Siostra alkoholiczka - POMOCY

1. Data: 2006-07-29 22:08:08

Temat: Siostra alkoholiczka - POMOCY
Od: "gadzilla" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Szukam pomocy. Moja siostra jest uzależniona od alkoholu. Terroryzuje
swojego narzeczonego, terroryzuje rodzinę. Nie zauważa problemu i nie
da się z nia porozmawiać.
Zanim rozpoczniemy kroki, aby jej pomóc chcę uzyskać poradę od
fachowców jak należy postępować w takich przypadkach. Nie chcemy
nic popsuć ani zrobić źle żeby nie pogorszyć sytuacji. Jeśli jest
ktoś kto może udzielić mi informacji gdzie można znaleźć w W-wie
fachową i dodam najchętniej darmową poradę ponieważ na płatne
odwyki i porady nas nie stać, to gorąco proszę o podpowiedź.

Z góry dziekuję
Gadzilla

2. Data: 2006-07-30 10:21:48

Temat: Re: Siostra alkoholiczka - POMOCY
Od: jakub <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam pomocy. Moja siostra jest uzależniona od alkoholu. Terroryzuje
> swojego narzeczonego, terroryzuje rodzinę. Nie zauważa problemu i nie
> da się z nia porozmawiać.

niedobrze... oczywiście nie jest tak że ona nie zauważa problemu, po
prostu uruchamia potężne mechanizmy obronne, żeby móc pić...

> [...]
> fachową i dodam najchętniej darmową poradę ponieważ na płatne
> odwyki i porady nas nie stać, to gorąco proszę o podpowiedź.

istnieje coś takiego co się nazywa "interwencją Johnsona" i podobno bywa
bardzo skuteczne. Polega to -w skrócie- na spotkaniu _wszystkich _ (a w
każdym razie jak największej liczby) osób bliskich alkoholikowi (tych do
których ma lub miał zaufanie, na których mu zależy czy zależało) i
maksymalnie szczerej rozmowie na ten jeden temat. Nie wolno dać się
ponieść emocjom albo wpaść w dygresje czy dać się "uwieść" przez chore
alkoholowe myślenie. Wykluczona jest agresja czy egoistyczne pretensje,
nie wolno dać się wciągnąć w "pyskówkę". Spotkanie musi pokazać
alkoholikowi że są ludzie którym zależy na jego życiu, zdrowiu, i
przyszłości, którzy się o niego troszczą i są przez niego krzywdzeni.
Bardzo dobrze zrobić sobie próbę generalną i właśnie w tym gronie
porozmawiać wcześniej co chce się osiągnąć, może więcej niż raz.
A celem jest oczywiście terapia...

Co do darmowych poradni -słyszałem dobre opinie o przychodni "Petra"
(Al. Jerozolimskie 47, 0 22 629 25 85), pracuje tam parę osób z naprawdę
sporym doświadczeniem, a leczenie opiera się, o ile mi wiadomo, na
"modelu Minnesota" który znam, i do którego mam zaufanie.

Możesz też zasięgnąć opinii w Instytucie na Sobieskiego, mają tam bardzo
dobry, niestety malutki, ośrodek terapii uzależnień. Tel. (nie wiem czy
aktualny) 022 651-93-18. Z Instytutu Cię mogą odesłać do Akmedu, ale tam
za pierwszą konsultację/poradę zapłacisz ok 100-150 zł (nie znam
aktualnych cen). Jeśli Cię na to stać, to warto.

Tyle wiem. Może inni grupowicze mają jeszcze jakieś sprawdzone namiary?

jakub

3. Data: 2006-07-30 19:51:28

Od: Piotr <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29 Jul 2006 15:08:08 -0700, gadzilla napisał(a):

> [...]
> fachową i dodam najchętniej darmową poradę ponieważ na płatne
> odwyki i porady nas nie stać, to gorąco proszę o podpowiedź.

Większość poradni uzależnień jest bezpłatna, weź ksiązkę
telefoniczną albo poszukaj w necie poradni najbliższej Twojemu
miejscu zamieszkania i tam idź pogadać, ty i narzeczony.
Powinieneś uzyskać fachową poradę co w Twojej sytuacji możesz
zrobić i jak się zachowywać, żeby siostrze pomóć.
pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2006-07-31 19:08:24

Od: "gadzilla" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki ogromne za porady i za wsparcie.
Naprawdę ogromne dzięki. Idziemy razem z narzeczonym
mojej siostry na spotkanie ze specjalistką od uzależnień
alkoholowych i szykujemy się na rozmowę całą rodziną.
Trzymajcie kciuki proszę.

Kacha vel GAdzilla ;)

5. Data: 2006-08-01 08:50:32

Od: "Jakub Tarczewski" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzi=EAki ogromne za porady i za wsparcie.
> Naprawd=EA ogromne dzi=EAki. Idziemy razem z narzeczonym
> mojej siostry na spotkanie ze specjalistk=B1 od uzale=BFnie=F1
> alkoholowych i szykujemy si=EA na rozmow=EA ca=B3=B1 rodzin=B1.
> Trzymajcie kciuki prosz=EA.

trzymamy kciuki, oczywiście (myślę że piszę nie tylko za siebie ;-)). A
osobiście bardzo jestem ciekaw Twoich wrażeń (dla mnie, jako alkoholika,
spojrzenie "z zewnątrz" kogoś w Twojej sytuacji jest cenne) i skuteczności
spotkania

jakub

6. Data: 2006-08-21 00:19:00

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mojej siostry na spotkanie ze specjalistką od uzależnień
> alkoholowych i szykujemy się na rozmowę całą rodziną.

Na pewno sięuda, trzymam kciuki i wszystko dobrze sie skończy :D

---------------------------
Ewa
Życie jest piękne"
http://tinyurl.com/q9bua

7. Data: 2006-10-15 12:48:54

Od: "Jędruś " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gadzilla <g...@o...pl> napisał(a):

> Witajcie
> Szukam pomocy. Moja siostra jest uzale=BFniona od alkoholu.

Jak pozbyć się alkoholizmu i palenia:
http://aptekazielarska.pl/p1556-Kuzu-bio-skrobia-jad
alna-pomaga-rzucic-
nalogi-50g.html