Sadzenie thui + agrowłóknina

1. Data: 2013-05-09 08:16:33

Temat: Sadzenie thui + agrowłóknina
Od: "gucio" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przymierzam się do sadzenia ok. 100 szt. thui na mojej działce. Zamierzam
posadzić je w przeciągu miesiąca. Zamieszkanie planuję za ok. 5-6 lat,
chciałbym by od teraz thuiki sobie rosły. Czy posadzenie thui a następnie
przykrycie podłoża agrowłókniną będzie dobrym posunięciem? Nie chcę
dodatkowo inwestować w korę. Pozostawiłbym agrowłókninę nieprzysypaną
niczym, zamocowaną jedynie jakimiś szpilkami by jej nie zdmuchnęło.

2. Data: 2013-05-09 09:27:26

Temat: Re: Sadzenie thui + agrowłóknina
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 9 maja 2013 08:16:33 UTC+2 użytkownik gucio napisał:
> chcia?bym by od teraz thuiki sobie ros?y. Czy posadzenie thui a nast?pnie
>
> przykrycie pod?o?a agrow??knin? b?dzie dobrym posuni?ciem?
Zrób odwrotnie.
Najpierw rozłóż agrowłóknine a nasteponie zrób w niej nacięcia w kształcie X i w te
miejsca wsadz tuje.
Co do inwestycji w kore- 100sztukl tuji to pewnie z 50 metrów do obsadzenia- 10szt
80-cio litrowych worków kory powinno wystarczyc. Koszt to maks 100zł.
Ale podjedz do lokalnego tartaku to pewnie dostaniesz korę za symboliczna flaszkę

3. Data: 2013-05-09 11:34:34

Od: "gucio" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...
> [...]
Ale podjedz do lokalnego tartaku to pewnie dostaniesz korę za symboliczna

Długość działki to 60m. Może i tak zrobię ale czy ew. agrowłókninę szlag nie
trafi jak będzie narażona na słońce itp?
Jeszcze jedno pytanie. Ziemię mam raczej gliniastą z domieszką nawiezionej
ziemi (średniego gatunku). Czy sadząc tuje dokupić ziemi do iglaków i
mieszać pół na pół? Czy jakiś obornik też w dołki wrzucać? Przez jaki czas
później jest konieczność podlewania i jak często?

4. Data: 2013-05-09 12:24:39

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 9 maja 2013 11:34:34 UTC+2 użytkownik gucio napisał:
> D?ugo?? dzia?ki to 60m. Mo?e i tak zrobi? ale czy ew. agrow??knin? szlag nie
>
> trafi jak b?dzie nara?ona na s?o?ce itp?
Dlatego pisałem- przysyp korą lub nawet żwirem.

5. Data: 2013-05-09 13:51:12

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze jedno pytanie. Ziemię mam raczej gliniastą z domieszką
> nawiezionej ziemi (średniego gatunku). Czy sadząc tuje dokupić ziemi do
> iglaków i mieszać pół na pół? Czy jakiś obornik też w dołki wrzucać?

Mam taką samą ziemie a raczej gline - sadziłem bezpośrednio do niej -
wszystko się przyjęło.
Na drugim końcu działki mam piach na głębokości 30cm - też się wszystko
przyjęło.
Wszystkie te tuje sadziłem w 2006 i rok temu musiłem je przesadzić - tez się
wszystkie przyjęły.
Nie kombinowałem z jakąś inną ziemią. Sadziłem do tego co było.

Tak jak Ci radzią - agrowłóknine posyp jakąś korą z tartaku - u mnie
zbierałem ją sobie za darmo.

Pozdrawiam
uciu

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
8313 (20130509) __________

Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

6. Data: 2013-05-09 15:24:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 May 2013 11:34:34 +0200, gucio napisał(a):

> Najpierw rozłóż agrowłóknine a nasteponie zrób w niej nacięcia w kształcie X
> i w te miejsca wsadz tuje.

Nie bardzo sobie wyobrażam kopanie dołu pod drzewko w takich warunkach...
--
XL

7. Data: 2013-05-09 15:42:47

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 9 maja 2013 15:24:31 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> Nie bardzo sobie wyobrażam kopanie dołu pod drzewko w takich warunkach...
Pomyśl, pokombinuj, wytęż szare komórki i znajdziesz sposób;)

8. Data: 2013-05-09 17:17:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 May 2013 06:42:47 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> Pomyśl, pokombinuj, wytęż szare komórki i znajdziesz sposób;)

Truskawki to ja tak sadziłam (dwa grzebnięcia łopatką), no ale nie drzewka,
no sorry jednak nie. Wyobrażam sobie bowiem porządny dół z wkładem z
kompostu i torfu oraz ziemną misę po posadzeniu - nie inaczej. I właśnie
tak sadziłam moją setkę tuj i świerków, zresztą własnoręcznie
mikoryzowanych i hodowanych. Tak ze wiesz...
--
XL

9. Data: 2013-05-09 17:25:53

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 9 maja 2013 17:17:46 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> mikoryzowanych i hodowanych. Tak ze wiesz...
Kombinuj dalej;)

10. Data: 2013-05-09 18:05:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 May 2013 08:25:53 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> Kombinuj dalej;)

A gdzie tu kombinowanie? Ja wiem swoje.
--
XL