Salata lodowa

1. Data: 2000-09-28 09:54:55

Temat: Salata lodowa
Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy mozecie mi podpowiedziec, jakie sosy pasuja najlepiej do salaty lodowej?
Uwielbiam ja. Moim zdaniem jest smaczniejsza od zyklej zielonej salaty, bo
jest chrupiaca i ma jakis taki swiezszy smak. Jadam ja zwykle po prostu z
jogurtem nat. z dodatkiem odrobiny cukru. Boje sie natomiast kombinowac, bo
nie wiem, jaki efekt wyjdzie z innym sosem - salata lodowa jest jakby
slodsza.

A tak poza tym - czy nie "denerwujecie"sie oddzielajac liscie z tejze
lodowej salatki? Pierwsze kilka lisci schodzi bez problemu, ale im blizej
srodka, tym trudniejsze zadanie. Macie moze jakis opatentowany sposob na
"niedenerwowanie" sie?

Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-09-28 10:13:09

Temat: Re: Salata lodowa
Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja rowniez uwielbiam salate lodowa, jest krucha i znacznie smaczniejsza

Zazwyczaj zamiast odrywac poszczegolne listki po prostu ja kroje/szatkuje i
podaje z takimi samymi sosami jak zwyczajna salate.

np kiszony ogorek, pomidorek, cebulka czerwona z oliwa i octem winnym +
pieprz, sol, czosnek, ziola prowansalskie (lub wszelkie inne kombinacje)
albo z oliwa, cebulka, serem feta i pomidorami +przyprawy

pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2000-09-28 11:22:04

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki, wyprubuje!
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-09-28 12:53:53

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zazwyczaj zamiast odrywac poszczegolne listki po prostu ja kroje/szatkuje i
> podaje z takimi samymi sosami jak zwyczajna salate.

Ja rowniez szatkuje i zazwyczaj zjadam ze skodko-kwasnym sosem chilli

--
Wygraj bezprzewodowa klawiature i mysz! http://konkurs.rubikon.pl

1. Data: 2000-09-28 12:54:06

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zazwyczaj zamiast odrywac poszczegolne listki po prostu ja kroje/szatkuje i
> podaje z takimi samymi sosami jak zwyczajna salate.

Ja rowniez szatkuje i zazwyczaj zjadam ze slodko-kwasnym sosem chilli

--
Wygraj bezprzewodowa klawiature i mysz! http://konkurs.rubikon.pl

1. Data: 2000-09-29 08:51:18

Od: "junior" <m...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety muszę Cię zmartwić. Sałaty się nie kroi, sałatę się rwie na
kawałki.
Smacznego! Junior
Użytkownik Danka <j...@n...nl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:39d315a0$0$4...@n...zeelandnet.nl...

1. Data: 2000-09-29 12:32:47

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dlatego nigdy jej nie kroje, tylko rwe, a czasmi prawie zgniatam w palcach,
bo jest taka krucha. Mniam...
Danka

1. Data: 2000-09-30 05:03:31

Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Danka <j...@n...nl> wrote in message
> [...]
> srodka, tym trudniejsze zadanie. Macie moze jakis opatentowany sposob na

Sa dwie szkoly przyrzadzania icberg lettuce, czyli salaty glowkowej.
Pierwsza to rwanie jej palcami na kawaleczki, druga na krojenie jej w
cienkie paseczki nozem z nierdzewnej stali ( lub lepiej specjalnym nozem z
plastiku.) Obie metody sa dobre z tym, ze wydaje mi sie, ze druga ( czyli
szatkowanie mniej salate "meczy "). Zeby byla jeszcze bardziej chrupka mozna
dodac poszatkowana cienko zielona kapuste ze scislej glowki. Sosy mozna
stosowac dowolne, z tym , ze trzeba zaraz ja jesc, bo jak polezy z sosem
traci chrupkosc. Mozna na taka poszatkowan i zmieszana z sosem salate
polozyc cwiartki jajek na twardo, pokrojona w paseczki wedline, pokrojony
ser i mamy to co tu w usa nazywa sie chef salad i jedzone jest jako danie na
lunch.
Pozdrawiam
f.

1. Data: 2000-09-30 10:03:59

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

"F." <f...@p...net> schreef in bericht

> [...]
> ser i mamy to co tu w usa nazywa sie chef salad i jedzone jest jako danie

Jezu, ale mi slinki narobiles! Planowalam sobie zrobic wieczorem
szparagowke, ale teraz juz wiem, ze bedzie to co innego! Z tym, ze chyba ja
i tak porwe, bo jestem zwykle zbyt leniwa na krojenie salaty. Nawet jak ja
"wymecze", to i tak przeciez zaraz zniknie w pewnej ciemnej glebokiej
dziurze!
A co do chef salad - w USA nigdy nie bylam, ale chef salad zjadalam sie na
wakacjach w Grecji. TYlko, ze oni mieli tam jeszcze jakis taki fajny sosik
do tego, nie wiem, moze byl to po prostu majonez wymieszany np. z musztarda,
ale bylo naprawde wysmienite.

Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-09-30 19:20:19

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "junior" <m...@3...com.pl> napisał w wiadomości
> Niestety muszę Cię zmartwić. Sałaty się nie kroi, sałatę się rwie na
> kawałki.
> Smacznego! Junior

Czy jest jakieś racjonalne uzasadnienie przemawiające za tym by nie kroić
sałaty?
Ja zawsze sałatę kroję...
Odpowiedzcie mi proszę...
Joanna