Sadzenie drzewek owocowych

11. Data: 2011-10-18 17:11:58

Temat: Re: Sadzenie drzewek owocowych
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mz" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
news:4e9d77ae$0$8447$65785112@news.neostrada.pl...

> Ta lato też miało być upalne ;)
No przecież było.
Nie trzeba było wyjeżdżać na Kamczatkę
:-))
Pozdrawiam gorąco
skryba

12. Data: 2011-10-18 23:54:02

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-18 09:25, skryba ogrodowy pisze:
> U?ytkownik "Tadeusz Smal"<s...@s...pl> napisa? w wiadomo?ci

> O tym powinien wiedzieae dzia?kowicz.
> :-)
> Ró?ne praktyki, ró?ne wnioski. Mo?na tak, mo?na inaczej.
> Sadzona jesieni? mimo wiosennego, solidnego przyciecia
> pad?a mi, ale mo?e mia?a za mokro.:-)
:)
A może kupiłeś wykopaną we wrześniu z oberwanymi mechanicznie liśćmi?
Taka sadzonka jeszcze wegetacji czyli nie była przygotowana do zimy,
ponadto miała oberwane mechanicznie liscie czyli rany po których
mogły wleźć później choroby.
Wrzesień w tym roku był upalny wręcz i z małą ilością opadów
Rozsądni szkołkarze dopiero tydzien temu gdy popadało i ochłodziło sie
zaczeli na matecznikach kopać sadzonki ale jak zaglądałeś we wrzesniu na
bazarki to były tam sadzonki wszelkich drzewek w opcji z gołym korzeniem.
Może taki właśnie takiego "trupka" po przejsciach jak wyzej posadziłeś i
nie miał on szans ruszyć wiosną

> By sie drzewko przyje?o potrzebne s? sprzyjajace warunki.
> Lepiej bedzie sie rozwijaae system korzeniowy gdy okres
> ciep?y jest d?ugi. System korzeniowy dobrze rozwiniety
> pozwala lepiej zmagazynowaae asymilaty, co nie jest
> bez pozytywnego wp?ywu na wzost odporno?ci na mróz.
> Sadzone jesieni? mog? nie zd??yae odbudowaae skromnej przecie?
> masy korzeniowej, a to mo?e mieae wp?yw (w naszym klimacie)
> na ich zdolno?ae przetrwania wiekszych mrozów.
:)
W przyrodzie wszystko ma swój czas
i wkopana we własciwym czasie sadzonka jesienia nie odbuduje juz systemu
korzeniowego.
Owszem ta "wrzesniowka" wykopana w okresie gdy jeszcze nie zakończyła
wegetacji, podsuszona po wysadzeniu do gruntu może zgłupieć i uznać,że
przyszła wiosna i zaczyna wegetację alo to nie ten czas i zima ja dobija.
> I to wydaje mi sie przyczyn? padniecia mojego "Harnasia".
> Inna sprawa, ?e one ponoae najmniej wytrzyma?e na mróz.
:)
Ja słyszałem, że należą do odporniejszych ale niestety równiez do mniej
smacznych

> Ró?nica mo?e i ?adna je?li przemarzn?. Dlatego jednak wole sadziae
> sadzonki brzoskwin takie, która ju? zime przetrwa?y u sprzedaj?cego,
> bo wtedy mam wieksz? pewno?ae ich wytrzyma?o?ci na mrozy u mnie.
:)
Teraz powszechne są chłodnie dla sadzonek w ktorych mają stabilne
warunki zimowania wiec nie do końca musi to byc tak jak piszesz z tym
zimowaniem u producenta.
:)
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
http://trawki.pl/

13. Data: 2011-10-19 15:29:40

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> A może kupiłeś wykopaną we wrześniu z oberwanymi mechanicznie liśćmi?

Nie, miała jeszcze liście

> Taka sadzonka jeszcze wegetacji czyli nie była przygotowana do zimy,
> ponadto miała oberwane mechanicznie liscie czyli rany po których
> mogły wleźć później choroby.

Nie była sztucznie defoliwana i leukostomozy też nie było.

> [...]
> Może taki właśnie takiego "trupka" po przejsciach jak wyzej posadziłeś i

Nie zaglądam na bazarki i tam też nie kupuję.

> [...]
> wegetacji, podsuszona po wysadzeniu do gruntu może zgłupieć i uznać,że
> przyszła wiosna i zaczyna wegetację alo to nie ten czas i zima ja dobija.

Nie ze mną te numery. Za stary wróbel jestem.

Zimują w chłodni z gołym korzeniem???
Co piłeś, lub co za ziółka zarzywasz?

Pozdrawiam gruntownie
skryba

14. Data: 2011-10-19 19:53:20

Temat: Odp: Sadzenie drzewek owocowych
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" wrzuca kamyczek:

> Zimują w chłodni z gołym korzeniem???
> Co piłeś, lub co za ziółka zarzywasz?

Skryba, Ty chyba też dziś nie całkiem na czczo;-)

Zdroofka Johnny

15. Data: 2011-10-20 06:57:22

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "skryba ogrodowy" wrzuca kamyczek:

> Skryba, Ty chyba też dziś nie całkiem na czczo;-)

Też mi się ta kawa jakaś inna wydała w smaku
:-))

Pozdrawiam degustacyjnie
skryba

16. Data: 2011-10-20 07:40:03

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
>>
> Też mi się ta kawa jakaś inna wydała w smaku
> :-))

Hejka. I teraz masz kaca. ;-)
Pozdrawiam konfundująco Ja...cki

17. Data: 2011-10-20 08:42:21

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. I teraz masz kaca. ;-)

Ortograficznego.
Czasami to i g.... chce mi sie napisac przez samo "h"
:-)
Pozdrawiam jesiennie
skryba

18. Data: 2011-10-20 12:39:57

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ortograficznego.

Hejka. Merytorycznego. http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=479
Pozdrawiam uświadamiająco Ja...cki

19. Data: 2011-10-20 16:53:53

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Merytorycznego. http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=479

1. To kolejny dowód na to, że człowiek uczy się do końca życia.
2. Nie chciałbym trafić w handlu na takie rośliny (Ty pewnie też).
Tak łatwo o błąd w opisanej procedurze.
3. Traktuję to raczej jako ciekawostkę dotyczącą
potężnych producentów głównie w USA.
4. Wolę zakupy u małych szkółkarzy, bo ich sadzonki
muszą przetrwać zimę w naturalnych warunkach,
które eliminują słabeuszy.
5. Na szczęście nasi działkowcy jeszcze długo nie będą
skazani wyłącznie na sadzonki przechowywane
w sposób opisany w przywołanym przez Ciebie artykule.
6. Opisana procedura dotyczy głównie produkcji "ozdobniuchów",
a te mnie mało interesują. Temat postu to drzewka owocowe.

Pozdrawiam tradycyjnie
skryba

20. Data: 2011-10-20 18:18:40

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. To kolejny dowód na to, że człowiek uczy się do końca życia.

Hejka. Przyznasz niechybnie, że skromność i krytyczny stosunek do siebie
znacznie ułatwia naukę. ;-)
Pozdrawiam omylnie Ja...cki

zioła, rzeżucha - na balkonie czy w domu?
do kiedy trzymać nowe sadzonki róży na balkonie
cena ziemi
Palenie gałęzi w ogrodzie
Wiąz turkiestański