Shaker

1. Data: 2000-09-06 17:57:23

Temat: Shaker
Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilam sobie wczoraj shaker do dressing'ow salatkowych. Taka fajna
niewielka plastikowa buteleczka z naniesinymi na niej nawet kilkoma
recpturkami na sosiki. Mam tylko kilka problemikow:
1. oznaczenie "oz." oznacza chyba uncje. Ale ile to gram lub ml?
2. co takiego "TARAGON"? Jest to skladnik creamy vinaigrette
3. No i jeszcze Maple Syrup.

Jesli ktos cos wie na ten temat, bylabym bardzo wdzieczna za pomoc.

Pozdrawiam, Danka

1. Data: 2000-09-06 19:51:42

Temat: Re: Shaker
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Danka <j...@n...nl> wrote:

> [...]
> recpturkami na sosiki. Mam tylko kilka problemikow:
> 1. oznaczenie "oz." oznacza chyba uncje. Ale ile to gram lub ml?

Uncja to ok 30 gram, ale tu chodzic moze o uncje objetosciowa -- ok. 30
ml.

> 2. co takiego "TARAGON"? Jest to skladnik creamy vinaigrette
Estragon
> 3. No i jeszcze Maple Syrup.

Syrop klonowy. Typowo amerykanski dodatek do potraw. Bywa w sklepach
za nieprzyzwoite pieniadze.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los
mailto:w...@t...com.pl

1. Data: 2000-09-07 06:01:03

Od: "f." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> wrote in message

> [...]
> ml.

> Estragon
>
> Syrop klonowy. Typowo amerykanski dodatek do potraw. Bywa w sklepach

Oryginalny syrop klonowy jest pochodzenia kanadyjskiego ( maja lisc tego
klonu nawet na swoiej fladze ). Pociesz sie, ze w Ameryce tez jest drogi.
F.

1. Data: 2000-09-07 11:52:34

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzieki za odpowiedz. A co do syropu klonowego - ciekawe, gdzie go
znjde w Holandii?
Pozdrawiam,
Danka

"Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> schreef in bericht

1. Data: 2000-09-07 18:05:48

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Danka <j...@n...nl> wrote:

> Wielkie dzieki za odpowiedz. A co do syropu klonowego - ciekawe, gdzie go
> znjde w Holandii?
> Pozdrawiam,

Nie wiem gdzie, ale wiem, ze znajdziesz. Zetkanlem sie z nim pierwszy
raz w Amsterdamie. Poszukaj w jakichs delikatesach.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los
mailto:w...@t...com.pl

1. Data: 2000-09-29 01:38:16

Od: "Antoni" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Danka <j...@n...nl> wrote in message
> [...]
>
> Pozdrawiam, Danka
>
> A to ciekawe uzywasz slow "shaker i dressing" a nie znasz pozostalych.
To ja k u ciebie z tm angielskim?
Antoni.

1. Data: 2000-09-29 10:57:37

Temat: Odp: Shaker
Od: "Macko!" <m...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Antoni <p...@s...ca> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:diSA5.4949$%S...@n...sprint.
ca...

1. Data: 2000-09-29 12:29:59

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Jeny! Czy to az taki grzech, ze nie znam wszystkich slow z angielskiego?
Jesli tak, to unizenie pana przepraszam.......Porownujac z tym, ze niektorzy
nie wiedza jak zrobic jajecznice, to nieznajomosc calego slownika jezyka
angielskiego jest faktycznie niewybaczalna.Tymbardziej, jesli chodzi o slowa
nie na kazdego dnia stosowane - przynajmniej przeze mnie.
Danka

..

1. Data: 2000-09-30 04:46:27

Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Macko! <m...@w...com.pl> wrote in message

> Użytkownik Antoni <p...@s...ca> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:diSA5.4949$%S...@n...sprint.
ca...

Oz to uncja ( ounce po angielsku). Sa rozne uncje. Wagowa, objetosciowa i
troy uncja, jednostka wagi uzywana w jubilerstwie. Zakladam, ze chodzi tu o
system amerykanski, bo taki tylko znam. 16 uncji wagowych to 1 funt. 1 oz =
28.35 gram. 16 uncji objetosciowych to 1 pint czyli 1 uncja objetosciowa =
29.57 mililitra. Troy uncja to 1/12 funta = 36.46 grama. Maple syrup to
syrop klonowy robiony glownie w Kanadzie i stanach USA graniczacych z
Kanada. Tragon, a prawidlowo terragon to ziolo o dosyc intensywnym zapachu.
Mysle, ze mozna znalezc go w Polsce.
Pozdrawiam
F.
PS. mysle, ze nie nalezy do dobrego tonu, jesli nie chce sie lub nie umie,
odpowiedziec na pytanie, poddawanie w watpliwosc takich czy innych intencji
pytajacego.

1. Data: 2000-09-30 04:48:26

Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Danka <j...@n...nl> wrote in message
> [...]
slowa
> nie na kazdego dnia stosowane - przynajmniej przeze mnie.

Niektorym woda w czajniku sie przypala...;)))
F.

Eureka! Wymyslilem nowa potrawe!
ośmiornica- jak zrobic?
Śliwki - PILNE!!!