Re: "Schodzące" z zębów dziąsła

From: "Radosław Rossa" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: "Schodzące" z zębów dziąsła
Date: Sat, 4 Feb 2006 14:42:21 +0100

> Co polecicie na tą dolegliwość ?
> Może jakieś maści ? Jakieś leki ?
> Dodam iż stosowałem różne pasty do zębów przeciw paradontozie i nic nie
> pomagają i co jakiś czas zauważam, że dziąsła trochę "zchodza" :(
> Używałem także "Sachol", ale też bez skutku.

Jeżeli rzeczywiście jest to związane z chorobą przyzębia, to należy usunąć
złogi nazębne (skaling, polerowanie, ew. kiretaż etc.) Oczywiście w
gabinecie. Resztę powie Tobie stomatolog przy okazji wizyty. Będziesz musiał
zapewne zmienić swoje nawyki higieniczne (technika szczotkowania, nitka,
irygacje, płukanki itp.).
Sachol wprawdzie działa przeciwzapalnie i nawet odkażająco, ale w wielu
przypadkach jest mało skuteczny. Przede wszystkim należy kontrolowac rozwój
drobnoustrojów. Najbardziej skuteczne są preparaty zawierające
chlorheksydynę (np. płyn Corsodyl, płyn, pasta i żel Kin Gingival i parę
innych), ale CHX przebarwia zęby obrzeża wypełnień (przy długotrwałym
stosowaniu). Alternatywą są płukanki na bazie olejków aromatycznych
(Listerine). Możesz stosować też preparaty roślinne (Baikadent, preparaty
torfowe Tołpy).
Jeżeli to nie zapalenie (dziąsła są różowe, nie mają połysku i nie są
opuchnięte), to przyczyną może być twarda szczoteczka, zbyt agresywna pasta,
technika szczotkowania, albo uraz zgryzowy (przeciążenie zębów).
Tak czy inaczej - idź do stomatologa.