Sianie trawy przed zimą

1. Data: 2013-04-26 08:01:36

Temat: Sianie trawy przed zimą
Od: "gucio" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się czy dobrze zrobiłem siejąc trawę tuż przed pierwszym opadem
śniegu. W listopadzie poprzedniego roku przebronowałem działkę, zasiałem
trawę a następnie przewałowałem. Po kilku dniach spadł śnieg i utrzymywał
się do niedawna. Czy trawa zejdzie?

2. Data: 2013-04-26 12:00:12

Temat: Re: Sianie trawy przed zimą
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Apr 2013 08:01:36 +0200, gucio napisał(a):

> (...) Czy trawa zejdzie?

Może nawet _już_ zeszła, skoro do tej pory nie wzeszła 3-]

--
XL

3. Data: 2013-04-26 12:50:24

Od: "gucio" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

dobre, dobre :)
to pytanie inne: Czy powinna już wzejść? Czy marne szanse skoro do tej pory
nie wzeszła? :)
Mogła zgnić? Leciwa była? czy co...?

4. Data: 2013-04-26 13:34:24

Temat: Re: Sianie trawy przed zim?
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-26 12:50, gucio pisze:

> Mog?a zgni?? Leciwa by?a? czy co...?
Jeżeli miałeś stare nasiona, to pewnie nic z tego.
Ja raz wysiałem trawę z zapomnianej przez 4 lata paczki nasion i może 1%
wykiełkował.
Jacek

5. Data: 2013-04-26 13:42:28

Od: "gucio" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jeżeli miałeś stare nasiona, to pewnie nic z tego.
> Ja raz wysiałem trawę z zapomnianej przez 4 lata paczki nasion i może 1%
> wykiełkował.
> Jacek

kupiłem w paczkach po 1kg tego samego dnia co zasiewałem. Na termin ważności
nie zerkałem ale załóżmy że były dobre to...?

6. Data: 2013-04-26 14:29:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Apr 2013 12:50:24 +0200, gucio napisał(a):

> dobre, dobre :)
> to pytanie inne: Czy powinna już wzejść? Czy marne szanse skoro do tej pory
> nie wzeszła? :)
> Mogła zgnić? Leciwa była? czy co...?

Moim zdaniem za późny był termin wysiewu - jesienny wysiew traw jest nawet
dobrą porą, ale do połowy lub końca października (zaleznie od rejonu), bo
wtedy są lepsze warunki wilgotności (grunt i powietrze) niż wiosną, słońce
pada pod mniejszym kątem i nie wypali delikatnych roślinek, wschodząca
trawa ma czas ukorzenić się, zahartować termicznie i wtedy dobrze
przezimować pod śniegiem.

Tymczasem jak piszesz od razu spadł śnieg, więc trawa nawet nie
wykiełkowała, a jesli nawet zaczęła, to tym gorzej - kiełki zmnarzły i
nasiona raczej są już do niczego.

http://www.sowul.pl/zaletyjesiennego.html

--
XL

7. Data: 2013-04-26 16:53:28

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-26 13:42, gucio pisze:
> U?ytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

> kupi?em w paczkach po 1kg tego samego dnia co zasiewa?em. Na termin wa?no?ci
> nie zerka?em ale za??my ?e by?y dobre to...?

To uzbroić się w cierpliwość.
Wzejdzie.

Pozdrawiam,
MW

8. Data: 2013-04-29 10:32:32

Od: "gucio" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To uzbroić się w cierpliwość.
> Wzejdzie.
>
> Pozdrawiam,
> MW

no i wzeszła :) Licho trochę (tzn. rzadko) ale myślę że się z czasem zagęści
:)

9. Data: 2013-04-29 14:07:55

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 08:01:36 UTC+2 użytkownik gucio napisał:
> [...]
>
> trawę a następnie przewałowałem. Po kilku dniach spadł śnieg i utrzymywał

W 2007r na poczatku grudnia siałem , chyba za dwa tygodnie przyszły pierwsze mrozy a
na wiosne trawa wzeszła.

10. Data: 2013-04-30 21:55:18

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-29 10:32, gucio pisze:

> no i wzesz?a :) Licho troch? (tzn. rzadko) ale my?l? ?e si? z czasem zag?ci

Jak będziesz często kosił, to za rok będziesz miał ładny trawnik :)
Możesz podsypać też jakimś nawozem.
Ja u siebie sypałem zwykłym saletrzakiem i polifoską i efekt był
piorunujący.

Pozdrawiam,
MW

"Bandaż" do wiązania iglaków