6 palcow u raczki noworodka

161. Data: 2001-09-29 07:33:53

Temat: Re: 6 palcow u raczki noworodka
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@w...pl napisał:

> Ej chłopie chłopie... Chyba ty żyjesz naprawdę w jakiejœ ekskluzywnej
> dzielnicy, albo w zamknięciu.

> Przecież nie widziałeœ orzeczenia lekarskiego, ani kurna tej ręki więc też nie
> wiesz. I nikt tutaj kurna nie wie.

Dlatego przeciez cala dyskusja zaklada ze palec jest zdrowy.
I czy wtedy ze wzgledow estetycznych nalezy palec amputowac.

Chyba to bylo jasne z poczatku dyskusji, ze zakladalismy ze palec jest
zdrowy.

I spor byl taki ze wiele osob nadal uwazalo ze zdrowy palec nalezy
amputowac w imie estetyki. Przy takim zalozeniu znajomosc orzeczenia
jest nieistotna,
poniewaz zakladamy ze palec jest zdrowy, prawidlowo wysksztalcony,
a mimo tego wiele osob chce go amputowac jedynie ze wzgledow
estetycznych.

Myslalem ze to jest dla ciebie jasne, gdyz inaczej dyskusja nie mialaby
zadnego sensu.
J.

Ale teraz juz
KONIEC DYSKUSJI, gdyz zbyt wiele osob wykazuje skrajna nietolerancje
wobec 6 palcow
ktore maja byc chowane w welnianej rekawiczce, najlepiej przez caly rok.

KONIEC DYSKUSJI

162. Data: 2001-09-29 09:55:52

Od: "Blade Runner" <B...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
nie moge doradzac usuniecia ZDROWEGO VI palca bo nigdy takiego nie
widzialem, chociaz nie neguje, ze moga sie takie zdarzac. Jesli rzeczywiscie
(jak Tomek napisal) palec bylby w pelni sprawny problem sprowadzilby sie do
marginalnej jak juz ustalilismy kwestii rekawiczek i dyskusyjnego (bo
wylacznie liczbowego) uszczerbku kosmetycznego. Na stronie, do ktorej link
podalem wczesniej zamieszczone sa zdjecia rtg, na ktorych widac jak
zbudowany jest NAJCZESCIEJ dodatkowy palec. Zwykle jest to atrapa bez
wlasnej funkcji i w takich przypadkach nie widze powodu, zeby takiego palca
nie usunac, podobnie jak innych szpecacych i uposledzajacych funkcje
narosli. I nie jest to zadna operacja mikrochirurgiczna.

Podajesz cytaty nie zwiazane z tematem. Tomek napisal, ze palec nie rozni
sie od innych, czyli nie moze byc to kciuk. Zacytowales zdanie na temat
podwojnego kciuka - wada ta polega najczesciej na zdublowaniu paliczkow
kostnych, ktore pokryte sa wspolna skora - kciuk przypomina litere M w logo
McDonalda, jest znacznie grubszy, z ograniczona ruchomoscia w stawie, do
tego dochodzi deformacja paznokcia. Defekt kosmetyczny jest znaczny a
korekcja operacyjna trudna "co zacytowales", tyle ze to calkiem inna
bajka...

Z mojej strony EOT
PS: Prosilbym tez, zebys nie angazowal mojej osoby do swoich "wojen
klanowych" :-) szczegolnie w kwestiach pozamerytorycznych.
Z gory dziekuje
Blade

163. Data: 2001-09-29 10:15:52

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Blade Runner napisał:

> [...]
> marginalnej jak juz ustalilismy kwestii rekawiczek i dyskusyjnego (bo
> wylacznie liczbowego) uszczerbku kosmetycznego.

To ja juz ciebie nie rozumiem.
Najpierw napisales ze odradzasz amputacje zdrowego VI palca.
Teraz piszesz, ze nie mozesz doradzac usuniecia (amputacji) ZDROWEGO VI
palca.

Ale jednoczesnie podkreslasz ze raczka z 6 palcami to jedynie dyskusyjny
uszczerbek kosmetyczny.

Czy mozesz jednak jednoznacznie odpowiedziec co zalecasz w przypadku,
gdy ten VI palec jest ZDROWY ?

Kto podejmuje i moze podjac decyzje o amputacji ZDROWEGO VI PALCA z
przyczyn estetycznych, gdy nie sa znane wskazania medyczne ?

Jakie obowiazuje w Polsce orzecznictwo i jakie jest stanowisko Naczelnej
Izby Lekarskiej
czy krajowego konsultanta d/s chirurgii reki, o ile taki jest.

Prosze jedynie i wylacznie o odpowiedz merytoryczna, ktora zaspokoi moje
zainteresowanie
tym tematem.

Jestem przekonany ze w Niemczech strona przy podejmowaniu decyzji
o amputacji ZDROWEGO VI PALCA, bez wskazan medycznych, a jedynie z
przyczyn estetycznych, bylby Jugendamt/ Sad Opiekunczy, ktory
niezaleznie bedzie reprezentowal dobro dziecka.

Jezeli ktos uwaza ze jest inaczej to prosze o podanie wiarygodnych
zrodel.

Raz jeszcze prosze o dyskusje wylacznie merytoryczna, gdyz temat ten
jest szczegolnie
wazny wobec informacji, ze wiele dzieci rodzi sie z nadmiarowymi palcami
i z pewnoscia Naczelna Izba Lekarska zna obowiazujacy standard
postepowania, obowiazujacy w calym kraju.

z powazaniem
Jacek

164. Data: 2001-09-29 11:11:33

Od: <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czepiasz się szczegółów.
Acha... nie odpowiedziałeś komuś o tym ogonku.

Rodzi ci się dziecko z ogonkiem (zdrowym jak najbardziej i nie ma medycznego
uzasadnienia do jego usunięcia). Co robisz.
Myślę, że zrobiłbyś to samo, co nasz główny bohater, czyli szukał placówki,
która bada tego typu przypadki.

PRZEMO

165. Data: 2001-09-29 11:27:10

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@w...pl napisał:

> Czepiasz się szczegółów.
> Acha... nie odpowiedziałeœ komuœ o tym ogonku.
>
> Rodzi ci się dziecko z ogonkiem (zdrowym jak najbardziej i nie ma medycznego
> uzasadnienia do jego usunięcia). Co robisz.

Jak sam widzisz temat dyskusji jest inny i nie chce zajmowac sie
abstrakcyjnym tematem.
Dziecko z 6 palcami jest realne, bo sie urodzilo.
Jezeli ktos napisze na liste, ze urodzilo mu sie dziecko z ogonkiem
to poczytam literature i gdy znajde czas to sie na ten temat wypowiem.

Ale prosze zakoncz porzadnie jedna dyskusje a potem otwieraj nowa.
I prosze o unikanie abstrakcyjnych tematow.

Staram sie dyskutowac tak, jak gdyby temat mnie dotyczyl osobiscie, gdyz
inaczej
dyskusja jest abstrakcyjna.

Pomysl zatem ze to tobie urodzilo sie dziecko z 6 palcami.
Palce sa zdrowe, wyksztalcone.
Co zrobisz ?

Cokolwiek odpowiesz to odpowiedz uszanuje, bo to bedzie twoje odpowiedz.
Istotne jedynie aby odpowiedz byla zgodna ze stanem wiedzy i nauki.

pozdrowienia
Jacek

166. Data: 2001-09-29 18:59:00

Od: t...@h...com (Jose Terranova) szukaj wiadomości tego autora

"Dirschauer" <D...@-...fm> wrote in message
> Witam!
>
> Mamy cudowna corcie Joanne Michalnie
Przede wszystkim gratulacje i najlepsze zyczenia dla calej Rodziny.
Uff, ale sie ludzie rozgadali. Moj post jest nr.103 ze swoimi trzema
groszami.
Jakie sa Wasze mysli na dzisiaj?

Jezeli sklaniacie sie do usuniecia palca, nie musi to byc zrobione
dzisiaj. Sadze, ze rok powstrzymania sie z decyzja absolutnie nikomu
nie zaszkodzi. Po tym co Pan powiedzial, przypuszczam, ze bedzie to
zabieg na calej dloni, a nie proste ciachniecie. Trzeba sie rozejrzec
dobrze i daleko, kto ma w Polsce najwieksze i pozytywne doswiadczenie.

Teorytycznie cala sprawe mozna traktowac na wielu poziomach, jak cala
ta dyskusja wskazuje, ale nie dalbym sie dac zwariowac. JM ma ojca i
matke, ktorzy ja kochaja jak samych siebie. Pare prostych i spokojnych
wymiany mysli miedzy Wami w ciagu tego roku da wiecej, niz cokolwiek
innego. Trzeba tylko trzymac z daleka od siebie ludzi, ktorzy zamiast
mowic, pokrzykuja.

Czy szpital, w ktorym JM sie urodzila, ma jakies statystyki, albo
przynajmniej obserwacje o zwiekszeniu sie noworodkowych nietypowosci w
ostatnich dwoch - trzech latach?

Jeszcze raz, wszystkiego najlepszego,

JT

167. Data: 2001-09-29 19:13:43

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

generalnie nie mam nic przeciwko dyskusji - ale to cos w wydaniu bylego-
'experta' zakrawa na farse...

moze przestaniecie mu po prostu odpisywac? nie czujecie, ze gosc ma duzo czasu
i po prostu swoimi wypowiedziami prowokuje was do dyskusji na bezsensowne
tematy???

CIACH===================================i koniec. i kropka..

adam

168. Data: 2001-09-29 20:10:40

Temat: Re: Sadowa zgoda na amputacje zdrowego palca reki u dziecka ? Re: 6 palcow u raczki noworodka
Od: "Raf256" <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gówno wiesz czy zdrowymi czy nie - po pierwsze nie widziałeś zdjęć ,
> po drugie nie widziałeś dziecka , a po trzecie to nawet jakbyś widział
> pierwsze i drugie nie potrafiłbyś tego ocenić.
arcy-błazen by tego nie ocenił bo jest debilem

--
Raf256 : C C++ VC VB PHP TP Delphi JS Java
,--, _ ,- _ _ _ ,---------------------------------------------,

169. Data: 2001-09-29 20:14:35

Od: "Raf256" <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Acha... Oprócz ziółek magnez... duuużżooo magnezu (Mag-wit czy cóś)
arcy-błazen powinien jeść baaardzo dużo ryb :)

ROTFL ;)

170. Data: 2001-09-30 12:37:05

Temat: Re: Może nie do końca na temat, ale musiałam
Od: "Dirschauer" <D...@-...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> mówią. Jak ostatnio stałam na przystanku i Daniel się niecierpliwił
(chciał
> wsiadać do każdego autobusu który nadjechał), to pani pokiwała z
> politowaniem i rzuciła niby od niechcenie "tak to jest, matka ma ciężki
los
> z niedorozwiniętym dzieckiem", więc ja na to że on ma problem tylko ze
> słuchem, a pani swoje "tak, tak ja wiem jak wariatów ciężko wychować", a
ja
> nie wiem czy się kłócić czy tłumaczyć, w takim momencie milknę i wolę nie

Dobrze że to babsko nie natrafiło na mnie, bo musiałbym zapomnieć na pół
godziny o tym że jestem dobrze wychowany. Współczuję tej pani, a nie Tobie
czy Twojemu dziecku. Wy nie potrzebujecie pomocy, a jej już niewiele jest w
stanie pomóc.
Ja bym jej odpowiedział bardzij dosadnie: "Święte słowa droga pani! Takiej
starej wariatki jak pani nikt już nie wychowa. Może by pomogły
elektrowstrząsy, albo elektryczny pastuch, ale i to nie wiadomo". :-)

Myślę że w takich chwilach najważniejsza jest świadomość, że to nie my
jesteśmy nienormalni, tylko na świecie coś się popier... Najważniejsze jeśli
dzieciak wie, że jest kochany przez rodziców, to da mu siłę na znoszenie
przeciwności losu. Może dożyjemy czasu, kiedy rówieśnicy Twojego syna będą
się wstydzić za ciemnogrodzkie wypowiedzi swoich rodziców. Mam taką
nadzieję.

A moja sześciopalczasta Misia jest coraz śliczniejsza. A myślałem że już się
nie zakocham :-)

Tomek

ciaza i okres
bol watroby