Sałatka jarzynowa, jak,ile ??

11. Data: 2005-12-30 12:25:54

Temat: Re: Sałatka jarzynowa, jak,ile ??
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
news:dp32bc$fnc$1@news.wp.pl...
> Witajcie
> Jakie proporcję jarzynek i innych do zwykłej jarzynowej ??
> Tyle razy u rodziców mieszkając robiliśmy, a teraz na właśnych śmieciach
mam
> problem i pusto w głowie na ten temat ( przeziębienie daje się we znaki)
> mam ziemniaczki, marchew,pietruszke,cebulę, szczypior, ogórasy kiszone,
> jabłka,jajka majonez jeszcze dojdzie czerwona fasola
> ile czego ugotować i ile jajek ??
>
> Magda ( przeziębiona porzadnie, a Sylwester tuż, tuż )

Zamiast cebuli polecam pora.. wychodzi delikatniejsza i nie capie z gęby....

Marek

12. Data: 2005-12-30 12:28:24

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:43b51b99$1@news.home.net.pl>
@nn <ann@post> pisze:

> Ziemniaki -10-12 sztuk średniej wielkości
> Marchewka- 5-6 takich dosyć sporych
> Pietrucha-2 duże
> Cebuli i szczypiorku nie daję
> Ogórki kiszone w zależności od ich rozmiaru - 3-4 sztuki, z czego
> część obieram ze skórki, a część nie ;)
> Jabłka niektórzy dają - ja nie
> Jajka 6-8 sztuk
> Majonezu słoik 400ml

Uprzedzam - z takich ilości wychodzi niemal tona sałatki ;-)

--
PozdrawiaM

13. Data: 2005-12-30 12:31:24

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dp36n4$i83$1@news.wp.pl>
_Madzik_ <i...@w...WYTNIJ.pl> pisze:

> a te jarzyny to ile gotować, z godzine co najmniej zapewne ??

A broń Boże godzinę!
Musisz co jakiś czas próbować widelcem, czy są miękkie. Gdy tylko dasz radę
swobodnie wbić widelec w warzywko, to znaczy, że można już wyjmować.
Ziemniaki dochodzą szybciej, niż marchew, seler i pietruszka, więc wyjmujesz
je wcześniej. Zawsze też możesz wyjąć, odkroić kawałek i spróbować.
No i pamiętaj, że warzywa gotuje się w całości i w skórce, a dopiero potem
obiera.

--
PozdrawiaM

14. Data: 2005-12-30 12:32:45

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> gęby....
>

> Eee, jedno i drugie jest źródłem wonności po konsumpcji:-)
> Mnie zawsze zastanawia jak musi, delikatnie mówiąc "waniać" w studiach
> telewizyjnych w tych porannych blokach, gdzie do wszystkiego co gotują na
> antenie walą tony czosnku... to dopiero horror.
>
> pozdrawiam
> Basia

Tiaaaa i tak wierzysz w to co widzisz w TV?? ciekawe ciekawe....

Marek

15. Data: 2005-12-30 12:33:07

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dp37lo$ipo$1@news.wp.pl>
_Madzik_ <i...@w...WYTNIJ.pl> pisze:

> marchew
> średnio, najtwardsza pietrucha

Te musisz dłużej podgotować, bo niedogotowane mają tak paskudny smak, że
można sobie całą sałatkę popsuć.
Ja kiedyś zrobiłam z taką niedogotowaną marchwią (bałam się, że mi się
rozleci i wyjęłam za szybko). Obrzydlistwo :-/

--
PozdrawiaM

16. Data: 2005-12-30 12:37:16

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

17. Data: 2005-12-30 13:25:35

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

_Madzik_ napisał(a):
> [...]
> jabłka,jajka majonez jeszcze dojdzie czerwona fasola
> ile czego ugotować i ile jajek ??
>
> Magda ( przeziębiona porzadnie, a Sylwester tuż, tuż )

ja zawsze robie na oko i wiecej wrzucam skladnikow, ktore lubie np.
wiecej marchewki...
analogicznie postepuje jesli chodzi o rzeczy mniej mi wchodzace acz w
salatce niezbedne np. pietruszke, daje jej mniej...
i tak wszystko widac najlepiej po wrzuceniu do gra...
dogma

18. Data: 2005-12-30 15:33:03

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
>W wiadomości <news:43b51b99$1@news.home.net.pl>

> Uprzedzam - z takich ilości wychodzi niemal tona sałatki ;-)

Eeeee tam :P
Taka spora salaterka ;)
Ania
--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
******************** www.madej.master.pl ********************

19. Data: 2005-12-30 15:46:57

Od: "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spróbować.
> No i pamiętaj, że warzywa gotuje się w całości i w skórce, a dopiero potem

ugotowane odpowiednio w łupinach oczywiście i zrobione w kostkę, wyszło
okay, ale sie sporo narobiło gar cały, a tu mi krzyczą przez telefon, że
dziecko chore i nie wiedza czy przyjdą :(( bedziemy z Miskiem ( Jego to
bardzo cieszy, znaczy ilośc sałatki a nie choroba dziecka ;) wcinac tą
sałatkę przez kilka ładnych dni :)))

Magda

20. Data: 2005-12-30 17:00:42

Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam ziemniaczki, marchew,pietruszke,cebulę, szczypior, ogórasy kiszone,
> jabłka,jajka majonez jeszcze dojdzie czerwona fasola

Nigdy nie daję ziemniaków do sałatki jarzynowej, nie żałuję natomiast
selerów. Zwracam także uwagę na jakość majonezu.

Zagubiony przepis poszukiwany. (pilne na Sylwestra)
... dla wszystkich pizzojadów ... i innych makaronozjadaczy...
Lody
Finlandia Lime
Krups czy Saeco ?