Sajgonki

1. Data: 2003-02-21 08:58:07

Temat: Sajgonki
Od: aniab <a...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odzywam sie na grupie rzadko - czytam również za rzadko ( choć bardzo
tego żałuję ) ale to wszystko z braku czasu.
Czasami uda mi się podrzucić jakiś przepisik teraz ja mam prośbę ?
Jadłam kiedyś sajgonki w restauracji jakiejś wschodniej - teraz po
ostatnich "ciekawostkach " wolałabym je zjeśc po przyrządzeniu
osobiście. Zakupiłam już papier ryżowy, nawet jakiś orginalny sos do
sajgonek w sklepie z chyba " chińskimi" art. spożywczymi - mając
oczywiście nadzieję że jest zjadliwy ( zrobiony z produktów które sie je
w u nas).
Próbowałam już raz zrobić sama ale mi nie wyszły - czytałam jakiś
przezpis wyszukany przez google - ale było tam mnóstwo składników, które
ciężko zdobyć lub do nich się przekonać np. krewetki.
z pozdrówkami Aniab

1. Data: 2003-02-21 09:05:16

Temat: Re: Sajgonki
Od: "{ Magda }" <mw@nospam_police.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| przezpis wyszukany przez google - ale było tam mnóstwo składników, które
| ciężko zdobyć lub do nich się przekonać np. krewetki.

Moje sajgonki: -
50 dag mielonego
1 marchewka (pocięta w drobniutkie paseczki)
1 duża cebula (pokrojona w paski)
małe opakowanie kiełków sojowych
1 porcja makaronu sojowego (zalany wrzątkiem, odcedzony po ok. 3 minutach i
pocięty - jak popadnie)
kilka grzybów chińskich (tak jak makaron - ale kroje bardzo cieniutko)
1 jajo
tabasko, chili, ostra papryka (musza być pikantne, wtedy są najlepsze)
trochę bambusa (z puszki lub słoika) tez pokrojony bo jest za długi.
sos sojowy, sól, pieprz,
olej do smażenia

Wszystko wymieszać i nakładać na mokry papier ryżowy, zawinąć odłożyć do
przeschnięcia - dopiero smażyć.

Zawsze się udają :))

{ Magda }
właśnie sobota jutro więc ... sajgonek nadszedł czas.

1. Data: 2003-02-21 09:29:12

Od: aniab <a...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Zawsze się udają :))
>
> { Magda }
> właśnie sobota jutro więc ... sajgonek nadszedł czas.

Dziękuje bardzo za przepis i tu mam pytanie czy grzybów Mu nie można
zastąpić np. pieczarkami lub je pominąć czy znacząco wpłynie to na smak
potrawy - chyba piecarki to zły pomysł ?
pozdrowienia od "wielkiego łakomczucha" AniB

1. Data: 2003-02-21 09:41:00

Od: "{ Magda }" <mw@nospam_police.pl> szukaj wiadomości tego autora

| Dziękuje bardzo za przepis i tu mam pytanie czy grzybów Mu nie można
| zastąpić np. pieczarkami lub je pominąć czy znacząco wpłynie to na smak
| potrawy - chyba piecarki to zły pomysł ?

Grzybki mung maja charekterystyczny smak nie podobny do pieczarek.
Nie robiłam z pieczakami, ale podejżewam że nie będą się nadawć bo są
bardziej miękie.

| pozdrowienia od "wielkiego łakomczucha" AniB

Pamiętaj przed smażeniem (głęboki tłuszcz na patelni) przesusz je trochę
wtedy nabiorą chrupiącej skórki.

{ Magda }

1. Data: 2003-02-21 20:27:40

Od: "julita" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuje bardzo za przepis i tu mam pytanie czy grzybów Mu nie można
> zastąpić np. pieczarkami lub je pominąć czy znacząco wpłynie to na smak
Witam serdecznie! jak najbardziej można użyć pieczarek, wcześniej
podduszonych, albo sparzonych wrzątkiem, pokrojonych w cienkie plasterki. Mi
nawet lepiej smakują niż MUN. MUN są zbyt suche, dobre też są grzybki
suszone obgotowane np. prawdziwki lub podgrzybki. A propos marchewki to
ścieram ją na tarce z dużymi oczkami. Życzę smacznego Julita, narobiłam
sobie smaka na sajgonki.

Re: proste ciasta,ciastka-help!
Re: Kwitnący tulipan [P]
Re: Nienawidzę TEGO jeść