Seler-surówka

1. Data: 2004-06-02 09:39:03

Temat: Seler-surówka
Od: "*****" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Macie może jakieś sprawdzone przepisy na surówkę ze świeżego selera?

1. Data: 2004-06-02 09:46:32

Temat: Re: Seler-surówka
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

***** napisał(a):
> Macie może jakieś sprawdzone przepisy na surówkę ze świeżego selera?
===
Zetrzeć na drobnej tarce, mała szczypta soli, sok z cytryny, troszkę cukru,
śmietana.

W wariantach można dodać startą marchew lub jabłko lub pora lub wszystko
razem.

waldek
===

1. Data: 2004-06-02 11:24:43

Od: "*****" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki ale podstawy znam ,chodziło mi raczej o jakiś bardziej fikuśny
przepis.

1. Data: 2004-06-02 11:40:06

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

***** napisal(a):

>Macie może jakieś sprawdzone przepisy na surówkę ze świeżego selera?

Na grubej tarce zetrzec seler i jablko. Do tego dorzucic troche
rodzynek. Zabeltac smietana / jogurtem naturalnym Bakomy i _odrobina_
majonezu.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2004-06-02 11:44:35

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

***** napisał(a):
> Dzięki ale podstawy znam ,chodziło mi raczej o jakiś bardziej fikuśny
> przepis.
===
W guglu jest tego cała fura. Z orzechami, ananasem, kukurydzą, winogronami i
z czym tam jeszcze. Chyba tylko z muchomorami nie znalazłem :-)

waldek
===

1. Data: 2004-06-02 12:49:25

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" napisał w wiadomości

> [...]
Surówka młodości:
200 g ogórków kiszonych
200 g słodkich jabłek
200 g selera
5 g orzechów laskowych (ja daje wiecej) lub oleju
1/2 łyżeczki natki pietruszki (ja daje duuzo wiecej)

Potrzebujemy naczynia z nozami (ja uzywam Thermomixa, ale mysle ze zwykly
malakser wystarczy). Wrzucamy orzechy i rozdrabniamy, potem dorzucamy reszte
skladnikow i znowu rozdrabniamy krótko lub dłużej (zalezy jakie chcemy miec
kawalki).
Dla mnie pychota.

Małgorzatka
Acha. Przepis pochodzi z ksiazki Nowoczesne gotowanie - Thermomix (zeby nie
bylo, ze podaje bez źródła) ;-)

1. Data: 2004-06-02 17:16:26

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Surówka młodości:
> 200 g ogórków kiszonych
> 200 g słodkich jabłek
> 200 g selera
> 5 g orzechów laskowych (ja daje wiecej) lub oleju
> 1/2 łyżeczki natki pietruszki (ja daje duuzo wiecej)
>
> Dla mnie pychota.
>
> Pozdrawiam,
> --
> Małgorzatka

Czy ogórki kiszone obierasz ze skórki?

1. Data: 2004-06-02 20:38:30

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy ogórki kiszone obierasz ze skórki?

Pytasz powaznie? Nie, nie obieram (obcinam im tylko końcówki), jabłka
również ładuję ze skórką (bez pestek!) - tylko seler raczej trzeba obrać.
Natomiast nie sądzę żeby obranie ogórków miało duży wpływ na smak sałatki -
więc obieraj śmiało jak chcesz.
Różne ludzie mają przyzwyczajenia - ja na przykład tak obieram pieczarki, że
niewiele z nich zostaje :-)
Małgorzatka

1. Data: 2004-06-03 08:12:15

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Pytasz powaznie? Nie, nie obieram (obcinam im tylko końcówki.
Zapytałam zupełnie poważnie, ponieważ do sałatek i surówek ja obieram ze
skórki ogórki, natomiast do zupy nie - tak wyniosłam z domu. Wydaje mi się, że
surówka bez skórki ogórka jest delikatniejsza, ale to jest subiektywna ocena.

> Różne ludzie mają przyzwyczajenia -
Fakt.
ja na przykład tak obieram pieczarki, że
> niewiele z nich zostaje :-)
A ja wprost przeciwnie.;-)

Pozdrawiam Areta

Gdzie w Poznaniu pieprz zielony?
przepis na tuszki z flądry
Dlugie ,ale o zeberkach z USA
Najprostszy... last minute... emergency...sybsiutko...
Jak wekować?