Sałatka jarzynowa, jak,ile ??

1. Data: 2005-12-30 10:31:51

Temat: Sałatka jarzynowa, jak,ile ??
Od: "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Jakie proporcję jarzynek i innych do zwykłej jarzynowej ??
Tyle razy u rodziców mieszkając robiliśmy, a teraz na właśnych śmieciach mam
problem i pusto w głowie na ten temat ( przeziębienie daje się we znaki)
mam ziemniaczki, marchew,pietruszke,cebulę, szczypior, ogórasy kiszone,
jabłka,jajka majonez jeszcze dojdzie czerwona fasola
ile czego ugotować i ile jajek ??

Magda ( przeziębiona porzadnie, a Sylwester tuż, tuż )

2. Data: 2005-12-30 10:39:56

Temat: Re: Sałatka jarzynowa, jak,ile ??
Od: "Lunac@poczta.(skasuj)onet.pl" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

_Madzik_ napisał(a):
> [...]
> mam ziemniaczki, marchew,pietruszke,cebulę, szczypior, ogórasy kiszone,
> jabłka,jajka majonez jeszcze dojdzie czerwona fasola

Ja to zawsze trochę na oko :-)
Są 2 szkoły:
-wszystkiego po równo,
- więcej ziemniaków (wersja oszczędnościowa)

Najlepiej duży garnek ziemniaków, mniejszy marchewki, z 6-10 jaj, a
resztę po puszce, 1-2 jabłka, 3-4 ogórki.

Właściwie to ile nie dasz to wyjdzie, potem pokosztujesz, ew. dokroisz
ogórka, czy jabłko...

Pozdrowienia
Lunac

3. Data: 2005-12-30 10:47:52

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepiej duży garnek ziemniaków, mniejszy marchewki, z 6-10 jaj, a
> resztę po puszce, 1-2 jabłka, 3-4 ogórki.
>
> Właściwie to ile nie dasz to wyjdzie, potem pokosztujesz, ew. dokroisz
> ogórka, czy jabłko...
Z tego to dla całej drużyny wyjdzie sałati :-)
Ja gotuję 4 ziemniaki, 2 marchewki, pietruszkę, kawałek selera, 3 jajka,
dodaję 1 jabłko, 3 ogórki kiszone, trochę groszku, trochę kukurydzy.
Przyjmuje zasadę, że kolor w sałatce powinien byś równomiernie rozłożony :-)
Wystarcza na kolację 2+2 (z tym, że jedno z pierwszego 2 je za dwoje ;-))
Aga

4. Data: 2005-12-30 10:53:12

Od: "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lunac@poczta.(skasuj)onet.pl" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dp32qr$e2r$1@news.onet.pl...
> Ja to zawsze trochę na oko :-)
> Najlepiej duży garnek ziemniaków, mniejszy marchewki, z 6-10 jaj,

10 jaj ??!! aaaaaa !!!
to ma być na 4-6 osób ;)
i poza innymi potrawami :)

> resztę po puszce, 1-2 jabłka, 3-4 ogórki.
>
> Właściwie to ile nie dasz to wyjdzie, potem pokosztujesz, ew. dokroisz
> ogórka, czy jabłko...

tak tez zrobię :)
Magda

5. Data: 2005-12-30 10:53:49

Od: "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Wystarcza na kolację 2+2 (z tym, że jedno z pierwszego 2 je za dwoje ;-))

Chyba się podeprę tym co napisałaś, dzięki

Magda

6. Data: 2005-12-30 11:02:09

Od: Lunac <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

_Madzik_ napisał(a):

> 10 jaj ??!! aaaaaa !!!
> to ma być na 4-6 osób ;)
> i poza innymi potrawami :)

No, ja najczęsciej jak robię to na imprezki 15-20 osób, a że teraz
sylwester to myślami właśnie jestem na dużym zgromadzeniu :-)

Pozdrowienia
Lunac

7. Data: 2005-12-30 11:42:14

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Tyle razy u rodziców mieszkając robiliśmy, a teraz na właśnych
> mam ziemniaczki, marchew, pietruszke, cebulę, szczypior, ogórasy

Ziemniaki -10-12 sztuk średniej wielkości
Marchewka- 5-6 takich dosyć sporych
Pietrucha-2 duże
Cebuli i szczypiorku nie daję
Ogórki kiszone w zależności od ich rozmiaru - 3-4 sztuki, z czego część
obieram ze skórki, a część nie ;)
Jabłka niektórzy dają - ja nie
Jajka 6-8 sztuk
Majonezu słoik 400ml

Poza tym wszystkim gotuję jednego średniej wielskości selera, a przed
majonezem daję jeszcze łyżeczkę-łyżkę (w zależności od zawartości octu
:P) musztardy. Oczywiście na koniec solę i pieprzę :)

Ania (z wielkim garem wołowiny po burgundzku)
--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
******************** www.madej.master.pl ********************

8. Data: 2005-12-30 11:46:21

Od: "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

a te jarzyny to ile gotować, z godzine co najmniej zapewne ??

Magda ;)

9. Data: 2005-12-30 11:57:48

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

>a te jarzyny to ile gotować, z godzine co najmniej zapewne ??

Ja nigdy nie gotuję na czas :)
- po ok. pół godz. gotowania sprawdzam nożem czy gotowe, jeśli gładko i
bez problemów wchodzi to wyjmuje, jeśli nie to gotuje jeszcze jakiś
czas i znowu sprawdzam:)
Na ogół pierwsze wyjmuję ziemniaki, potem seler, pietrucha, a na końcu
marchewka.
Ania

10. Data: 2005-12-30 12:02:40

Od: "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <ann@post> napisał w wiadomości
> [...]
> znowu sprawdzam:)
> Na ogół pierwsze wyjmuję ziemniaki, potem seler, pietrucha, a na końcu

u mnie własnie tak jest,minęło pół godziny, ziemniaki miękkie, marchew
średnio, najtwardsza pietrucha
zacznę wyjmowac ziemniaki zraz

dzięki ogromne
takie to proste a sie zapomniało bo sie daaaawnooooo nie robiło ;)

Magda

Zagubiony przepis poszukiwany. (pilne na Sylwestra)
... dla wszystkich pizzojadów ... i innych makaronozjadaczy...
Lody
Finlandia Lime
Krups czy Saeco ?