isntniejacej juz miazdzycy calkowity poziom cholesterolu moze sie
podniesc.
Z tym, ze co bardziej "na czasie" lekarze juz wiedza, ze kierowanie
sie
calkowitym cholesterolem nie ma najmniejszego sensu.
Czy to naprawde byl LDL ? Nie wierze.

> Pozwólcie że przytoczę fragment ze strony
> Rox

No i co z tego ? Jesli chcesz powaznych odpowiedzi, pytaj lekarzy
ktorzy stosuja Zywienie Optymalne w Jastrzebiej Gorze.

Jurek

25. Data: 2002-02-19 09:38:08

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MK" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a4r6t8$sit$1@news.tpi.pl...

> "optymalnych" w Polsce. Nie twierdzę, że jest
dobra, tym bardziej zła. Pytam
> jednak, po co to zacietrzewienie???? Jeśli ktoś
twierdzi, że pomaga to niech
> tak zostanie, może mu się tylko wydaje, albo się
jeszcze pogorszy. Co zaś do
> potwierdzenia skuteczności diety
niskotłuszczowej, której jak mniemam jest
> Pan zwolennikiem, to mamy dobry przykład
Ameryki. Szkoda tylko że sylwetki
> bohaterów "Słonecznego patrolu" są wyjątkiem w
Państwie grubasów,
> zbzikowanych na punkcie diety fat free. MK

Nie wiem czy to dobry przykład ale dieta eskimosów
jest chyba dobrym przykładem diety
wysokotłuszczowej stosowanej od pokoleń. Chyba
kiedyś były prowadzone badanie na tej społeczności
i o ile mnie pamięc nie myli to nie wykryto jakiś
zagrożeń spowodowanych ich klasyczna dietą
(wskazano za to na negatywny wpływ cukru i
alkoholu który pojawił się tam wraz z ekspansją
białego człowieka. Może ktoś z grupowiczów ma
pełniejsz dane na ten temat ?

Sark

26. Data: 2002-02-19 10:18:18

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl>
napisał w wiadomości

> Skąd wiadomo, że są skuteczne, skoro nie są
potwierdzone? Są "nieoficjalnie"
> potwierdzone??? Ciocia Basia słyszała od
sąsiadki z siódmego, że syn jej
> koleżanki z pracy ma znajomą, której szwagier
"wyleczył się z prostaty"???

A jakie warunki musza być spełnione aby takie
niezależne badania w przypadku DO przeprowadzić ?
Czy tak trudno je przeprowadzić, może to jest
droga aby uciąć niepotrzebne rozważania na ten
temat (vide preparat z torfu dr. Tołpy na raka i
efekt ostateczny)
Nie stosuje tej diety ale coraz więcej o niej
słyszę, np. ostatnio w lokalnej tv, że powstał
klub (dosyć duzy) praktycznych zwolenników tej
diety, wypowiedziało się (bardzo optymistycznie)
dwóch lekarzy internistów leczacych w ten sposób.

Sark

27. Data: 2002-02-19 11:33:29

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sark wrote:

> [...]
> klub (dosyć duzy) praktycznych zwolenników tej
> diety, wypowiedziało się (bardzo optymistycznie)
> dwóch lekarzy internistów leczacych w ten sposób.

Bo DO jest pierwsza dieta , ktora zwraca uwage na jedzenie
jako srodek i metode wyleczenia.
Inne diety sa nadal dietami, czyli procedurami skierowanymi na
zmniejszenie dawki zywieniowej i chudniecie.

Diety skierowane na chudniecie sa zgodne z ubozeniem spoleczenstw i
coraz mniejszymi srodkami na dobra zywnosc.
Latwo sobie wytlumaczyc niekupowanie szynki, schabu, poledwicy,
cieleciny koniecznoscia przestregania diety niz brakiem pieniedzy.

Natomiast DO wskazala inne zrodla pozywienia.
Mianowicie tluszcze, jajka, czyli tanie pokarmy i stad ten wielki spor
miedzy dietami.
Ale wszystko do czasu, gdy tluszcze zdrozeja i zdrozeja jajka,
wtedy sie rozpocznie naturalny odwrot od DO, na skutek rosnacych kosztow
tej diety.

Ale aby pogodzic strony proponuje Diete Noblistow, jedyna na swiecie
diete intelektualna dla kazdego.Dieta Noblistow nikogo nie konfliktuje,
nikomu nic nie narzuca a jak jest skuteczna to wskazuja
coroczne ceremonie wreczenia Noblistom Nagrod Nobla.
Noblisci ciesza sie dobrym zdrowiem, sa zadowoleni z zycia, nie maja
problemow z nadwaga.
Jacek

28. Data: 2002-02-19 18:46:37

Od: "rymi" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

| "rymi" <r...@a...net.pl> wrote in message
|

| Czy to naprawde byl LDL ? Nie wierze.

Mżesz mi wierzyć albo nie, ja widziałem ten wynik.

| No i co z tego ? Jesli chcesz powaznych odpowiedzi, pytaj lekarzy
| ktorzy stosuja Zywienie Optymalne w Jastrzebiej Gorze.

Nic z tego. Jak widzę, tylko lekarze z Jastrzębiej Góry udzielają odpowiedzi
poważnych, Pozwolę sobie zauważyć, że przytoczony tekst był autorstwa dr.
Jana Kwaśniewskiego - chyba że on nie jest już lekarzem.

Rox

29. Data: 2002-02-19 22:53:40

Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "George Zieba" <b...@o...com.au> napisał w wiadomości

> Mżesz mi wierzyć albo nie, ja widziałem ten wynik.

To jeszcze nic nie znaczy. W takim przypadku nalezaloby
zadac duzo wiecej pytan lub chociazby powtorzyc wyniki.

> Nic z tego. Jak widzę, tylko lekarze z Jastrzębiej Góry udzielają odpowiedzi
> poważnych, Pozwolę sobie zauważyć, że przytoczony tekst był autorstwa dr.
> Jana Kwaśniewskiego - chyba że on nie jest już lekarzem.

Wiele ze stwierdzen dra Kwasniewskiego moze szokowac. Zgadzam sie.
Napisalem tak tylko dlatego, ze nie znalem zrodla i dlatego zawsze lepiej
jest potwierdzic z lekarzami optymalnymi.

Jurek

30. Data: 2002-02-20 11:58:41

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <8...@4...com>, darth72
@poczta.bez.onet.spamu.pl says...
> Mam pytanie - proszę przedstawić dowody na powtarzalność efektów
> terapeutycznych diety optymalnej.
> Dla ułatwienia powiem, że chodzi mi o dane zebrane na podstawie badań
> przeprowadzonych zgodnie z metodologią, która wyklucza wystąpienie
> efektu placebo.
> BTW. Ja osobiście nie dam się namówić na dietę optymalną, ale nie
> dlatego że uważam ją za bezwartościową, ale dlatego, że nie lubię
> tłustych rzeczy.:-)))

Panie Arturze!

Wie Pan ze takie pytania tylko rozsierdzaja wyznawcow Diety
Kwasniewskiego. NIE MA BADAN i NIE BEDZIE.
Ale dzieki tej diecie sprawdza sie prawo Darwina ze slabsi (w tym
wypadku umyslowo) wymieraja sami zgotowywujac sobie los. I w Pana i moim
interesie jest zeby sie sami wpedzili do grobu wraz ze swoimi
niedouczonymi i amoralnymi lekarzami.
HOWGHT

Problem ze skórą twarzy - swedzienie
MEDLINE - baza ?