Re: Siła przesunięcia paradygmatu

291. Data: 2010-02-05 17:16:59

Temat: Re: Siła przesunięcia paradygmatu
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Reda rt pisze:

> Więc są w Enderze wszystkie te sprzeczności, które są podstawą
> nieprzepracowanej
> traumy u Iksi ;)

Redart, ja widzę znacznie bardziej trywialną przyczynę zaistniałej
sytuacji ENder-XL, ale baw się w to, jeśli chcesz. ;)

Ewa

292. Data: 2010-02-05 17:50:55

Od: "Redart" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ender" <e...@n...net> napisał w wiadomości

> Zobacz, jest taka sytuacja:
> Włazi ci w łapy przepyszny cukierek,
> zero świadków i zero konsekwencji i ty w tedy udzielasz odpowiedzi:
>
> a) nie dziękuję, tak naprawdę to nie lubię cukierków
>
> b) nie dziękuję, mam defekt mózgu i odmawiam sobie, chociaż ślinka mi
> cieknie, aż się mało nie uduszę.
>
> c) od dawna nie widziałem żadnego cukierka, więc już nawet nie pamiętam,
> czy je lubiłem. Po prostu mam farta w życiu, nie to co ten biedak ENder
>
> d) inna/jaka?

Moim zdaniem zdecydowanie adekwatniejsze w tym miejscu
byłoby użycie zamiast cukierka małej działki hery.
Wszystko się zgadza, poza tym, że to uzależnia.
I tu jest punkt
d) odmawiam, bo to uzależnia, zresztą dlatego właśnie
tak trudno mi teraz odmówić i tak łatwo daję się
uwieśc iluzji 'zero konsekwencji'

293. Data: 2010-02-05 21:23:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Feb 2010 09:56:13 +0100, Przemysław Dębski napisał(a):

> Przeszkodą jest to, że zupełnie nie zdają sobie sprawy, iż jest im to do
> szczęścia potrzebne. Głupcy :)

Zapytaj państwa D.R.Pazurów, co im nagle uświadomiło, że jednak jest
potrzebne.

--

Ikselka.

294. Data: 2010-02-05 21:23:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Feb 2010 09:00:03 +0100, Chiron napisał(a):

> To ja jestem nawróconym draniem. I wcale nie dzieje się takie nawrócenie
> "Szaweł- Paweł" od pstryknięcia palcami. To trzeba chcieć się zmienić- czyli
> obecna sytuacja musi bardzo doskwierać, a potem ciężka praca ze sobą.
> Totalna dezintegracja, kiedy nie wiadomo, czego się trzymać, stara moralnoć
> już nie obowiązuje, starzy znajomi, przyjaciele- odsuwają się i robią różne
> przykre rzeczy- a nowych jeszaczed nie ma. Najciemniej jest zawsze przed
> świtem- tylko w ten świt trzeba mocno wierzyć

I chcieć. Bardzo to trafnie ująłeś.
--

Ikselka.

295. Data: 2010-02-05 21:25:30

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Feb 2010 09:36:14 +0100, Reda rt napisał(a):

> [...]
> prawdopodobna z jego krótkiego opisu. I jednocześnie zachowanie Endera
> jest w tym miejscu dokładnym przeciwieństwem tego, jak zachowywał się
> Twój brat, kiedy Twoja mama umierała.
>
> Z drugiej zaś strony 'postać Redarta' jest dla Ciebie odzwierciedleniem
> 'kroku w złą stronę'. Również mamy 'narcyzm, egoizm', wręcz 'próżność'
> - ale nie ma tutaj tego pozytywu, którego mogłaś siechwycić w postaci
> 'Endera',
> tylko odegranie dokładnie tej samej sytuacji, którą odegrał Twój brat:
> 'jak najdalej od szpitala'. WYBIERA by być DALEKO.

Bełkot, Redart, czczy bełkot. Sorry, musisz jeszcze popracować.
--

Ikselka.

296. Data: 2010-02-05 21:25:41

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> [...]
>
> c) od dawna nie widziałem żadnego cukierka, więc już nawet nie pamiętam,
> czy je lubiłem. Po prostu mam farta w życiu, nie to co ten biedak ENder

Nie, dziękuję, jestem żonaty

Stalker, a pełną bombonierkę mam w domu...

297. Data: 2010-02-05 21:26:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Feb 2010 10:15:18 +0100, Prawusek napisał(a):

> A trawałość
> związku wcale nie zależy od iluś tam ślubów

Jest odwrotnie: JEDEN ślub, zależny od trwałości :-)
--

Ikselka.

298. Data: 2010-02-05 21:35:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Feb 2010 12:36:13 +0100, medea napisał(a):

> Hm... raczkiem, raczkiem?
> I tego właśnie nie lubię...

Trudno - nie mam wpływu na to, że tu i tam widzisz raczki.
Skoro nie widzisz, o co mi tutaj chodzi, to w sumie się nie dziwię.

--

Ikselka.

299. Data: 2010-02-05 21:46:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Feb 2010 12:42:00 +0100, medea napisał(a):

> Jak sądzę, partnerka Endera oczekuje wierności od niego, a nie od
> społeczeństwa.

Tłumaczę:
Partnerka Endera nie ma prawa oczekiwac od niego wierności.
Ale jej chce - w dodatku w razie czego ze/chce się w tym celu odwoływac do
norm społecznych, może nawet prawnych.
Które ich związku nie dotyczą.
Ani moralne - bo jej niczego ne obiecywał.
Zgodziła się wejść z nim w nieformalny związek wiedząc jako dorosła, co on
oznacza, a w miarę upływu czasu jej się zmienia - chce wierności od niego,
tylko dlatego, że być może sama jest mu wierna. Jej wierność - jej wola. To
wolny związek.

> A Ty - jako przedstawicielka społeczeństwa - właśnie dajesz mu fory w
> postaci przyzwolenia. Nie zauważyłaś tego?

Przecież wiem, co robię: jak wezmą ślub, to razem z całym społeczeństwm mu
te fory cofnę, a zastosuję społeczne/prawne normy.

> //patrz: aspekty
>
> To w ogóle nie ten temat, moja droga.

Ale do niego prowadzi.

> I przed tym Ender się uchyla, a Ty mu przyklaskujesz.

Przed którymi społecznymi normami się Ender uchyla? jaką trwałą i
przewidywalną częścią składową społeczeństwa są Ender i jego TŻ?
?

--

Ikselka.

300. Data: 2010-02-05 21:51:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Feb 2010 03:50:56 -0800 (PST), Stalker napisał(a):

> Medea, XL zostawia Enderowi uchylone drzwi, mowiac mu, ze to co przed
> slubem to mniej wazne
> i dopiero w momencie slubu

Dokładnie - w momencie zawarcia narzeczeństwa, jak dla mnie.

> zacznie sie liczyc, wiec ma szanse
> "wyzerowac licznik",

Poniekąd.

> a jednoczesnie daje innym do zrozumienia, ze malzenstwo jest gwarancja
> przed takimi "dylematami"

Niczego takiego nie twierdzę, wręcz wyraźnie odrzuciłam czyjes podobne
insynuacje, pisząc, że ludzie, którym malżeństwo niczego nie gwarantuje,
nie zawierają go po prostu, a zawierają je tylko ci, którzy uważają, że im
gwarantuje i dlatego właśnie je zawierają.

> jak Ender i jego partnerka...
>
> Stalker, i kij i marchewka :-) Przebiegla bestia ;-)

Też tak myślę. Medea zarzuca mi wycofywanie się raczkiem, ale ona nie czai
jeszcze, o co mi chodzi.
--

Ikselka.

Re: Siła przesunięcia paradygmatu