Sianie trawy a chwasty

1. Data: 2013-09-12 09:47:43

Temat: Sianie trawy a chwasty
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wysypałem kawałek terenu ziemią z kompostu i zamierzam wysiać trawę.
Problem w tym, że w ziemi kompostowej jest mnóstwo nasion chwastów
(lebioda, podagrycznik). Poczekałem aż chwasty wyrosną, spryskałem
roundupem, odczekałem 5 dni, skosiłem do zera i zamierzam siać trawę.
Pytanie, czy chwaściska odrosną, a jak tak, czy oprysk selektywnym
herbicydem nie zabije młodej trawy?
Jacek

2. Data: 2013-09-12 12:24:01

Temat: Re: Sianie trawy a chwasty
Od: z...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 12 września 2013 09:47:43 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
Poczekałem aż chwasty wyrosną, spryskałem

> roundupem, odczekałem 5 dni, skosiłem do zera i zamierzam siać trawę.

Jednym słowem masz przechlapane.
W instrukcji napisali ilość dni po oprysku do wysiewów.

Pozdrawiam przez okulary
skryba

3. Data: 2013-09-12 21:31:30

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-12 12:24, z...@w...pl pisze:
> Jednym słowem masz przechlapane.
> W instrukcji napisali ilość dni po oprysku do wysiewów.
No właśnie napisali, że siew po 5-7 dniach, więc skosiłem i zamierzam w
sobotę siać, ale mam wątpliwości, czy chwaściory nie odrosną i z trawy
będą nici.
Jacek

4. Data: 2013-09-12 23:02:59

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-12 09:47, Jacek pisze:
> Wysypałem kawałek terenu ziemią z kompostu i zamierzam wysiać trawę.
> Problem w tym, że w ziemi kompostowej jest mnóstwo nasion chwastów
> (lebioda, podagrycznik). (...)

Nie wrzucałabym podagrycznika na kompost.
Toż to chwast, którego nie daje się wyplewić.

Nie daję też na kompost powoju i skrzypu.
Kłącza perzu kiedyś kompostowałam, ale po wysuszeniu i na osobnej pryzmie.

Krycha.
--
,,Polak, jak mu przyjdzie fantazja do głowy, może być całkiem porządnym
człowiekiem."

5. Data: 2013-09-13 11:05:56

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> roundupem, odczekałem 5 dni, skosiłem do zera i zamierzam siać trawę.
> Pytanie, czy chwaściska odrosną, a jak tak, czy oprysk selektywnym

Hejka. Nie za bardzo widzę sens w opryskiwaniu chwastów Roundupem gdy
zamierza się je skosić po 5 dniach. Strasznie jesteś niecierpliwy. Pamiętam
czasy gdy zalecano odczekać z siewem 5 tygodni po oprysku.
Po każdym poruszeniu ziemi zacznają kiełkować chwasty. Oprysk
selektywnym herbicydem nie uszkodzi młodej trawy pod warunkiem, że się ona
zdąży rozkrzewić czyli wytworzyć 5 listków.
Myślę, że systematyczne koszenie powinno wyeliminować wiekszość chwastów
dwuliściennych.
Pozdrawiam mechanicznie Ja...cki
PS
http://www.greenea.pl/porady/15/trawnik-pielegnacja-
utrzymanie-koszenie-porady/

6. Data: 2013-09-13 19:06:29

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> (lebioda, podagrycznik). Poczekałem aż chwasty wyrosną, spryskałem
>
> roundupem, odczekałem 5 dni, skosiłem do zera i zamierzam siać trawę.

Odrosną.
Ale systematyczne koszenie trawnika od wiosny i już tak koło lipca po chwastach sladu
nie będzie.

Poplon w warzywniaku?
konkurs tel
???