Re: Sen

1. Data: 2004-04-20 07:57:27

Temat: Re: Sen
Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 19 Apr 2004 21:54:05 +0200, na pl.sci.psychologia, Bluzgacz
napisal(a):

> Zastanawia mnie jedno: czy jest mozliwe przyzwyczajenie wlasnego organizmu
> do snu w granicach 2,5 - 4 godzin na dobe?

Jest możliwe nawet zupełne odzwyczajenie organizmu od snu. Ale amfetamina
uzależnia.

--
Logan <3 http://www.logan.31337.pl/ [GG: 3507735]
"wyglądasz jak Don Johnson bez głowy" - AgA 2.04.2004

1. Data: 2004-04-20 14:25:03

Od: Tomasz Jarzynka <t...@S...kadu.net.RU> szukaj wiadomości tego autora

Logan wrote:

> Jest możliwe nawet zupełne odzwyczajenie organizmu od snu. Ale amfetamina
> uzależnia.

Nieprawda, amfetamina sztucznie pobudza i uniemozliwa regeneracje
organizmu. W pewnym momencie czlowiek popada w psychoze, az wreszcie
pada na pysk (zasypia lub umiera). Troche bardziej obiecujace sa wyniki
badan nad np. modafinilem, ale ciagle to nie to co sen.

--
tomasz k. jarzynka / 601706601 / tomee (at) kadu (dot) net
KADU: http://kadu.net Rozkłady ZTM: http://ztm.moo.pl

XMMS is shut down

1. Data: 2004-04-20 14:57:55

Od: "Bluzgacz" <b...@p...zigzag.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Jarzynka" <t...@S...kadu.net.RU> wrote in message

> pada na pysk (zasypia lub umiera). Troche bardziej obiecujace sa wyniki
> badan nad np. modafinilem, ale ciagle to nie to co sen.

Cos wiecej.........
--

Bluzgacz

GG: 5015
http://www.poznan4u.com.pl/pyrypy/images/pic69029.jp
eg

1. Data: 2004-04-21 08:50:11

Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 20 Apr 2004 16:25:03 +0200, na pl.sci.psychologia, Tomasz Jarzynka
napisal(a):

> Nieprawda, amfetamina sztucznie pobudza i uniemozliwa regeneracje
> organizmu. W pewnym momencie czlowiek popada w psychoze, az wreszcie
> pada na pysk (zasypia lub umiera).

Chyba nie spodziewałeś się, że po amfetaminie człowiek nie będzie musiał
spać? :)
A co trzeba wziąść, żeby nie oddychać?
Albo nie jeść?
A co, żeby nie pisać już głupot na pl.sci.psychologia? ;)

1. Data: 2004-04-21 11:10:23

Od: Tomasz Jarzynka <t...@S...kadu.net.RU> szukaj wiadomości tego autora

Logan wrote:

> Chyba nie spodziewałeś się, że po amfetaminie człowiek nie będzie musiał
> spać? :)

Ja? Nie, ale niektorzy moga.

> A co trzeba wziąść, żeby nie oddychać?

Podlaczyc sie do zrodla utlenowanej krwi. Poza tym pisze sie "wziąć".

> Albo nie jeść?

Podlaczyc sie do zrodla krwi bogatej w skladniki odzywcze.

> A co, żeby nie pisać już głupot na pl.sci.psychologia? ;)

Tak sie sklada, ze nad zredukowaniem potrzeby snu pracuje wielu ludzi.
Wedlug Ciebie zajmuja sie glupotami.

1. Data: 2004-04-21 11:32:14

Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 21 Apr 2004 13:10:23 +0200, na pl.sci.psychologia, Tomasz Jarzynka
napisal(a):

> Ja? Nie, ale niektorzy moga.

Mój błąd - połknąłem istotne słówko, bo miałem napisać:
"Chyba nie spodziewałeś się, że po amfetaminie człowiek nie będzie musiał w
ogóle spać?"

> Podlaczyc sie do zrodla utlenowanej krwi.

Będzie wtedy oddychał, tylko nie przez nos. To nic nie zmienia - bez snu
czy tlenu nie można egzystować.

> Poza tym pisze sie "wziąć".

No, faktycznie.

> Podlaczyc sie do zrodla krwi bogatej w skladniki odzywcze.

I tak będzie przyjmował pokarm, choć nie za pomocą widelca.

> Tak sie sklada, ze nad zredukowaniem potrzeby snu pracuje wielu ludzi.
> Wedlug Ciebie zajmuja sie glupotami.

redukcja != likwidacja

1. Data: 2004-04-21 12:18:10

Od: "Olleo" <O...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy tlenu nie można egzystować.

A jak bys sie tego spodziewal? Tlen jest skladnikiem niezbednym do przemiany
materii - w komorkach zachodzi utlenianie materii (spalanie) i efektem tegoz
jest dwutlenek wegla.

p.s. niech mnie jakis biolog poprawi jak cos.

--
Olleo

1. Data: 2004-04-21 12:21:06

Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 21 Apr 2004 14:18:10 +0200, na pl.sci.psychologia, Olleo napisal(a):

> A jak bys sie tego spodziewal? Tlen jest skladnikiem niezbednym do przemiany
> materii - w komorkach zachodzi utlenianie materii (spalanie) i efektem tegoz
> jest dwutlenek wegla.

No, ładnie, ładnie.
Dobrze, że się ze mną zgadzasz, to tylko potwierdza moją rację.

1. Data: 2004-04-21 12:41:29

Od: Tomasz Jarzynka <t...@S...kadu.net.RU> szukaj wiadomości tego autora

Logan wrote:

> Mój błąd - połknąłem istotne słówko, bo miałem napisać:
> "Chyba nie spodziewałeś się, że po amfetaminie człowiek nie będzie musiał
> w ogóle spać?"

Domyslam sie, ze o to Ci chodzilo. A jednak pewnie sa niedoinformowani
ludzie, ktorzy mysla, ze po amfetaminie nie beda musieli spac i beda
mogli uczyc sie np. tydzien. Skutki bylyby marne...

> redukcja != likwidacja

Obecny stan wiedzy jest taki, ze nie wiadomo, co dzieje sie w ludzkim
mozgu podczas snu. Moze bedzie jednak w przyszlosci mozliwe takie nim
posterowanie, zeby to, co robi podczas snu, robil podczas krotszych
przerw w aktywnosci, kto wie...

O ile mi wiadomo najwazniejsza jest faza delta snu i nie trwa ona za
dlugo. Ciezko powiedziec, ile czlowiek wymaga snu: generalnie kazdy
ma swoj rytm, ale np. narkolepsje sie leczy, i pacjent ktory normalnie
spalby 16h, spi 8h...

1. Data: 2004-04-21 12:50:30

Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 21 Apr 2004 14:41:29 +0200, na pl.sci.psychologia, Tomasz Jarzynka
napisal(a):

> A jednak pewnie sa niedoinformowani
> ludzie, ktorzy mysla, ze po amfetaminie nie beda musieli spac i beda
> mogli uczyc sie np. tydzien.

Jeszcze kiedyś bym w to nie uwierzył, ale spotykam codziennie tylu idiotów,
że w sumie muszę Ci przyznać rację :/

> [...]
> mozgu podczas snu. Moze bedzie jednak w przyszlosci mozliwe takie nim
> posterowanie, zeby to, co robi podczas snu, robil podczas krotszych

Fajnie by było, ale mózg to jedna sprawa, natomiast zmęczenie mięśni to
inna. Zresztą wszystko to jest tak samo blisko jak uczciwość w polskim
rządzie czy teleportacja na Księżyc.

pozdrawiam!
--
Logan <3 http://www.logan.31337.pl/ [GG: 3507735]
"wyglądasz jak Don Johnson bez głowy" - AgA 2.04.2004
976

Re: kominek
Re: a ja kominka i bluzgacza lubie i popieram: Archetyp trickstera.
Re: CHAT - propozycja
Pozegnanie z grupa.
Re: Pozegnanie z grupa.