SPANIE przy wlaczanym komputerze

11. Data: 2001-12-17 13:56:39

Temat: Re: SPANIE przy wlaczanym komputerze
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz wrote:

> Standardowo czyni to FCC
> Federal Communication Commission
> ma swoja strone www
> wszystkie urzadzenia emitujace pole elektromagnetyczne podlegaja jej
> zatwierdzeniu.

expert, NAPRAWDĘ nie. Mojego komputera też FCC nie przedstawiałem.
Takowego znaczka na nim nie ma. Jest tylko na zasilaczu, ale to przez
przypadek (znaczy, bo to zasilacz na 110V).

Waldek

12. Data: 2001-12-17 16:10:31

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> 1. nie każdy mieszka w USA. FCC jest amerykańskim urzędem, a nie
> światowym (moja Nokia nie ma znaczka FCC)
To chyba nie jest dobra reklama Nokii, gdy znaczek FCC ma nawet kazda
myszka komputerowa na swiecie.

Wireless Telecommunications - oversees cellular and PCS phones, pagers
and two-way
radios. This Bureau also regulates the use of
radio spectrum to fulfill the communications
needs of businesses, local and state governments,
public safety service providers, aircraft
and ship operators, and individuals.
Czy jestes pewny ze Nokie kierowane na rynek amerykanski nie maja atestu
FCC ?

> 2. nie każdy sprzęt dopuszczony do handlu w USA musi mieć znaczek FCC,
> nawet, jeżeli promieniuje pole elektromagnetyczne.

zapraszam zatem na serwer FCC
http://www.fcc.gov/
About the FCC

The Federal Communications Commission (FCC) is an
independent United States
government agency, directly responsible to
Congress. The FCC was established by the
Communications Act of 1934 and is charged with
regulating interstate and international
communications by radio, television, wire,
satellite and cable. The FCC's jurisdiction
covers the 50 states, the District of Columbia,
and U.S. possessions.

> 3. nie każdy sprzęt ze znaczkiem FCC promieniuje pole
> elektromagnetyczne.
j.w.

> Ale faktycznie, pole em emitowane przez obecne komputery, szczególnie w
> tanich obudowach, jest ok. 10-20 razy silniejsze niż telefonu
> komórkowego w analogicznej odległości (mierzone miernikiem pola).
I w odroznieniu od komorki, to promieniowanie jest ciagle.

> Zakłócenia akustyczne, szczególnie infradźwięki produkowane przez
> wentylatory, są, wg obecnego stanu wiedzy, dużo bardziej szkodliwe od
> promieniowania em. Mimo to, koło głowy albo koło gonad (płeć dowolna)
> bym sobie takiej kuchenki na okrągło nie stawiał.

Czy mozesz powiedziec cos wiecej nt. infradzwiekow produkowanych przez
wentylatory ?
Szukam wszlekich materialow nt. zrodel generowania infradzwiekow.

Jakie wentylatory , o jakiej mocy i gdzie takie moga byc stosowane,
montowane >?
Czy przemyslowe w sklepach moga generowac infradzwieki ?
Czy uklady klimatyzacji w biurach ?
Silniki od sprezarek, lodowek, zamrazarek ?

Jacek

13. Data: 2001-12-17 16:36:25

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> To chyba nie jest dobra reklama Nokii, gdy znaczek FCC ma nawet kazda
> myszka komputerowa na swiecie.
...o ile jest na rynek amerykański przyznaczona. Nokia na rynek
europejski jest bezużyteczna w USA więc po cholerę jej ten znaczek.

> Czy jestes pewny ze Nokie kierowane na rynek amerykanski nie maja atestu
> FCC ?
wtedy mają. Tylko FCC nie jest alfonsem i omegą, np. w EU muszą mieć
znaczek CE, a nie FCC.

> zapraszam zatem na serwer FCC
np. piec kuchenny, niemikrofalowy nie musi. Lampa halogenowa na drutach
też nie. Po prostu FCC zwisa wszystko, co poniżej 20kHz, chyba (mogę
sprawdzić częstotliwość jak chcesz).

> j.w.
...sam z siebie. Ale może być anteną, jak np. taki kabel połączeniowy do
sprzęgu szeregowego.

> I w odroznieniu od komorki, to promieniowanie jest ciagle.
spektralnie się różnią, fakt, ale nie aż tak bardzo. Różnią się mniejszą
składową niskoczęstotliwościową spowodowaną "pakietowaniem fal"
telefonii komórkowej.

> [...]
> Czy przemyslowe w sklepach moga generowac infradzwieki ?
> Czy uklady klimatyzacji w biurach ?
> Silniki od sprezarek, lodowek, zamrazarek ?
spytam się kumpla jak wróci z chorobowego. Ja się akustyką zajmuję
peryferyjnie, ale mierzyć (tak do 5-6 Hz w dół) to jeszcze zmogę. Kumpel
mierzył też jeszcze bardziej w dół, ale to już miernikiem ciśnienia, a
nie mikrofonem.
Źródłem infradźwięków może być prawie wszystko, co się porusza
odpowiednio wolno, a wentylatory PCtowe mają to do siebie, że lubią
zdudniać się ze sobą. Np. moja Indy SGI miała 70dB przy 8 Hz, a ja się
zastanawiałem, dlaczego się tak dodupicznie czuję po 8 godzinach pracy.
Teraz ją szlag trafił i jest lepiej ;-))

Waldek

14. Data: 2001-12-17 18:52:30

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> expert, NAPRAWDĘ nie. Mojego komputera też FCC nie przedstawiałem.
> Takowego znaczka na nim nie ma. Jest tylko na zasilaczu, ale to przez
> przypadek (znaczy, bo to zasilacz na 110V).

Ale popatrz dokladnie ze plyta glowna peceta ma juz znaczek FCC
a i procek ma FCC ale nie indywidualnie a producent.
Przeciez to jest juz standard swiatowy i nie ma sensu sie mu dluzej
opierac.

To jest minimalny swiatowy standard bezpieczenstwa w zakresie poziomow
emisji pola elektromagnetycznego.
Jezeli twoj sprzet nie ma tego swiatowego certyfikatu to znaczy ze nie
jest przedmiotem eksportu do wielu krajow , a w tym takze za wielka
wode.

Albo producenta nie stac bylo na oplacenie niezaleznych testow sprzetu.

Juz od lat nie kupilem zadnego sprzetu ktory podlega FCC i nie ma
znaczka FCC.

Jacek

15. Data: 2001-12-17 19:15:32

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> ...o ile jest na rynek amerykański przyznaczona.
Nie.
Sprzet komputerowy przeznaczony na rynek europejski: myszki, plyty
glowne itd.
tez ma FCC.

Nokia na rynek
> europejski jest bezużyteczna w USA więc po cholerę jej ten znaczek.
Mowisz ze nie widzialem 3 systemowej Nokii ?

> wtedy mają. Tylko FCC nie jest alfonsem i omegą, np. w EU muszą mieć
> znaczek CE, a nie FCC.
Znaczek CE to akurat oznacza calkiem cos innego

> np. piec kuchenny, niemikrofalowy nie musi. Lampa halogenowa na drutach
> też nie. Po prostu FCC zwisa wszystko, co poniżej 20kHz, chyba (mogę
> sprawdzić częstotliwość jak chcesz).
Nie warto.

> ...sam z siebie. Ale może być anteną, jak np. taki kabel połączeniowy do
> sprzęgu szeregowego.
na przyklad

> spektralnie się różnią, fakt, ale nie aż tak bardzo. Różnią się mniejszą
> składową niskoczęstotliwościową spowodowaną "pakietowaniem fal"
> telefonii komórkowej.

Jak zatem oceniasz szkodliwosc komputera wlaczonego w domu przez 10
godzin
i pozniej przez cala noc, w sypialni domownikow ?

> [...]
> peryferyjnie, ale mierzyć (tak do 5-6 Hz w dół) to jeszcze zmogę. Kumpel
> mierzył też jeszcze bardziej w dół, ale to już miernikiem ciśnienia, a
Zrozumiale.
Ale co mierzyliscie konkretnie, jakie urzadzenia ?

> [...]
> zastanawiałem, dlaczego się tak dodupicznie czuję po 8 godzinach pracy.
> Teraz ją szlag trafił i jest lepiej ;-))

Znaczy horror.
Ja natomiast spotkalem sie z takim efektem, ze pod budynkami
mieszkalnymi biegniew kolektor sciekowy o srednicy 2-3 metra , ktory
jest w 80-90% pusty i przebiegajac pod budynkami mieszalnymi przenosi na
odleglosc kilkuset metrow, kilometra a moze i kilometrow, dudnienie
samochodu zaparkowanego nad tym biegnacym plytka pod jezdnia kolektorem
i z silnikiem diesla pracujacym na wolnych obrotach
i tak sie stalo ze w jednym budynku w ciagu kilku miesiecy zmarly 3
osoby, 2 powaznie zachorowaly.

Jak zbadac czy to te infradzwieki nie zabily tych ludzi ?

Czym to zbadac lub zmierzyc , albo komu zlecic stale badanie zagrozenia
infradzwiekami ?
Wystepuje wyrazny efekt dudnienia, w porownaniu z wentylatorem zasilacza
kompa,
chyba o mocy 1000 razy wiekszej, stad nie dziwie sie ze ludzie gina od
tego jak muchy.

Kto to potrafi mierzyc i zmierzyc i wydac atest na pismie ?

Jacek

16. Data: 2001-12-17 22:32:00

Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

Hello All!

17 Dec 01 17:10, Dariusz pisal do All:

> [...]
D> Szukam wszlekich materialow nt. zrodel generowania infradzwiekow.

D> Jakie wentylatory , o jakiej mocy i gdzie takie moga byc stosowane,

N.p. : urządzenia klimatyzacyjne dużej mocy

D> Czy przemyslowe w sklepach moga generowac infradzwieki ?
D> Czy uklady klimatyzacji w biurach ?
D> Silniki od sprezarek, lodowek, zamrazarek ?

Mogą, ale wiekszość mocy jest emitowania w postaci wibracji przenoszonej przez
podłoże, a w przypadku urządzeń wytwarzajacych strumień powietrza, jako szum
brown'owski (turbulencje mogą być istotnym żródłem).

Pozdrawiam!
Mariusz -=maVox=-

17. Data: 2001-12-18 09:43:13

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Nie.
> Sprzet komputerowy przeznaczony na rynek europejski: myszki, plyty
> glowne itd.
> tez ma FCC.
bo jest (też) na amerykański rynek przeznaczona.

> Nokia na rynek
> Mowisz ze nie widzialem 3 systemowej Nokii ?
te to muszą mieć. Ale jest to Nokia przeznaczona na rynek europejski i
amerykański, a nie tylko na europejski.

> Znaczek CE to akurat oznacza calkiem cos innego
możesz mi wierzyć, nie. Aby można było przykleić znaczek CE musisz
przeprowadzić badania na kompatybilność elektromagnetyczną. W znaczku CE
zawiera się europejski FCC.

> Jak zatem oceniasz szkodliwosc komputera wlaczonego w domu przez 10
> godzin i pozniej przez cala noc, w sypialni domownikow ?
w każdym razie grozi nerwicą.

> Zrozumiale.
> Ale co mierzyliscie konkretnie, jakie urzadzenia ?
mierzyliśmy dla sportu komputery oraz naszą klimatyzację. W domu
mierzyłem sobie odkurzacz, ale tu nie infradźwięki (choć drań miał pika
w okolicy 20Hz), tylko charakterystykę.
Pomiar aparaturą firmy Brüel & Kjaer.

> [...]
> osoby, 2 powaznie zachorowaly.
>
> Jak zbadac czy to te infradzwieki nie zabily tych ludzi ?
coś takiego jest trudne do zbadania, bo tu się rozbija wszystko o
statystykę. Tak samo, jak z polem elektromagnetycznym, wyziewami fabryki
czy promieniowaniem radioaktywnym.

> [...]
> tego jak muchy.
>
> Kto to potrafi mierzyc i zmierzyc i wydac atest na pismie ?

w Polsce powinien Sanepid, bo od tego jest. Mierzyć i zmierzyć może też
potrafi, ale zapłacić też za to musisz.

Waldek

18. Data: 2001-12-18 09:47:04

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a i procek ma FCC ale nie indywidualnie a producent.
> Przeciez to jest juz standard swiatowy i nie ma sensu sie mu dluzej
jest. FCC potrzebujesz na rynek USamerykański, CE na rynek europejski,
jeszcze jest parę innych instytucji.

> [...]
> Jezeli twoj sprzet nie ma tego swiatowego certyfikatu to znaczy ze nie
> jest przedmiotem eksportu do wielu krajow , a w tym takze za wielka
światowego certyfikatu nie ma. Zrozum to wreszcie.

> Juz od lat nie kupilem zadnego sprzetu ktory podlega FCC i nie ma
> znaczka FCC.
ja też nie, ale przeczytaj dokładnie co napisałeś powyżej ;-))

Ja np. nie kupiłem nigdy sprzętu podlegającego CE a bez znaczka CE.

Waldek

19. Data: 2001-12-18 10:47:49

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> bo jest (też) na amerykański rynek przeznaczona.
Dokladnie.
I gdy nie widze atestu FCC to sprzetu nie kupuje.

> te to muszą mieć. Ale jest to Nokia przeznaczona na rynek europejski i
> amerykański, a nie tylko na europejski.
dokladnie

> możesz mi wierzyć, nie. Aby można było przykleić znaczek CE musisz
> przeprowadzić badania na kompatybilność elektromagnetyczną. W znaczku CE
> zawiera się europejski FCC.
Niekoniecznie.
Plastikowe zabawki z Chin bez elektrycznosci maja atest CE.
Podaj zrodlo normy CE na stronie www.

> w każdym razie grozi nerwicą.
czemu akurat nerwica, gdy generuje mikrofale ?
nikt nie mowi ze przebywanie w poblizu kuchenki mikrofalowej prowadzi do
nerwicy.

> mierzyliśmy dla sportu komputery oraz naszą klimatyzację. W domu
> mierzyłem sobie odkurzacz, ale tu nie infradźwięki (choć drań miał pika
> w okolicy 20Hz), tylko charakterystykę.
> Pomiar aparaturą firmy Brüel & Kjaer.

Czy zrobilbys takie pomiary odplatnie w domu u klienta ?
Podaj koszty/cene .

> coś takiego jest trudne do zbadania, bo tu się rozbija wszystko o
> statystykę.
Z tym sobie poradze.
Jezeli na 10 mieszkancow umiera 3 w ciagu kilku miesiecy a 2 dodatkowo
powaznie zachorowalo
to z interpretacja nie bedzie problemu.
Gdy umra kolejne 2 osoby to pewnie uzyska sie pewnosc zagrozenia zycia.

Tak samo, jak z polem elektromagnetycznym, wyziewami fabryki
> czy promieniowaniem radioaktywnym.

Dokladnie odwrotnie.
Tam nie stwierdzono naglej serii zgonow.

> w Polsce powinien Sanepid, bo od tego jest. Mierzyć i zmierzyć może też
> potrafi, ale zapłacić też za to musisz.
Ile i komu ?
Kazdy Sanepid ?

A ty nie podjalbys sie wykonania tych pomiarow ?
Jacek

20. Data: 2001-12-18 10:51:38

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> jest. FCC potrzebujesz na rynek USamerykański, CE na rynek europejski,
> jeszcze jest parę innych instytucji.

Np. TUV Rheinland nadaje kilkadziesiat typow certyfikatow.

> światowego certyfikatu nie ma. Zrozum to wreszcie.
To jest dokladnie tak jak z walutami.
Czy jest swiatowa waluta ?
Teoretycznie nie ma , ale w praktyce to dolar jest swiatowa waluta.
Dokladnie tak jest z FCC.

> ja też nie, ale przeczytaj dokładnie co napisałeś powyżej ;-))
ok

> Ja np. nie kupiłem nigdy sprzętu podlegającego CE a bez znaczka CE.

CE mnie myli, gdyz jest naklejany na plastikowych sprzetach z Chin, w
ktorych nie ma zadnych ruchomych ani elektrycznych czesci.
Jest np. na plastikowych zabawkach.

Podaj mi adres www linku do normy CE.

Jacek

biale krwinki